20:10:54 - دوشنبه 7 مارس 2022
عمل کاشت پای مصنوعی برای جانبازان رایگان است
نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ۱۵ درصد جانبازان از ناحیه پا دچار قطع عضو هستند، گفت: هزینه عمل کاشت پای مصنوعی برای جانبازان رایگان است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛  محمد علی عامریان ظهر دوشنبه حاشیه سفر به استان گیلان برای دیدن نتیجه عمل کاشت پای مصنوعی برای جانبازان نخستین بار در کشور، اظهار کرد: ۱۵ درصد جانبازان کشور دچار قطع عضو از ناحیه پا هستند.

وی با بیان اینکه هزینه جراحی عمل کاشت پای مصنوعی برای این جانبازان رایگان است، گفت: هزینه این عمل از سوی ستاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت متد با بیمه‌های تکمیلی پرداخت می‌شود.

گفتنی است که ۱۷ آذر ماه امسال برای نخستین بار عمل کاشت پای مصنوعی برای جانبازان توسط عزیز عباسپور از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در رشت انجام شد. با انجام موفقیت آمیز این عمل ایران بعد از کشورهای آلمان، سوئد، استرالیا و آمریکا پنجمین کشور دارنده فناوری کاشت پای مصنوعی در جهان است.

لازم به ذکر است این عمل نخستین بار بر روی پای «سلیمان رئیسی» جانباز ۷۰ درصد خوزستانی در استان گیلان انجام شد. در حال حاضر نیز ۳۹ نفر در سراسر ایران عمل کاشت پای مصنوعی را انجام داده اند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1703
  • بازدید دیروز: 2060
  • کل بازدیدها: 4962266
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي