20:58:25 - سه‌شنبه 31 دسامبر 2019
نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان پارس آباد؛
با توسعه گلخانه ها چالش اساسی کمبود آب و ایجاد اشتغال در کشور مرتفع می گردد
مهندس کشاورز نماینده رئیس جمهور در سفر به شهرستان پارس آباد: جمهوری اسلامی در حال حاضر دو چالش مهم دارد که یکی از آنها مشکل آب است و چاره کار آن در دست متخصصان وزارت جهاد کشاورزی است و برنامه کنترل و مهار آب آماده اجراست و دیگری بیکاری است که با توسعه گلخانه در کشور این مشکل نیز مرتفع خواهد شد چرا که ایجاد یک هکتار گلخانه ۱۲ نفر را صاحب شغل میکند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ مهندس کشاورز سرپرست وزارت حهاد کشاورزی و نماینده ویژه رئیس جمهور در پارس آباد مغان پیش از افتتاح گلخانه ۱۵۰۰ هکتاری در شهرستان پارس آباد گفت: یکی از دلایل طرح گلخانه در مغان مشکل آب در کشور است اما بهره وری آب در گلخانه ۵ الی ۶ برابر بیشتر از دیگر روش هاست.

نماینده ویژه رئیس جمهور افزود: دلیل دیگر اینکه گلخانه به منزله یک کارخانه تولیدی است و کارهایی که در مزرعه انجام می شود محدود است اما در گلخانه نوسان کشت وجود ندارد و تولید بصورت مستمر انجام می پذیرد.

مهندس کشاورز اظهار داشت: دلیل دیگر اینکه تولید در گلخانه بصورت کنترل شده است و میتوانیم با مشتری قرارداد دایمی داشته باشیم و تولید خود را با سلیقه عرضه و تقاضا تنظیم کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: قبل از این دولت در کشور ۸۸۰۰ هکتار گلخانه داشتیم اما در حال حاضر تقریبا ۱۷ هزار هکتار گلخانه داریم و برنامه داریم سالی ۵ هزار هکتار به وسعت گلخانه های کشور اضافه کنیم.

وزیر معین در پارس آباد ابراز داشت: در حال حاضر دو میلیون و هفتصد هزار تن تولید گلخانه ای داریم که این رقم پیش از این یک میلیون و چهارصد هزار تن بود یعنی افزایش دو برابری تولید محصولات گلخانه ای در کشور.

او او با بیان اینکه تولید خیار و گوجه و فلفل در حال حاضر در برنامه تولید ماست،افزود: بنا داریم دیگر محصولات گلخانه ای و جالیزی متناسب با تقاضا را به سبد تولیداتمان اضافه کنیم.

مهندس کشاورز در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی در حال حاضر دو چالش مهم دارد که یکی از آنها مشکل آب است و چاره کار آن در دست متخصصان وزارت جهاد کشاورزی است و برنامه کنترل و مهار آب آماده اجراست و دیگری بیکاری است که با توسعه گلخانه در کشور این مشکل نیز مرتفع خواهد شد چرا که ایجاد یک هکتار گلخانه ۱۲ نفر را صاحب شغل میکند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 826
  • بازدید دیروز: 2060
  • کل بازدیدها: 4961389
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي