13:14:00 - دوشنبه 22 ژانویه 2018
هجدهمین جشنواره تئاتر مغان با محوریت کارگاه‌های آموزشی و اجرای عمومی تئاتر با شعار «تئاتر برای همه» در پارس‌آباد برگزار می‌شود
هجدهمین جشنواره تئاتر مغان با محوریت کارگاه‌های آموزشی و اجرای عمومی تئاتر با شعار «تئاتر برای همه» در پارس‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛  مجتبی هاتف سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد گفت:‌ هجدهمین جشنواره تئاتر مغان با محوریت کارگاه‌های آموزشی و اجرای عمومی تئاتر با شعار «تئاتر برای همه» در پارس‌آباد برگزار می‌شود.این جشنواره در دو مرحله (مرحله اول به صورت کارگاهی و مرحله دوم به‌صورت اجرای عمومی) از دهه فجر شروع و تا ۲۵ اسفندماه ادامه خواهد داشت. در مجموع ۱۲ نمایشنامه توسط گروه‌های نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از بازبینی و تأیید شورای نظارت بر نمایش شهرستان به اجرای عمومی درخواهند آمد.

وی با اشاره به سابقۀ برگزاری ۱۷ دوره جشنوارۀ تئاتر در منطقۀ مغان، چنین رویدادهای فرهنگی را در شکل‌گیری جامعه‌ای پویا نقشی اثربخش و سودمند دانست و گفت:  با توجه به مرزی بودن شهرستان که در معرض تهاجم مستقیم رسانه‌های بیگانه قرار دارد، ضرورت تداوم رویدادهای فرهنگی و هنری با محوریت فرهنگ اصیل اسلامی-ایرانی همچون جشنواره‌های تئاتر دوچندان می‌نماید.

هاتف با اشاره جنبۀ اجرای عمومی و کارگاهی این جشنواره اعلام کرد: تاکید بر اجرای عمومی در این جشنواره برای این منظور است جشنواره به‌صورت مقطعی و زودگذر برگزار نشود بلکه قالبی بلندمدت به خود بگیرد تا گروه‌ها بتوانند پس از اجرای آثار خود در طول جشنواره، به رویکردی تولیدمحور برای اجرا در طول سال نیز فکر کنند.

وی همچنین با اشاره به موفقیت جشنواره هفدهم در سال گذشته در جذب مخاطب ۳۰۰۰ نفری، افزود: تماشاگر به‌عنوان سرمایۀ ارزشمند و جامعۀ هدف آثار هنری است و بخشی از موفقیت یک اثر هنری علاوه بر جنبه‌های فنی آن به جذب حداکثری مخاطب برمی‌گردد. از طرف دیگر، با جذب هرچه‌بیشتر مخاطب می‌توان ضمن کمک به اقتصاد هنر، به‌ اثرگذاری گونه‌های مختلف هنری در فرهنگ‌سازی جامعه امیدوار شد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1526
  • بازدید دیروز: 3934
  • کل بازدیدها: 4998568
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي