7:00:04 - شنبه 1 اکتبر 2016
بازتاب پیروزی تیم قشقایی برابر پرسپولیس
به گزارش ارس رسا پیروزی تیم قشقایی “قاشقای یورد” برابر “پرسپولیس” و صعود این تیم به دور دوم بازی های جام حذفی ایران، بازتاب های گسترده ای را به همراه داشت.

68100607a8a51c3a7e0066b329b47deb

پیروزی تیم قشقایی قاشقای یورد برابر پرسپولیس بازتاب های گسترده ای را به همراه داشت.

به گزارش ارس رسا پیروزی تیم قشقایی “قاشقای یورد” برابر “پرسپولیس” و صعود این تیم به دور دوم بازی های جام حذفی ایران، بازتاب های گسترده ای را به همراه داشت.

به نقل از خبرآنلاین، اصغر اکبری، سرمربی تیم قشقایی با ابراز خوشحالی از پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس گفت: “این تیم متعلق به ترک زبان‌های کشور است.

خدا را شکر می‌کنم که وقتی پرسپولیسی‌ها قبلاً به شیراز می‌آمدند فقط ۱۰ درصد ورزشگاه متعلق به تیم میزبان بود، اما امروز ترک زبان‌های شیراز و قشقایی‌ها ورزشگاه را متعلق به خودشان کرده بودند و امروز می‌بینیم شیراز هم مانند تبریز، انزلی، اهواز و… شده است. اگر از این تیم حمایت شود می‌توانیم تا چند سال دیگر در فوتبال ایران آقایی کنیم. نه اینکه به لیگ برتر بیاییم و تبدیل به آسانسور شویم، بلکه می‌توانیم در فوتبال ایران آقایی کنیم.”

سینا عشوری بازیکن قشقایی تیم تراختور آذربایجان، پس از برد تیم قشقایی برابر پرسپولیس، برد این تیم را در صفحه اینستاگرامش تبریک گفت.

یلدا قشقایی بازیگر و مستندساز ترک نیز در کانال تلگرام قشقایی آنلاین چنین نوشت: “نام ایل سربلند قشقایی از دیرباز به معنای پیروز میدان ها بوده و خواهد بود. دست مریزاد به غیور مردان ایلم.”

کوروش کرم پور، نماینده ترک زبان شهرهای فیروزآباد، قیر، کازرون و فراشبند در مجلس شورای اسلامی  و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز، پیام تبریکی به این مناسبت منتشر نمود.

زهرا گرگانی عضو شورای اسلامی شهرستان شهرضای اصفهان نیز نوشت:”پیروزی غرور آفرین تیم قشقایی را به ایل بزرگ قشقایی تبریک می گویم و سپاسگزارم که ایل قشقایی را سربلند کردید.”

روح الله نجف پور مدیر عامل این باشگاه که در ابتدای بازی با کلاه قشقایی وارد ورزشگاه شده بود، بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس وعده داد تا برای بازی های آینده به تماشاگران کلاه قشقایی اهدا کند تا ورزشگاه به این روش شکل هماهنگی به خود بگیرد.

نجف پور همچنین برای بازیکنان تیمش پاداش ویژه در نظر گرفت. علی اسدی دروازه بان تیم قشقایی که موفق به مهار دو پنالتی شد ۵ میلیون تومان و مابقی بازیکنان نفری ۱ میلیون تومان پاداش پیروزی برابر پرسپولیس را گرفتند.

قشقایی شبیه تراختور لیگ نهم

“ورزش سه” روحیه و حال و هوای این روزهای تیم قشقایی و هوادارانش را به تیم تراختور در لیگ نهم ایران تشبیه کرد و نوشت:

“هرچند بازیکنان قشقایی ۱۲۰ دقیقه جنگیدن و پرروحیه بازی کردند اما در این کار بزرگ نباید هواداران این تیم را نادیده گرفت، هوادارانی که همه اهل ایل قشقایی بودند و به خاطر قومیتشان از این تیم حمایت می‌کردند. طرفداران تیم فوتبال قشقایی آنقدر پرشور بودند که حتی حضور پرشور پرسپولیسی‌ها را تحت الشعاع شعارها و انرژی زیاد خود قرار دادند.

رفتار امروز تماشاگران قشقایی شیراز خیلی‌ها را یاد هواداران تراکتورسازی در لیگ نهم می‌اندازد، سالی که تراکتور اولین حضورش در لیگ‌برتر را تجربه می‌کرد و هواداران این تیم در تمام بازی‌ها حضور پرشوری داشتند.

اگر بپذیریم عضو جدانشدنی فوتبال هواداران آن هستند، باید این انتظار را داشته باشیم که قشقایی شیراز هم مثل تراکتورسازی بتواند به سطح اول فوتبال ایران بیاید و با ثبات نسبی به راهش ادامه دهد.”

خبرگزاری تسنیم نیز تصاویری از طرفداران تیم قشقایی را منتشر کرد که پرچم های تیم تراختور آذربایجان را در دست داشتند، تسنیم در این باره نوشت:

“بعد از اتمام دیدار و قطعی شدن پیروزی، قشقایی‌ها در خیابان‌های این شهر کارناوال شادی به راه انداختند و مشغول شادمانی شدند تا یک جشن کامل را برپا کنند.

جالب اینکه برخی از طرفداران تیم قشقایی، با پرچم تراکتورسازی تبریز در خیابان‌های شیراز خوشحالی می‌کردند.”

به نوشته ” ورزش سه”، “یکی از خبرنگاران پشت زمین قصد تهیج تماشاگران قشقایی برای تشویق بیشتر را داشت که فورا از سمت ماموران امنیتی بازداشت شد”

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 907
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950694
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي