13:39:06 - یکشنبه 31 جولای 2016
زارع مطرح کرد؛
ادامه روند توقیف کشتی‌های عربی درصورت عدم استفاده از نام بین‌المللی «خلیج فارس»
نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی معتقد است توقیف کشتی اماراتی به‌علت عدم استفاده از نام بین‌المللی خلیج فارس حق قانونی ایران بوده و شکایت آنها به سازمان ملل تأثیری ندارد.

به گزارش ارس رسا رحیم زارع در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در واکنش به توقیف یک فروند کشتی اماراتی از سوی کشورمان به دلیل استفاده نکردن از نام بین‌المللی خلیج فارس گفت: در تمام نقشه‌های بین‌المللی از نام خلیج فارس استفاده شده و خلیج عربی نداریم لذا از آنجایی که این یک نام جهانی است، طبق قانون باید از نام‌های قراردادی استفاده شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از این رو توقیف کشتی اماراتی که به عمد از نام خلیج فارس استفاده نکرده است کار درستی بود که از سوی نیروهای بندر امام خمینی(ره) صورت گرفت و اگر تکرار شود باز هم این توقیف ها ادامه می یابد.

وی افزود: کشورهای حوزه خلیج فارس قصد دارند با استفاده نکردن از نام بین‌المللی خلیج فارس، بدعتی در حوزه سیاسی به وجود بیاورند و رفته رفته این قانون شکنی را عادی کنند در حالی که اجرای قوانین بین المللی بر هر سازمان و کشوری واجب است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان به واکنش برخی کشورهای عربی درخصوص این توقیف اشاره و عنوان کرد: شکایتی که از سوی کویت و عربستان به سازمان ملل به علت توقیف کشتی ها از سوی ایران صورت گرفته تأثیری ندارد چرا که جمهوری اسلامی بی دلیل این توقیف ها را صورت نمی دهد و با بررسی ها مشخص می شود که این توقیف حق قانونی کشورمان بوده است.

به گزارش خانه ملت، اخیرا یک فروند کشتی اماراتی به دلیل استفاده نکردن از نام بین المللی خلیج فارس و به منظور صیانت از هویت این آبراه تاریخی، در بررسی های مرکز کنترل و بازرسی کشتی ها در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) توقیف شد./

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 860
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950647
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي