18:07:29 - شنبه 6 آگوست 2016
مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد خبر داد؛
برداشت بیش از ۴ هزار تن بادام زمینی در پارس آبادمغان
مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۴ هزار تن محصول بادام زمینی از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

ar5251_0

به گزارش ارس رسا به نقل از آران مغان ، علی‌اکبر حسنیان در حاشیه بازدید از مزارع بادام زمینی پارس آبادمغان اظهار داشت: کل اراضی کشاورزی پارس آبادمغان ۶۹ هزار هکتار بوده که از این مقدار حدود ۷۵۰ هکتار از ارضی آبی این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته که پیش بینی می شود بیش از ۴ هزار تن بادام زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

 وی با بیان اینکه کشت این محصول از سال ۹۳ در شهرستان پارس آبادمغان ترویج شده، گفت: آغاز کشت بادام زمینی از سال ۹۳ با ۲۰ هکتار شروع و در ادامه با استقبال  خوب کشاورزان منطقه کشت کشت این محصول در سال ۹۴ به ۴۵۰ هکتار و در سال ۹۵ به ۷۵۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از جمله مزایای زراعت بادام زمینی را حاصلخیزی خاک، هزینه پایین کاشت و صرفه جویی در مصرف آب دانست و به کشاورزان منطقه توصیه کرد: برای ایجاد تناوب زراعی با انواع زراعت بویژه با غلات، کشت بادام زمینی را در اولویت خود قرار دهند.

حسنیان با بیان اینکه کشاورزان منطقه امسال نیز استقبال خوبی از کشت محصول بادام زمینی داشته اند، تصریح کرد: پیش بینی می شود از هر هکتار محصول بادام زمینی کشت شده در این شهرستان در حدود ۵/۵ الی ۶ تن محصول برداشت می شود.

بادام زمینی از جمله حبوبات پر انرژی است که حاوی مقادیر زیادی پروتئین می باشد کاشت این نوع محصول که معمولا با هوای گرم سازگاری دارد امسال با استقبال کشاورزان پارس آبادی برای جا کاشت گندم در کشت دوم روبرو شده است.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1474
  • بازدید دیروز: 2543
  • کل بازدیدها: 4948859
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي