20:55:16 - پنج‌شنبه 6 آوریل 2017
در حاشیه انتشار بروشور رونمایی از مگاپروژه های آبکی شهرداری؛
آه و ناله های شهروندان از بوی تعفن زباله های شهرداری
مقارن با انتشار بروشورهای تبلیغاتی رونمایی از مگاپروژه های آبکی شهرداری پارساباد،گله و شکایت اهالی محله پشت فرمانداری از تخلیه زباله و نخاله ساختمانی شهرداری در نزدیک محل سکونت ساکنان این محله و پخش شدن بوی تعفن و غیر قابل تحمل زباله ها در تابستان که سالهاست از مشکلات اساسی اهالی این محله است و به دلیل بی توجهی مسئولان اکنون به بحرانی عمیق درآمده است.

به گزارش ارس رسا ؛ فرا رسیدن فصل گرما و تابستان برای برخی ها خوشایند و فرح بخش اما برای برخی دیگر بسیار سخت و طاقت فرسا است مخصوصا برای کسانی که زباله های شهرداری در چند قدمی خانه و محل سکونت شان تل انبار شده باشد و بوی تعفن آن در گرما گرم تابستان و زیر آفتاب سوزان از چند متری مغزشان را داغون مینماید.

به دنبال گزارش مردمی چند نفر از شهروندان محله جعفرقلی خانلو در خصوص انباشت زباله شهرداری و پهن و کود حیوانی برخی خانوارها در زمین نزدیک محل سکونت اهالی این محل که اتفاقا درست پایین تر از فرمانداری و بیخ گوش رجل سیاسی شهرومان نیز میباشد،روانه محل مورد نظر شدیم تا از چند و چون گله و شکایت های شهروندان مطلع شده و طبق وظیفه قانونی و حرفه ای خود آن را به مسئولان و مدیران مربوطه منتقل نماییم تا بلکه فرجی حاصل شده و شهروندان از این وضعیت اسفبار رهایی یابند.

اهالی محله جعفرقلی خانلو میگویند سالهاست که با مشکلی که دیگر به بحران تبدیل شده دست و پنجه نرم میکنیم و گله و شکایت خود را از فرمانداری و شهرداری گرفته تا دادستانی و بهداشت همه جا برده ایم اما بدون هیچ نتیجه ملموسی دست از پا درازتر به خانه های خود برگشته و به ناچار مجبور به تحمل کثافت و مکان غیر بهداشتی و بوی تعفن آن که تا وسط شهر می پیچد،شده ایم.

اهالی زحمتکش میگویند کارمان در سالهای پیش به جایی رسید که با عوامل حامل زباله و ماموران و رانندگان شهرداری درگیر شده و راه عبوری را سد کردیم تا محل دیگری را برای خالی کردن زباله شهر پیدا کنند اما بعد از مدتی دوباره باز گشتند و وعدهدادند که تنها نخاله ساختمانی را آنجا خواهند ریخت لیکن مجددا عهدشکنی کرده به همان روال قبل خود ادامه دادند و روز از نو و روزی از نو.

علیرغم زیبایی شهر و گذشته از اینکه این مکان یک محل بکر و طبیعت جالب و چشم نوازی دارد و درست پایین ساختمان فرمانداری است ، لیکن مهمترین مسئله در حال حاضر بوی تعفن و غیرقابل تحمل زباله ها خصوصا در فصول آینده است که هوا را غیر قابل استشمام و زندگی را برای اهالی محل و کسانیکه از این محل عبور کرده و برای گردش و تفریح به ساحل ارس و جنگلهای بکر آن پناه میبرند،سخت و طاقت فرسا می نماید.

چیزی که بیش از همه توجه ما را هنگام تهیه این گزارش به خود جلب و خود نمایی میکرد شیرابه های حاصل از تلنبار شدن پهن حیوانات و زباله های خطرناک بیمارستانی کنار خیابان و سبزه و چمن این مکان طبیعی بود که در هنگام بازدید خودنمایی میکرد تفاله ها و مایعاتی بسیار خطرناک،کشنده و سمی برای هر جنبده و موجود زنده ای که در آن اطراف و نزدیکی وجود دارد.

امیدواریم مسئولان نه به خاطر زیبایی و مبلمان شهری،نه به خاطر طبیعت زیبا و بکر این مکان و نه بخاطر ساختمان فرمانداری و نزدیکی به آن که بخاطر مردم زحمتکش و نگون بختی که در گرما و سرما مجبور به تحمل این مشقت و سختی ها هستند،به فکر راه چاره باشند.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1631
  • بازدید دیروز: 2543
  • کل بازدیدها: 4949016
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي