14:54:51 - چهارشنبه 18 اکتبر 2017
فرماندار شهرستان پارس آباد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر:
برای صیانت از فروپاشی کانون خانواده ها همه باید پای کار باشند
جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پارس اباد روز سه شنبه قبل از ظهر با حضور بهنام بهشتی دبیر مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ، فرماندار و دادستان شهرستان پارس آباد و تنی چند از مدیران و مسئولان دستگاههای ذیربط در شهرستان پارس آباد برگزار شد. فرماندار شهرستان پارس آباد در این

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پارس اباد روز سه شنبه قبل از ظهر با حضور بهنام بهشتی دبیر مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل ، فرماندار و دادستان شهرستان پارس آباد و تنی چند از مدیران و مسئولان دستگاههای ذیربط در شهرستان پارس آباد برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه در مهندسی مبارزه با مواد مخدر نتوانسته ایم از دیگر ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم، اظهار کرد:تشکیل کارگروهای آموزشی و آسیب شناسی و تهیه نقشه راه و بسته های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت از جمله خلاء موجود در زمینه مبارزه ،پیشگیری و درمان اعتیاد است،که تاکنون بی نتیجه مانده است.

صمدی از تشکیل شوراهایی هماهنگ در میان دستگاهها سخن گفت و گفت:باید به جد در راستای تشکیل کارگروهی متشکل از شوراها تلاش نموده و آن را در قالب آموزش ، پیشگیری ،مبارزه و بازتوانی و بازیاری طبقه بندی نموده و تمامی بخش های ان را جزء به جزء مورد ارزیابی و توجه قرار دهیم تا شاهد کاهش این بلای خانمانسوز که وظیفه تک تک آحاد مردم و مسئولین است،شویم.

وی بیشترین رویکرد در زمینه اعتیاد و رهایی از این معضل را رویکرد آموزش و پژوهش محور دانست و افزود:واقعیت این است که اکنون مواد مخدر در میان سنین پایین جامعه رسوخ پیدا کرده و ا ین ضربه محکمی بر پیکره خانواده ها و جامعه میتواند،باشد و آن را با یک بحران عمیق مواجه سازد،لذا خارج از وظایف قانونی ، از لحاظ شرعی و عرفی نیز وظیفه داریم با تمام توان و انرژی در راه خروج از این معضل تلاش و کوشش نماییم.

دکتر صمدی با اشاره به اینکه شهرستان پارس آباد زیبنده حضور معتادان متجاهر نیست افزود:متاسفانه برنامه اجتماع محور برای این جمعیت در کشور و به تبع آن در استان و شهرستان پارس اباد ضعیف بوده است .

وی گفت:نباید فقط به نگهداری و درمان معتادان توجه کنیم، باید به موضوع پیشگیری و آگاه‌سازی مردم و والدین به‌صورت جدی وارد شویم.

فرماندار شهرستان پارس آباد مقابله، درمان و کارفرهنگی را سه رکن اصلی و اساسی مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود : این سه رکن رکین به هم پیوسته هستند و باید در این موضوعات اساسا کار شود تا معضل اعتیاد به صورت ریشه ای برچیده شود.

صمدی افزود:همه معتادان جامعه بی انگیزه و تهی از اراده نیستند؛یلکه برخی از آنان واقعا قصد و انگیزه تن آرایی و رهایی از این معضل خانمانسوز را دارند،لیکن راهها و شیوه های آن را بلد نیستند و یا امکان آن را ندارند و چه بسا با آموزش و ترویج آن بسیاری از معتادان خودشان انگیزه رهایی و خلاص  شدن از زیر بار اعتیاد را بر جان خریده و خود را از این مخمصه رها سازند.

 

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 5321
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4804936
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي