18:42:17 - یکشنبه 24 دسامبر 2017
معاون وزیر جهاد در شهرستان پارس آباد:
بزرگترین پروژه های سنتر پیوب در خاورمیانه و جهان در اراضی پایاب سد خداآفرین و شهرستان پارس آباد در حال اجراست
اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد:ان شاء الله تا پایان نیمه اول سال آینده بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم و به بهره برداران تحویل دهیم.وی در ادامه نخستین گام برای بهینه کردن منابع آب در منطقه را اجرای زیر ساخت های این پروژه دانست و گفت:افزایش کارایی مصرف آب و بهره وری آب سیاست دولت تدبیر و امید در بحث آب هست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان پارس اباد ؛ مهندس علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عصر امروز (شنبه) در سفر به شهر مرزی اصلاندوز مغان از شبکه پایاب سد خداآفرین و مراحل نصب سنتر پیوب در ناحیه عمرانی یک شرق دره رود اصلاندوز بازدید کرد.در این بازدید معاون امور عمرانی استانداری اردبیل،فرماندار شهرستان پاس آباد،مدیر کل جهاد کشاورزی استان اردبیل،رییس جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد،بخشدار اصلاندوز و جمعی از مسئولان و مجریان پایاب سد خداآفرین نیز حضور داشتند.

مهندس اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از طرحها با تاکید بر ضرورت تسریع عملیات نصب سنتر برای اتمام عملیات سنتر گذاری در سریعترین زمان ممکن قول مساعد داد.مهندس علی مراد اکبری معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در ادامه  بازدید از پروژه پایاب سدخداآفرین در ناحیه عمرانی اصلاندوز  شهرستان پارس آباد با بیان اینکه حدود ۳۷ هزار هکتار پروژه پایاب خداآفرین در استان اردبیل در عرصه اجرایی وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته افزود: مجموع حدود ۴۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در کل استان تحت اجرای شبکه های آبیاری مدرن است.

وی در ادامه افزود:خوشبختانه کل این شبکه بصورت سنترپیود ، سیستمهای کلاسیک و سیستمهای میکرو که در نوع خودش در کشور بی نظیر بوده و یکی از بزرگترین پروژه های سنتر در خاورمیانه و شاید در جهان هست.معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حدود ۱۴۰۰ دستگاه سنتر برای آبیاری حدود ۴۳ هزار هکتار از اراضی منطقه نصب خواهد شد گفت:میزان اعتباری که برای این پروژه پیش بینی شده حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان حدود ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه شده،پروژه در حال اجراست و ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ان شاء الله تا پایان نیمه اول سال آینده بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم و به بهره برداران تحویل دهیم.

 اکبری با اشاره به اتمام و بهره برداری این پروژه اظهار کرد:ان شاء الله تا پایان نیمه اول سال آینده بتوانیم پروژه را به اتمام برسانیم و به بهره برداران تحویل دهیم.وی در ادامه نخستین گام برای بهینه کردن منابع آب در منطقه را اجرای زیر ساخت های این پروژه دانست و گفت:افزایش کارایی مصرف آب و بهره وری آب سیاست دولت تدبیر و امید در بحث آب هست.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پروژه های بزرگی از جمله آبیاری تحت فشار ۳۰۰ هزار هکتار در دست اجرا در کشور داریم افزود:خوشبختانه امسال تاکنون ۱۱۰ هزار هکتار انجام شده که ۱۵۰ هزار هکتار نیز در حال انجام هست و اینها پروژه هایی هستند که دولت برای افزایش کارایی آب و مصرف بهینه آب در دست اجرا دارد.

مهندس اکبری اظهار امیدواری کرد که قطعا با اجرای زیر ساخت ها مخصوصا در منطقه مغان تحول عظیمی در بخش کشاورزی بوجود خواهد آمد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش چشم گیر محصولات تولیدی پس از بهره برداری از این پروژه عظیم بر ضرورت  عدم خام فروشی برای زنجیره تولید در منطقه تاکید کرد و افزود:پروسس کردن تولیدات کشاورزی با استفاده از صنایع تبدیلی،صنایع فرآوری و ایجاد ارزش افزوده تولید در منطقه مغان یکی از ضروریات است که باید انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی،منطقه مغان را با توجه به اقلیم آب بسیار خوب و کیفیت منابع خاک یکی از مناطق بسیار حاصلخیز کشور عنوان کرد و گفت:ان شاء الله با کمک کشاورزان، بهره برداران و مدیران استانی این پروژه عظیم را به سرانجام مطلوب برسانیم.

در ادامه معاون وزیر کشاورزی،مسئولان و مجریان طرح پایاب سد خداآفرین از مراحل اجرای طرح در روستای خلیل لو بازدید و از همکاری و مشارکت اهالی با جهاد کشاورزی قدردانی کرد.

ساکنان و کشاورزان عمران آباد و خلیل لو نیز از عنایات ویژه دولت به کشاورزان و بهره برداران منطقه مغان تقدیر و تشکر کردند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3253
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802868
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي