14:33:42 - چهارشنبه 7 ژوئن 2017
پایان عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی/ ۴ تروریست به هلاکت رسیدند/ داعش رسما مسئولیت حملات امروز تهران را بر عهده گرفت/ ۱۲ نفر به شهادت رسیدند
فردی مسلح لحظاتی پیش با ورود به حرم امام خمینی(ره) و تیراندازی چند تن را مجروح کرده است.

به گزارش ارس رسا ؛ دقایقی پیش فردی با حضور در مجلس شروع به تیراندازی کردن کرد، اتفاقی که در نتیجه آن یکی از محافظان مجلس بخاطر اصابت گلوله به پایش زخمی شد. برخی خبرها هم حکایت از آن دارد که دو محافظ دیگر هم در نتیجه این اتفاق زخمی شدند.این فرد هنوز بازداشت نشده است.

جزئیاتی جدید از تیراندازی در مجلس/ضاربان مجهز به کلاشینکف بودند/جلوگیری از خروج نمایندگان از صحن

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: عامل تیراندازی در مجلس شورای اسلامی بازداشت شد.

صبح امروز فردی با حضور در مجلس اقدام به تیراندازی کردن کرد. در همین راستا اکبر رنجبزاده اظهار کرد: عامل تیراندازی در مجلس دستگیر شده است.

این فرد مسلح با تیراندازی وارد مجلس شده و با هدف قرار دادن تعدادی از نیروهای حفاظت مجلس به تیراندازی خود ادامه می‌داد که ظاهراً سه نفر زخمی شدند.

آنگونه که ایسنا گزارش داده، یک نماینده مجلس نیز با تایید این حادثه تیراندازی گفت که هنوز این فرد بازداشت نشده و از خروج نمایندگان از صحن مجلس جلوگیری می شود.

این نماینده مجلس با تایید این حادثه تیراندازی گفت که این افراد در حال حاضر در دفاتر نمایندگان هستند و محاصره شده اند اما اوضاع تحت کنترل است و تا لحظات دیگر اخبار موثق تر منتشر می‌شود.

الیاس حضرتی نماینده تهران هم گفته است: ضاربان سه نفر بودند که مجهز به دو قبضه کلاشینکف و یک قبضه سلاح کمری (کلت) بودند.

تسنیم هم روایت کرده که یک گلوله هم به جایگاه خبرنگاران اصابت کرده است.

یکی از زخمی‌های تیراندازی در مجلس، شهید شد/ تیراندازی به جایگاه خبرنگاران /تیراندازی در حیاط مجلس
تسنیم نوشت: درگیری و تیراندازی در ساختمان مجلس همچنان ادامه دارد؛ یک گلوله هم به جایگاه خبرنگاران اصابت کرده است.

برخی نمایندگان مجلس هم می‌گویند که خبرهای رسیده حاکی از این است که یکی از ماموران حفاظت مجلس در جریان این درگیری که زخمی شده بود، شهید شده است.

تاکنون هیچ منبع دیگری این خبر را تایید نکرده است.

همچنین ایسنا گزارش داده است که اوضاع در راهروهای مجلس تحت کنترل است و فرد حمله‌کننده به محاصره درامده است.

همه درهای مجلس هم اکنون بسته شده است.

همچنین خبرنگار خبرآنلاین از مقابل مجلس گزارش می‌دهد؛ ماموران نیم خیز از دیوارهای کوتاه اطراف مجلس به سمت داخل نگاه می کنند. خیابان ها بسته شده و همچنان صدای تیراندازی شنیده می شود. برخی از اعضای ساختمان اداری مجلس هم از پنجره ها بیرون را نگاه می کنند.

صدای تیراندازی به حیاط داخلی کشید، صدا از حیاط بین ساختمان اصلی و ساختمان اداری می آید.

فلاحت پیشه: افراد مسلح حمله کننده به مجلس دستگیر شدند/جعفرزاده:نمی‌دانیم چه خبر است، نگرانیم

همچنین حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه طبق شنیده ها فردی که امروز در مجلس تیراندازی کرده اند، دستگیر شده اند گفت: طبق آنچه که شنیده ایم که افرادی که تیراندازی کرده اند کلاشینکف همراه داشته است.

او ادامه داد: نمی دانم چند نفر زخمی شده اند و چطور وارد راهروهای مجلس شده اند.

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت هم در گفت وگو با خبرآنلاین در واکنش به تیراندازی در مجلس گفت: ما در حال قانون گذاری در مجلس هستیم و نمی دانیم چطوری این تیراندازی شروع شده است.

او ادامه داد: واقعا نمی دانیم در راهروهای مجلس چه خبر است و مسوولان دفتر نماینده ها در اتاق ها را بسته اند و نگران هستند.

اولین واکنش نمایندگان حاضر در صحن علنی مجلس به تیراندازی در پارلمان

به گزارش خبرآنلاین، همزمان با شروع قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن درمورد حادثه معادن یورت آزاد شهر، صدای تیراندازی در مجلس به گوش رسید.

هر چند همهمه مجلس نشان از فضای ملتهب میان نمایندگان داشت و خبرها حاکی از ورود افراد مسلح به مجلس و درگیر شدن نیروهای حفاظت با آنها است ،‌اما نمایندگان مجلس در داخل صحن به کار خود یعنی همان قرائت گزارش در مورد معدن یورت ادامه دادند.

اولین واکنش رسمی نمایندگان در صحن علنی مجلس نسبت به این تیراندازی زمانی رخ داد که حاجی دلیگانی در رابطه با گزارش معدن یورت پشت تریبون رفت، سخنان خود را با شعار مرگ بر آمریکا همراه کرد:« حضرت امام فرمودند که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و باید بگوییم مرگ بر آمریکا،‌مرگ برآمریکا! آمریکا عامل همه فتنه ها در دنیا است و همچنین مرگ بر رژیم آل سعود که نوکری آمریکا را انجام مید هد.»

در این هنگام نمایندگان با او همنوا شدند و نمایندگان حاضر در صحن مجلس یکصدا با فریاد «مرگ بر آمریکا» به حادثه تیراندازی در مجلس واکنش نشان داد.

پنهان شدن ضاربان مسلح در دفاتر نمایندگان/هیچ نماینده‌ای زخمی نشده/حضور نیروهای ضدشورش در اطراف مجلس

عضو هیات رییسه مجلس دهم در مصاحبه با شبکه خبر عنوان کرد: گزارشی در مورد کشته شدن یا شهادت در حادثه تیراندازی مجلس گفته نشده است. از نمایندگان کسی مجروح نشده است و صحن مجلس در وضعیت عادی به قانون گذاری می پردازد

به گزارش خبرآنلاین، رنجبرزاده اظهار کرد: چهار نفر وارد مجلس شدند و این گروه به ارباب رجوع و محافظین درب شما تیراندازی کردند و تعدادی از محافظان مجروح کردند و بعد وارد ساختمان دفتر نمایندگان مجلس شدند و آنجا هم تیراندازی انجام دادند و خوشبختانه تا الان گزارشی در مورد کشته شدن یا شهادت گفته نشده است. از نمایندگان کسی مجروح نشده است و صحن مجلس در وضعیت عادی به قانون گذاری می پردازد.

همچنین ایسنا نوشت؛

سیدحسین نقوی حسینی اظهار کرد: در جریان حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس یک نفر از چهار فرد مسلح دستگیر شدند.

وی گفت که صبح امروز چهار فرد مسلح وارد مجلس شدند که در حال حاضر سه نفر در طبقات و دفاتر نمایندگان هستند و یکی از این افراد دستگیر شده است.

نقوی حسینی همچنین گفت که شینده‌ها حاکی است که یکی از نیروهای حفاظت مجلس شهید شده است.

مهدی کیایی مدیرکل روابط عمومی مجلس نیز گفت: نیروهای امنیتی در حال برقرار آرامش و امنیت در مجلس هستند و اطلاعات تکمیلی به صورت رسمی متعاقبا اعلام می شود.

همچنین براساس گزارش خبرنگار خبرآنلاین نیرو ضدشورش مجلس را محاصره کرده است. صدای تیراندازی بیشتر از قبل شده است.

در پی حادثه تیراندازی در مجلس و حرم امام؛وزیرکشور هیات دولت راترک کرد/جلسه فوق‌العاده امنیتی درتهران

ایسنا نوشت:

وزیر کشور با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام اعلام کرد که شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز با اشاره به حوادث تیراندازی اخیر در مجلس و حرم امام گفت: شاید جلسه شورای تامین استان تهران تشکیل شود.

وی درحالی که ساختمان دولت را با سرعت ترک می کرد گفت که برای پیگیری مسئله می رود.

گفتنی است فضای حاکم بر محدوده ساختمان پاستور تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است.

عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده امنیتی در تهران برای رسیدگی به حادثه حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) داد.

اطلاعیه مهم وزارت اطلاعات بعد از تیراندازی در حرم امام و مجلس
وزارت اطلاعات در پی حوادث اخیر در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل(ره) اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، اطلاعیه مهم وزارت اطلاعات به شرح زیر است؛

درصورت دیدن فعالیت ویااشخاص مشکوک به تروریست درمحلی که هستید با شماره ۱۱۳وزارت اطلاعات تماس بگیرید.

اعزام ۱۷ آمبولانس برای انتقال مصدومان حمله انتحاری در مجلس و حرم امام (ره)

ایسنا نوشت:

در پی حادثه تیراندازی امروز در مجلس شورای اسلامی، اورژانس تهران برای رسیدگی به وضعیت مصدومان احتمالی ۹ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به ساختمان مجلس اعزام کرد.

براساس اعلام مرکز اورژانس، همچنین دقایقی پس از این حادثه خبر تیراندازی در حرم امام خمینی (ره) اعلام شد که در پی آن نیز تاکنون ۶ دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

همچنین احتمال دارد براساس گزارش‌های دیگر از این دو حادثه، اورژانس تهران آمبولانس و یا تجهیزات دیگر را به محل حادثه اعزام کند.

شنیده شدن صدای انفجار در طبقه پنجم مجلس/انتقال نمایندگان به پناهگاه/جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت

ایسنا نوشت: اخبار حاکی از خروج بیشتر نمایندگان از مجلس و تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی در مورد حادثه تیراندازی در مجلس است.

مهدی کیایی مدیر کل روابط عمومی مجلس در همین رابطه با تاکید بر این نکته که تدابیر شدید امنیتی در مجلس حاکم و همه چیز تحت کنترل است گفت: کار مجلس با روال عادی در حال پیش رفتن است.

وی گفت: هیچ کدام از اخبار ضد و نقیضی که رسانه های مختلف درباره این حادثه منتشر می‌کنند، مورد تایید نیست و اخبار رسمی متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین به دنبال حادثه تیراندازی صبح امروز مجلس،کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه فوق العاده تشکیل می‌دهد.

سید حسین نقوی حسینی هم از تشکیل جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی خبر داد و گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تا دقایقی دیگر جلسه فوق العاده ای برای بررسی ابعاد حادثه تیراندازی مجلس برگزار می‌کند.

همچنین ایلنا روایت کرد حسن زمانی مدیر اجرایی مجلس شورای اسلامی با حضور در صحن پارلمان به مرور در حال خارج کردن نمایندگان از صحن مجلس شورای اسلامی است.

یکی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: منتظر خروج از صحن هستیم.

قرار است نمایندگان به زیر زمین مجلس که پناهگاه است بروند یا از مجلس خارج شوند.

پخش تصاویر زنده از صحن علنی مجلس در شبکه خبر

همچنین ایسنا نوشت؛

با گذشت کمتر از دو ساعت از حادثه‌ی تیراندازی در مجلس شورای اسلامی، شبکه خبر پخش دائمی تصاویر زنده از صحن علنی را آغاز کرد.

تصاویر زنده از صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم اینک در قابی کوچک در گوشه پایین سمت چپ شبکه خبر قابل مشاهده است و پخش برنامه‌های روتین شبکه در کنار زیرنویس‌هایی از حادثه تیراندازی ادامه دارد.

پیش از این رنجبرزاده، عضو هیات رییسه مجلس تأکید کرده بود که کسی از نمایندگان مجروح نشده است، همه نمایندگان در صحن هستند و صحن مجلس در وضعیت عادی به برنامه قانون‌گذاری می‌پردازد.

بر این اساس پخش این تصاویر از شبکه خبر، به نوعی تایید صحبت‌های رنجبرزاده باشد که در انتقال آرامش به مخاطبان هم کمک خواهد کرد.

با گذشت حدود سه ساعت از حادثه تیراندازی،‌ شبکه خبر زیرنویس‌هایی چون «نمایندگان ملت کار عادی خود را ادامه می‌دهند و در حال بررسی دستور جلسه امروز هستند»، «وزیر کشور دستور تشکیل جلسه فوق‌العاده برای حوادث امروز مجلس و حرم امام (ره) را داده است» و «مسئولان نظامی و امنیتی تأکید کردند که اوضاع تحت کنترل است» را به طور مداوم پخش می‌کند.

پیش از این شبکه خبر با پخش مستمر تصاویر زنده از عملیات نجات در حادثه پلاسکو، چنین رویکردی که مدتی است در شبکه‌های خبری دنیا مرسوم است را تجربه کرده بود.

به گزارش ایسنا، افراد مسلح حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح چهارشنبه در حالی که تیراندازی می‌کردند، به زور وارد مجلس شدند، همچنین فردی مسلح در حرم امام(ره) نیز اقدام به تیراندازی کرد.

شنیده شدن صدای انفجار در طبقه پنجم مجلس /حضور تک تیراندازهای امنیتی در ساختمان‌های اطراف مجلس

همچنین تسنیم نوشت: درگیری‌ها کاملا به ضلع غربی ساختمان مجلس کشیده شده است. افراد مسلح در طبفات ۵ و ۶ مستفر هستند و تک‌تیراندازهای امنیتی و انتظامی در ساختمان‌های مجاور موضع گرفتند و با آنها درگیر هستند.
در دقایق اخیر شدت درگیری زیاد شده و خبرنگاران عکاسان در پشت درخت‌ها و موانع موجود در خیابان‌های حاشیه مجلس موضع گرفتند.

یک زن و یک کودک با همراهی نیروهای امنیتی وارد ساختمان شدند. بنا بر دستور دادستان تهران، تمام خبرنگاران غیر از تصویربرداران و خبرنگاران واحد مرکزی خبر، باید از محل حادثه دور شوند. همچنین لحظاتی پیش در طبقه پنجم مجلس یک انفجار رخ داد. هنوز جزئیاتی از نحوه وقوع این انفجار منعکس نشده است.

وزارت اطلاعات:ورود چند تیم تروریستی به تهران/دستگیری یک تیم تروریستی/یک فرد انتحاری خود را منفجر کرد
ایرنا نوشت: مدیرکل ضد تروریسم وزارت اطلاعات از ورود چند تیم تروریستی به شهر تهران خبر داد که یکی از آن ها قبل از هر اقدامی دستگیر و تیم دیگر در حرم امام راحل مورد ضربه قرار گرفت.

این مقام وزارت اطلاعات افزود: صبح چهارشنبه چند تیم تروریستی در شهر تهران اقدام به عملیات تروریستی کردند که عوامل یک تیم قبل از هرگونه اقدام دستگیر شدند.

وی ادامه داد: دو تیم دیگر حرم امام(ره) و ساختمان مجلس را مورد حمله قرار دادند که با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام یک فرد انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر خود را منفجر کرد.

به گفته این مقام وزارت اطلاعات تیم دیگر در میدان بهارستان اقدام به تیر اندازی به مراجعین و یکی از ساختمان های اداری مجلس کرده است که تیم مورد نظر تحت محاصره قرار دارد.

لاریجانی: تروریست‌های بزدل به مجلس نفوذ کردند

به گزارش خبرآنلاین؛ سرانجام جلسه علنی امروز مجلس که با حادثه تیراندازی مواجه شده بود، به پایان رسید. علی لاریجانی در پایان این جلسه ضمن تشکر از نمایندگان گفت:چند نفر از تروریست های بزدل به ساختمانی در مجلس نفوذ کردند و البته با آنها برخورد جدی شد.

رئیس مجلس ادامه داد: من از اینکه نمایندگان محترم با آرامش کار خود را ادامه دادند تشکر میکنم، مسئله جزئی است اما این نشان میدهد که تروریست ها به دنبال مسئله سازی هستند. مخصوصا ایران که قطب فعال و موثر مقابله با تروریستها است.آنها میخواهند خدشه ای ایجاد کنند. حتما نیروهای امنیتی برخورد جدی خواهند داشت و انشاالله این مشکل حل خواهد شد.

صحبت های لاریجانی با شعار «مرگ بر آمریکا» از سوی نمایندگان مجلس همراهی شد.

حضور فوری فرمانده سپاه و سردار غیب‌پرور و سلامی در مجلس|سرلشگر جعفری: مسئله رفع می‌شود
پس از حادثه تیراندازی در مجلس، سرلشکر جعفری به همراه سردار غیب پرور و سردار سلامی به مجلس آمدند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کاتب، عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد که در جریان حادثه تروریستی تیراندازی امروز مجلس به هیچ نماینده ای آسیب و صدمه ای نرسیده است.

همچنین به گزارش ایرنا،‌ سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده سپاه بعدازظهرچهارشنبه در صحن مجلس با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان گفت و گو کرد.

فرمانده سپاه پاسداران در جمع خبرنگاران نیز حضور یافت و با دادن روحیه به آنها درمورد شرایط امنیتی مجلس اظهار کرد که هیچ مشکلی وجود ندارد و مساله انشاءالله رفع می شود.

لازم به ذکر است که سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار سلامی جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مجلس حاضر شدند.

وزارت اطلاعات: مردم می‎توانند از مترواستفاده کنند/تخلیه مجلس/برخی نمایندگان در طبقات گیرافتادند
ایرنا نوشت: روابط عمومی وزارت اطلاعات خبر منتشر شده مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه عمومی و مترو به نقل از این وزارتخانه را نادرست خواند و تاکید کرد: تمام اطلاعیه ها از سایت رسمی واجا منتشر خواهد شد.

در برخی رسانه ها و شبکه های مجازی به نقل از وزارت اطلاعات آمده است که شهروندان از وسایل نقلیه عمومی و مترو استفاده نکنند.

روابط عمومی این وزارتخانه تصریح کرد: تاکنون چنین اطلاعیه ای از سوی این وزارتخانه صادر نشده است و مردم به شایعات توجه نکنند.

این خبرها پس از آن انتشار یافت که روز چهارشنبه دو تیم تروریستی در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی قصد عملیات انتحاری داشتند که تیم تروریستی در حرم امام مورد ضربت قرار گرفت و عامل انتحاری خود را منفجر کرد.

تیم دیگر که به ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی راه یافته در محاصره کامل قرار گرفته است.

تخلیه ساختمان مجلس

همچنین ایسنا نوشت:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارمندان مجلس و خبرنگاران دقایقی پیش از ساختمان بهارستان خارج شدند.

با پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت تدابیر امنیتی از ساختمان مجلس خارج شدند. همچنین نیروهای امنیتی اقدام به تخلیه ساختمان مجلس و خارج کردن کارمندان و خبرنگاران کردند.

یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار ایسنا گفت که یکی از افراد مسلح خود را در طبقه چهارم ساختمان مجلس در بخش دفاتر نمایندگان منفجر کرده است. به گفته وی کارمندان دفاتر نمایندگان تحت مراقبت امنیتی قرار دارند.

برخی نمایندگان در طبقات ششم و هفتم گیر افتادند

همچنین ایلنا نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس همچنان در دفاتر در طبقات ششم و هفتم حضور دارند.

هاجر چنارانی درباره آخرین وضعیت مجلس شورای اسلامی طی حمله مهاجمان ناشناس گفت: طبق تماسی که با مسئولان دفاتر داشتیم مجلس تا طبقه سوم به صورت کامل تخلیه شده است. مسئولان دفاتر به تالار آفتاب و نمایندگان در گروه‌های پنج نفره به ساختمان مشروطه منتقل شدند. نمایندگان با حفاظت خاصی از مجلس در حال خارج شدن هستند.

او ادامه داد: قطعا وزارت اطلاعات به صورت قوی با این افراد برخورد خواهد کرد و فکر می‌کنم این افراد در طبقات ششم و هفتم دستگیر شوند.

چنارانی در پاسخ به این سوال که باز هم صدای تیراندازی از ساختمان مجلس شنیده می‌شود، گفت: من از مجلس خارج شدم و اطلاع دقیقی ندارم اما باز هم تاکید می‌کنم تدابیر امنیتی خوبی برای نمایندگان لحاظ شده است.

نماینده مردم نیشابور افزود: گفته می‌شود داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفته اما ما هنوز آنها را گروه‌های ناشناس می دانیم. نگرانی ما برای افرادی است که در طبقات ششم و هفتم قرار دارند زیرا مهاجمان دارای جلیقه انتحاری هستند.

چنارانی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان نیز در بین افراد حاضر در طبقه ششم و هفتم قرار دارند، گفت: بلی، متاسفانه هستند و هنوز اطلاعات کاملی در این خصوص وجود ندارد.

اخبار لحظه به لحظه حمله تروریستی به حرم امام خمینی (ره) را در ادامه بخوانید؛

حمله فرد مسلح به حرم امام خمینی(ره) / یک نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند
ایلنا نوشت: فردی مسلح لحظاتی پیش با ورود به حرم امام خمینی(ره) و تیراندازی چند تن را مجروح کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فردی مسلح لحظاتی پیش با ورود به حرم امام خمینی(ره) و تیراندازی چند تن را مجروح کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که یک نفر کشته و ۵ نفر مجروح شده است.

تا لحظه ارسال این خبر هنوز فرد مسلح بازداشت نشده است.

جماران هم نوشته است:شنیده ها حاکیست دقایقی قبل یک مهاجم تیرانداز با ورود به صحن غربی حرم مطهر اقدام به تیراندازی کرده و تا کنون آمار مجروح شدن ۲ نفر قطعی می باشد.

یک حمله کننده به حرم امام خود را منفجر کرد/تشدید اقدامات امنیتی در محل نهاد ریاست‌جمهوری
ایلنا نوشت:

حمله کنندگان به حرم امام (ره) دستگیر شده‌اند.

دونفر از حمله کنندگان به حرم امام دستگیر و یک نفر هم خود را منفجر کرده است.

همچنین جماران نوشت: در محل نهاد ریاست‌جمهوری، اقدامات امنیتی تشدید شده و نیروهای حفاظت نهاد ریاست جمهوری اجازه ورود و خروج به هیچ کس را نمی‌دهند.

همچنین برخی خبرها حکایت از آن دارد که صدای انفجار در حرم امام در ایستگاه مترو حرم امام شنیده شد.

جزئیاتی از حمله تروریستی به حرم امام /تروریست‌ها مقادیر زیادی مواد منفجره داشتند
محمد علی انصاری رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) به ارائه اطلاعاتی درباره حادثه تروریستی امروز در حرم امام (ره) پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، انصاری با بیان اینکه حادثه حرم امام سه مجروح (عوامل انتظامی حرم)، یک شهید (مامور فضای سبز) داشت، گفت: ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه دو تروریست از ناحیه غربی حرم قصد ورود به حرم می کنند، هر دو مواد انفجاری به خود وصل کرده بودند و به محض ورود به حرم شروع به تیراندازی کور و بی هدف می کنند.

او ادامه داد: در همین زمان سه نفر مجروح و یک نفر نیز به شهادت می رسند. در مقابل درب شبستان نیروهای انتظامی به سمت این افراد تیراندازی می کنند که یکی از آنها مقابل درب شبستان منفجر می شود.

انصاری گفت: تروریست دوم فرار می کند که او نیز با تیراندازی ماموران به هلاکت می رسد و ماموران موفق می شوند جلیقه انفجاری او را خنثی کنند. تروریست ها تعداد زیادی نارنجک و مواد منفجره با خود داشتند.

منبع: خبرآنلاین

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 291
  • بازدید دیروز: 2312
  • کل بازدیدها: 4999645
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي