14:11:46 - یکشنبه 29 سپتامبر 2019
فرماندار پارس آباد:
پدافند غیر عامل کاهش خطرات و افزایش ایمنی در زمان وقوع بحران است
مدیر کل پدافند غیر عامل استان خاطر نشان کرد: دستگاههای اجرایی استان باید نسبت به ایجاد، راه اندازی و فعال نمودن کمیته پدافند غیرعامل در مجموعه خود اهتمام داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ جلسه شورای پدافند غیر عامل شهرستان پارس آباد با حضور فرماندار،مدیر کل پدافند غیر عامل استان و اعضای عضو شورای پدافندغیر عامل در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد بیان کرد: در طراحی و اجرای تمامی پروژه ها باید نسبت به رعایت الزامات و ملاحظات پدافندغیرعامل بر اساس مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان اقدام شود زیرا تمامی نظارت ها در این حوزه بر این اساس صورت خواهد گرفت.
وی گفت: تمامی دستگاهها باید دارای اطلس امنیتی بوده و برآورد درستی از تهدیدات داشته باشند و بر اساس آن اطلس امنیتی خود را تدوین و همه ساله به روز رسانی کنند.
علایی تصریح کرد:شهرداران می بایست ملاحظات پدافندغیرعامل در طرحهای توسعه شهری ،طرح های هادی، جامع و تفصیلی به عنوان یک سند بالا دستی اعمال نمایند.

رئیس شورای تامین شهرستان پارس آباد خواستار آمادگی اعضای شورای پدافند غیر عامل جهت مقابله و مواجهه با بروز حوادث احتمالی شد و گفت: حوزه پدافند غیر عامل معطوف به یک حوزه خاص نمی شود بلکه درهمه حوزه های اقتصادی-فرهنگی-بهداشت-محیط زیست-کشاورزی و … می باشد.
مدیر کل پدافند غیر عامل استان نیز مهمترین وظیفه پدافند غیر عامل را درشرایط کنونی مبارزه با تهدیدات جدید عنوان کرد و افزود: اگر ما در رصد و پایش تهدیدات و مخاطرات احتمالی موفق باشیم کمترین هزینه را خواهیم داشت که این امر با مراقبت و آموزش لازم می تواند محقق گردد.
علیپور در ادامه به بیان مهمترین مأموریت ها و وظایف سازمان پدافند غیرعامل پرداخت و سیاستگذاری، برنامه ریزی، هماهنگی بین بخشی و بین دستگاهی، آموزش و فرهنگ سازی، پایش تهدیدات، سطح بندی مراکز و رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل در مهندسی سازه ها را به عنوان مأموریت های شاخص در این حوزه قلمداد کرد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب همواره مطمع نظر دشمنان خود بویژه امریکای جهانخوار قرار داشته تصریح کرد: تهدیدات دشمن قالباً نظامی نیست و در زمان صلح تهیدات سایبری، مردم محور و زیستی وجود دارد که در پدافند غیرعامل به آنها پرداخته می شود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان خاطر نشان کرد: دستگاههای اجرایی استان باید نسبت به ایجاد، راه اندازی و فعال نمودن کمیته پدافند غیرعامل در مجموعه خود اهتمام داشته باشند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1330
  • بازدید دیروز: 2543
  • کل بازدیدها: 4948715
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي