20:18:22 - سه‌شنبه 25 جولای 2017
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:
اردبیل دارای رتبه‌های برتر کشور در تولید ۱۲ محصول کشاورزی است
اردبیل – رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان دارای رتبه‌های اول تا هفتم کشور در تولید ۱۲ محصول مختلف کشاورزی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرنگار مهر، عدیل سروی بعدازظهر سه‌شنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان اردبیل با مسئولان جهاد کشاورزی تصریح کرد: علاوه بر این اردبیل جزو استان های برتر در تولید انواع بذر چغندرقند و ذرت بذری بوده و هم اکنون ۸۰ تا ۱۰۰ درصد از تولیدات کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این استان به لحاظ وسعت اراضی کشاورزی در مقایسه با مساحت خود رتبه نخست کشوری را دارد، تاکید کرد: بیش از ۴۰ درصد از کل اراضی استان باغی و زراعی است.

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: اردبیل ۱.۹ درصد از مساحت کشور را دارد و این در حالی است که چهار درصد از تولیدات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

وی یکی از مهم‌ترین تحولات کشاورزی استان طی سال‌های اخیر را تبدیل ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی دانست و گفت: شبکه خدا آفرین در شمال استان میزان تولیدات کشاورزی را با افزایش قابل‌توجه مواجه خواهد ساخت.

سروی به تهیه نقشه کاداستر دو هزار هکتار از اراضی در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: با تهیه نقشه اراضی سایر شهرستان‌ها اختلافاتی که در این خصوص فی مابین منابع طبیعی و کشاورزان وجود دارد رفع خواهد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به کمبود منابع آبی تمرکز این دستگاه اجرایی به توسعه شیوه‌های آبیاری مدرن است و در این راستا اقداماتی در سال‌های اخیر اجرا شده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 771
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950558
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي