12:38:24 - جمعه 4 فوریه 2022
با نگاهی واقع گرایانه، به تبعیض و بی‌عدالتی ها پایان دهید
امیدواریم این بار این مسئله گرفتار تنگ نظری ها و بی عدالتی ها نشود و مثل خیلی‌ قضیه های دیگر باعث بدبینی مردم مغان نسبت به مسئولین استانی نشود.

یادداشت از جمشید کریمی/ ای کاش برای یکبار هم که شده مسئولین استانی این واقعیت را قبول می کردند، که فقط مسئولیت شهری که اداره‌شان در آنجا واقع شده است را ندارند و مسئولیت ساماندهی و پیگیری امور شهرستانها هم بر عهده آنان می باشد
تبعیض و مرکزگرایی آفتی‌ است که هر چقدر هم توجیه و لاپوشانی شود بازهم گاه و بیگاه خودش را نشان خواهد داد و باعث نارضایتی و ایجاد یاس و نومیدی می شود. مثال های زیادی در زمینه های ورزشی، هنری، عمرانی و … می توان در تایید این بی عدالتی ها ذکر کرد. در این نوشته از همه آنها صرف‌نظر می کنیم چرا که با اشاره ای کوچک مصادیق زیادی در ذهن خوانندگان پدیدار می شود.
در این نوشته برآن شدیم تا یکی از این تبعیض ها را که در حال اتفاق افتادن است بازگو کنیم تا بلکه چاره ای برای آن اندیشیده شود،سال گذشته همزمان با جشنواره سراسری فیلم فجر، سینما انقلاب پارس آباد هم به اتفاق دو سینمای شهرستان اردبیل توانست مجوز پخش همزمان فیلمها را بگیرد و طبق برنامه فیلمها را اکران کند. استقبالی که توسط مخاطبین فرهنگ دوست پارس آباد صورت گرفت خیلی خوب و فراتر از انتظار بود تا جایی که مخاطبین بعضی فیلمها در پارس آباد از مخاطبین دو سینمای اردبیل هم پیشی گرفته بود که این مسئله برای مسئولین استانی هم جالب و تعجب آور بود، همین امر در اکران چند فیلم قبلی هم تکرار شد و مخاطبین فهیم پارس آباد و شهرهای اطراف که از داشتن سالن سینما محروم هستند بار دیگر نشان دادند که پیگیر و علاقمند فرهنگ و هنر هستند و خواستار توجه بیش از پیش و نگاه عادلانه دست اندرکاران می باشند، با تمام این اوصاف متاسفانه امروز خبری از سوی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد استان به گوش می رسد که گویا امسال سینما انقلاب پارس آباد و مخاطبینی که از دو سه ماه قبل پیگیر پخش فیلمهای جشنواره فجر بودند را از این امکان محروم کرده و فقط برای سینماهای شهرستان اردبیل مجوز پخش فیلمها صادر شده است، با استقبالی که سال گذشته شده بود حتی علاوه بر سینماهای اردبیل و پارس آباد ، بحث اخذ مجوز برای سینمای مشگین شهر هم مطرح شده بود ولی نه تنها این اتفاق نیفتاده که این بار پارس آباد را هم از این امکان محروم کرده‌اند، افکار عمومی بی صبرانه منتظر پاسخ مسئولین امر و پیگیری مجوز پخش همزمان فیلمها هستند.
امیدواریم این بار این مسئله گرفتار تنگ نظری ها و بی عدالتی ها نشود و مثل خیلی‌ قضیه های دیگر باعث بدبینی مردم مغان نسبت به مسئولین استانی نشود. ای کاش برای یکبار هم که شده مسئولین استانی این واقعیت را قبول می کردند، که فقط مسئولیت شهری که اداره‌شان در آنجا واقع شده است را ندارند و مسئولیت ساماندهی و پیگیری امور شهرستانها هم بر عهده آنان می باشد.اگر واقعا این نکته را قبول ندارند لطفا دیگر شعار نگاه یکسان به همه مناطق استان و شهرستانها را ندهند که دیگر باور کردنش برای مردم واقعا سخت می شود.
مردم منطقه تبعیض و بی عدالتی را دیگر تحمل نمی کند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 450
  • بازدید دیروز: 2296
  • کل بازدیدها: 4952533
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي