13:45:07 - پنج‌شنبه 19 اکتبر 2017
انتقاد فرماندار پارس آباد از نبود پزشک متخصص در این شهرستان/ نیک سیرت:در شرایطی که بیمار در بیمارستان امام سر ریز میشود،بیمارستان ارس با نصف ظرفیت فعال است
فرماندار پارس آباد مغان از نبود پزشک های متخصص و دستگاه ام ار آی (MRI) در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا، اکبر صمدی در آیین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم بیمارستان ارس پارس آباد با اشاره به آمار تصادفات فوتی و جرحی در جاده های مواصلاتی شهرستان پارس آباد، خواستار افزایش تخت های آی سی یو (ICU) در بیمارستان های این شهرستان شد.

وی با قدردانی از راه اندازی بخش جراحی لاپاراسکوپی و رادیولوژی در بیمارستان ارس پارس آباد، ایجاد بخش NICU (بخش مراقبتهای ویژه نوزادان) و بکارگیری پزشکان متخصص و توسعه فضا و تجهیزات بیمارستان ارس را از اصلی ترین مطالبه افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شهرستان عنوان کرد.

فرماندار پارس آباد همچنین از نبود دستگاه ام ار آی (MRI) و پزشک های متخصص در بخشهای مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان انتقاد کرد و افزود: باید برای رفع مشکل اشخاصی که از قشر ضعیف جامعه بوده و دچار بیماری شدید هستند چاره ای اندیشیده شود.

او یکی از دلایل اصلی کمبود پزشکان متخصص در شهرستان پارس اباد را،عدم استقبال از سوی مسئولان و سخت گیری آنان به بهانه های جزئی عنوان کرد و گفت:اگر میخواهیم پزشکان متخصص در شهرستان پارس اباد جذب و ماندگار شود باید با تسامح و تساهل با آنان رفتار کرده و شرایط آنان را درک نماییم تا بتوانند سختی ها و مشقات شخصی و محل خدمت خود را تحمل کرده و در این شهرستان ماندگار شده و مجذوب شوند.

صمدی با بیان اینکه شهرستان پارس آباد به دلیل موقعیت جغرافیایی و بُعد مسافت طولانی با مرکز استان بَعد از اردبیل بعنوان دومین مرکز در زمینه بهداشتی و درمان در منطقه محسوب میشود،افزود:بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف از جمله بیله سوار و اصلاندوز و جعفرآباد و حتی خدافرین به همراه بخش ها و روستاهای حاشیه برای معالجه و درمان به پارس آباد مراجعه میکنند و از این نظر این شهرستان جمعیت آماری بالایی در حدود ۲۰۰ هزار نفر را پوشش میدهد،لذا پارس آباد از دیدگاه مرکزیت نگریسته مبیشود و نیازمند عنایت و تخصیص تجهیزات و اعتبارات و فضای درمانی متناسبی است.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: تامین اجتماعی به دلیل بدهی های دولت به این سازمان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم میکند و علیرغم عدم دریافت مطالبات خود هزینه های کمر شکنی بابت درمان بیمه گذاران و مالیات هزینه میکند.

او با بیان اینکه ساختمانی در آینده نزدیک در راستای افزایش تخت بیماران و فضای بیمارستانی احداث خواهد شد،افزود:از مسئولان شهرستان درخواست داریم هم افزایی در میان مسئولان صورت بگیرد تا بتوانیم خدمات بهتر به مردم ارائه کنیم در شرایطی که بیمار در بیمارستان امام سر ریز میشود،اتاق جراحی بیمارستان ارس تقریبا با نصف ظرفیت خود فعالیت میکند و این نیازمند همکاری و هم افزایی در بین مسئولان است.

وی گفت: در سال ۹۴ هزینه های بیمارستانی در استان اردبیل ۲۹ میلیارد تومان بود اما در سال ۹۵ این میزان به ۱۵۵میلیارد تومان افزایش یافته است ، سازمان تامین اجتماعی در مقایسه با درآمد خود ۲۰۰ میلیارد تومان تزریق مالیاتی داشته است و برای تامین مستمری بگیران و بیمه شدگان خود هزینه ای معادل ۲ k کا به بیماران پرداخت میکند.

نیک سیرت، از تجهیز مراکز درمانی به تجهیزات پزشکی پیشرفته و انجام بهسازی فضای فیزیکی خبر داد و گفت: در راستای خدماتی دهی بهتر به بیماران شمال استان اردبیل، بیمارستان ارس شهرستان پارس آباد به هتلینگ ارتقاء می یابد.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان با تمجید از مدیریت و تلاش های دکتر دیندار گفت:زمانی که اقای دیندار به سمت رئیس بیمارستان ارس منصوب شد تنها ۲۷ سال داشت و بسیار کم تجربه بود اما با توجه به اینکه از تعهد و نبوغ بالایی برخوردار بود،توانست به مرور و در طول چهار سال تجارب ارزشمندی کسب کرده و علیرغم طرح ها و پروژه های عظیم از جمله طرح تحول بیمه سلامت که در طول این مدت در سازمان اجرا گردید،مشکلی به لحاظ مدیریتی در بیمارستان ارس پارس اباد ملاحضه نگردید،لیکن علیرغم این مسائل به دلیل ارتقاء تحصیلات تخصصی دکتر دیندار این تغییرات به درخواست خود وی اعمال گردید و خوشبختانه دکتر شاهی زارع نیز یکی از مدیران موفق و با تجربه ایست که به سمت ریاست بیمارستان ارس پارس آباد انجام وظیفه خواهد کرد.

در این مراسم، از زحمات ۴ ساله امین دیندار اسکویی قدردانی و شاهی زارع به عنوان رئیس جدید بیمارستان ارس شهرستان پارس آباد مغان معرفی شد.

لازم به یادآوری است که شاهی زارع جراح متخصص عمومی است و پیش از این بعنوان رئیس بیمارستان سبلان اردبیل مشغول فعالیت بوده است.

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4157
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803772
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي