13:57:14 - پنج‌شنبه 14 جولای 2016
بیانیه امام‎جمعه پارس آباد در پی حذف گمرک اصلاندوز
امام جمعه شهرستان پارس آباد در پی حذف مرز اصلاندوز از فهرست نقاط مرزی مجوزدار و به دنبال آن لغو گمرک این شهر بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش ارس رسا ، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید رشادی” امام جمعه شهرستان پارس آباد در پی حذف مرز اصلاندوز از فهرست نقاط مرزی مجوزدار و به دنبال آن لغو گمرک این شهر بیانیه ای صادر کرد که متن این بیانیه بدین شرح است:‌

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف و نجیب مغان در طول تاریخ به مانند مرزبانان غیور، همیشه در حراست از کیان و سرحدات میهن اسلامی سنگ تمام گذاشته اند و گواه این ادعا آرامش حاکم بر نوار مرزی این خطه در مقایسه با نوار مرزی کل کشور می باشد. افزون بر این تلاشها و مجاهدت شبانه روزی مردم در گرداندن چرخ زراعی این قطب کشاورزی و زرخیز و سایر خدمات، اهمیت این نقطه جغرافیایی را مضاعف می نماید.

در قبال این سالهاست که یکی از مهم ترین درخواست های مردم مغان در سفرهای متعدد مقامات کشوری به این خطه مرزی، از سرگیری فعالیت مجدد گمرک اصلاندوز در راستای تسهیل در دادوستد قانونی و صادرات دسترنج مردم و ارز آوری و کسب درآمد برای کشور و به تبع آن بهبود رفاه زندگی این مردم زحمتکش بود. بالاخص امسال که شعار «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» زینت بخش آن است انتظار می رفت در تحقق این خواسته مردم که نقش آن در اقتصاد مقاومتی تردیدی نیست، مسوولان عنایت ویژه ای داشته باشند که متاسفانه نه تنها قفل تعطیلی گمرک اصلاندوز برای فعالیت مجدد آن باز نشده، بلکه اخیرا طی مصوبه ای مرز اصلاندوز از فهرست نقاط مرزی مجوزدار حذف شد و رویای مردم این منطقه برای بازگشایی مجدد گمرک اصلاندوز بر باد رفت.

لذا مردم منطقه ضمن ابراز ناراحتی و نارضایتی شدید از این موضوع، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و مسئولین امر، بویژه شخص استاندار اردبیل بعنوان نماینده عالی دولت در استان درخواست دارند نه تنها مصوبه اخیر در خصوص گمرک اصلاندوز لغو شود، بلکه در خصوص فعالیت مجدد آن اقدام جدی انجام دهند و در عمل گامی در راستای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بردارند.

سید سعید رشادی

امام جمعه شهرستان پارس آباد

 

منبع : آران مغان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1193
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950980
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي