18:10:26 - سه‌شنبه 27 نوامبر 2018
فرماندار شهرستان پارس آباد:
استاندارد سازی کالاها یک ضرورت اساسی است
مدیر کل استاندارد استان اردبیل با حضور هیئت هیئت همراه خود امروز به منظور بررسی راههای استاندارد سازی بهتر کالاهای تولیدی و تجهیزات صنعتی با فرماندار شهرستان پارس آباد دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ پیش از ظهر امروز (سه شنبه) مدیر کل استاندارد استان اردبیل و هئیت همراه با فرماندار شهرستان پارس آباد در محل این فرمانداری دیدار کردند.

علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد در این مراسم اهمیت استاندارد را با توجه به رشد و توسعه علم و تکنولوژی بسیار با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت استفاده از تجهیزات و لوازم صنعتی و کشاورزی خصوصا در حوزه ساختمان و مسکن در دوره کنونی،نقش و اهمیت استاندارد بسیار حائز اهمیت و ضروری می نمایاند.

فرماندار تصریح کرد: اگر چه شهرستان پارس آباد فاقد ظرفیت های لازم در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی است، با این حال ضرورت توجه به مقوله استاندارد سازی تجهیزات و ایمنی کار مهم و حیاتی است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه شهرستان پارس آباد در طول سالهای گذشته آنچنان که باید و شاید در زمینه صنایع تولیدی گام بر نداشته و از ظرفیت های این منطقه در حوزه صنایع و تولید بطور کامل بهره برداری نکرده است.

علایی منطقه مغان را دارای مردمانی با فرهنگ و روحیه کشاورزی و دامداری دانست و تصریح کرد: بیشتر مردم شهرستان پارس آباد به دلیل علاقمندی به فعالیت در زمینه های کشاورزی و دامداری،در حوزه صنعتی حرفی برای گفتن ندارد،اما مصمم هستیم در زمینه استاندارد سازی آسانسورهای آپارتمانی و مصالح ساختمانی گواهی استاندارد ایمنی بطور کامل رعایت شود.

او با اشاره به اینکه تلاش ما از ابتدای ماموریت در سمت فرمانداری ایجاد انسجام و وحدت برای رشد و توسعه منطقه بوده است،تاکید کرد: متاسفانه اندک واحدهای تولیدی ما هم به زحمت سر پا ایستاده اند از این رو سیاست ما تلاش در زمینه جذب سرمایه گذار و حمایت از افراد کارآفرین و طرح های اشتغال زاد خواهد بود.

علایی مدیر کل استادارد استان اردبیل نیز در این نشست ، از ضرورت تطبیق کالاها بر اساس استاندار ایمنی و کیفیت روز دنیا سخن گفت و تاکید کرد: یکی از بندهای قرارداد کار در دنیا دارا بودن کالاها بر اساس استانداردهای ۱۷۰۲۵ ام میباشد،که تاکید بر استاندار بودن کالاها می باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۸۰ واحد تولیدی در استان اردبیل،که غالب آنها در حوزه مصالح ساختمانی است،افزود: ۳۰ واحئ از این تعداد تولیدی مختص شهرستان پارس آباد است که در زمینه استاندارد زبانزد هستند و همکاری تنگاتنگی با اداره کل استاندارد داشته اند.

مدیر کل استاندارد استان همچنین از فعالیت ۶ جایگاه سی ان جی و ۸۵ باسکول سنگین در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه تمامی این تجهیزات و مراکز دارای سیستم استاندارد و ایمنی بوده و مورد تایید اداره استاندار میباشد،چرا که بحث استاندارد خصوصا در زمینه جایگاههای سی ان جی بسیار حائز اهمیت است و اگر غیر از این باشد از سوی اداره گاز،فعالیت آنان مسدود می شود.

وی از بازدید عوامل اداره استاندارد از ترازوهای دیجیتال در سوپرها و فروشگاههای شهرستان پارس آباد نیز سخن گفت و گفت: همکاری قریب به اکثریت صاحبان مشاغل و کسب و کار با عوامل استاندارد در این شهرستان نزدیک و نمگاتنگ بوده و از این حیث شهرستان پارس آباد در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 370
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950157
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي