11:07:55 - دوشنبه 12 ژوئن 2017
نماینده مردم پارس آباد و بیله‌سوار:
اقتصاد مقاومتی راه حل غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور است
نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس گفت: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، راه حل غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش ارس رسا ؛ شکور پورحسین امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بیان‌گر این نکته اساسی است که تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تقویت تولید داخلی و رونق اشتغال به ویژه برای قشر جوان امکان پذیر است.

وی با اشاره به سیاست‌های ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی افزود: بدون توجه به سرمایه‌گذاری و توسعه صادارات و استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور، مسیر تولید و اشتغال به هیچ‌وجه هموار نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید دولت و بانک‌ها در جهت رفع موافع تولید و سرمایه‌گذاری از مانع‌تراشی خودداری کنند و رسالت اصلی خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

وی با اشاره به بند ۶ اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش تولیدات داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی افزود: در حالی که کشت و صنعت و دامپروری مغان به عنوان بزرگترین هلدینگ کشاورزی در شمال‌غرب کشور می‌تواند نقشی اساسی در تحقق این بند ایفا کند اما سالیان متمادی است که  این شرکت به خاطر سوء مدیریت و مدیریت سلیقه‌ای همچنان در شرایط غیر قابل قبول به سر می‌برد.

پورحسین نقش پایاب سد خدآفرین را در افزایش تولیدات داخلی و ایجاد اشغال بسیار خطیر دانست و افزود: دولت باید هر چه سریع‌تر نظام بهره برداری از پایاب سد خدآفرین را تدوین کند تا تکلیف عشایر و بهره برداران آن مشخص شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خوشبختانه در در بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی بر توسعه مناطق آزاد تجاری هم تاکید شده که با تصویب آن، شاهد گسترش و تسهیل تولید و صادرات کالا و افزایش اشتغال در منطقه خواهیم بود .

نماینده مردم شهرستان‌های پارس آباد و بیله‌سوار تصریح کرد: مهار بیکاری عزم راسخ دولت و مجلس را می‌طلبد و تا زمانی  که این عزم و اراده نباشد با حل این معضل روز به روز فاصله خواهیم گرفت .

وی با اشاره  به ظرفیت‌های کشاورزی و دامی منطقه مغان افزود: حمایت دولت از سرمایه‌گذاران در ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه‌های کوچک و متوسط امری ضروری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 52
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4949839
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي