13:45:24 - یکشنبه 8 اکتبر 2017
ایرج بیگدلو:
اندر احوالات انتخاب استاندار اردبیل
هرگونه رایزنی دولتها با مسئولین محلی اعم از نمایندگان استان و … صرفا به منظور جلب نظر و حمایت آنها در راستای روانسازی امور و تعامل بیشتر با مسئولین محلی بوده و جنبه ی مشورتی دارد و نباید بعنوان یک حق برای نمایندگان تلقی گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از ساوالان خبر؛ انتخاب استاندار بعنوان نماینده عالی و تام الاختیار دولت از اختیارات قوه مجریه بوده و دولتها تلاش می کنند در جهت نیل به اهداف خود ، از میان گزینه های مختلف، توانمند ترین و همسو ترین آنان را با سیاستهای خود بعنوان نماینده عالی دولت در هر استان انتخاب نمایند.

فلذا هرگونه رایزنی دولتها با مسئولین محلی اعم از نمایندگان استان و … صرفا به منظور جلب نظر و حمایت آنها در راستای روانسازی امور و تعامل بیشتر با مسئولین محلی بوده و جنبه ی مشورتی دارد و نباید بعنوان یک حق برای نمایندگان تلقی گردد.

انتخاب استاندار از حساس ترین اقدامات دولتها در هر استان به شمار می آید چرا که طبق ماده ۱۵ قانون تعیین وظایف و تشکیلات شورای امنیت کشور، استاندار مسئول امنیت در استان است همچنین وفق ماده ۵ قانون اختیارات استانداران،‌ مراقبت در رفتار و اعمال کلیه مأموران دولتی در هر استان، و نیز رسیدگی به شکایاتی که از مأمورین دولتی می‌شود، از وظایف استاندار می‌باشد.

مطابق ماده یک همین قانون، استاندار نمایندگی سیاست عمومی دولت در هر استان را بر عهده داشته و مکلف است در چارچوب این سیاستها گام بردارد.

با توجه به آغاز به کار دولت دوازدهم مدتی است که آهنگ تغییرات در وزارت کشور و استانداریها نواخته شده و با توجه به تغییراتی که در استانداری اردبیل بوجود آمده این روزها اسامی مختلفی جهت تصدی پست استانداری اردبیل در فضای مجازی و سایتهای خبری منتشر می شود که در میان این اسامی نام دکتر سیدشهاب الدین چاوشی نیز مشاهده می شود.

دکتر چاوشی که از ابتدای فعالیت دولت یازدهم در مسئولیت معاونت سیاسی استانداری پایتخت فعالیت داشته سابقه فرمانداری شهرستانهای زیادی را در کارنامه خود داشته و استاد دانشگاه می باشد داشتن سعه صدر، دانش و آگاهی و تسلط وی به امورات اجرایی، حسن مدیریت و تدین و تعهد از ویژگیهای برجسته ی وی می باشد و چنانچه مورد اعتماد و انتخاب دولت محترم قرار گیرد منشاء خیر و اثر در آن استان خواهد شد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2875
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802490
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي