15:01:51 - یکشنبه 27 دسامبر 2020
جاماندگان یارانه معیشتی کرونا چه باید بکنند؟/ واریز یارانه به حساب برخی از خانوارها
۲۷آذر ماه به حساب برخی افراد که از سوی وزارت رفاه شناسایی شده بودند، یارانه معیشتی کرونا واریز شد؛ پس از واریز این یارانه، برخی افراد اعتراض داشتند که با وجود واجد شرایط بودن، یارانه معیشتی کرونا دریافت نکردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از اقتصادسرآمد: پس از همه‌گیری و شیوع کرونا بسیاری از مشاغل مجبور به تعطیلی کسب و کار خود شدند؛ در نتیجه این تعطیلی‌ها افراد زیادی شغل و منبع درآمد خود را از دست دادند. ستاد ملی کرونا نیز در پی این تعطیلی‌ها، اقدام به اعطای یارانه معیشتی به افراد آسیب‌دیده ناشی از تعطیلی‌ها کرد که این یارانه به شیوه‌های مختلف به افراد واجد شرایط توزیع شد.
در آخرین مرحله توزیع یارانه معیشتی کرونا، مقرر شد تا در ۴ مرحله طی ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند به افراد مشمول یارانه‌های ۱۰۰ و ۱۲۰هزار تومانی تعلق گیرد. شروط مشمول شدن این یارانه از سوی ستاد ملی کرونا به وزارت رفاه ابلاغ و مقرر شد تا وزارت رفاه افرادی که دارای شرایط دریافت یارانه نقدی ۱۰۰ و ۱۲۰هزار تومانی بودند را شناسایی کند.
چه کسانی واجد شرایط شدند؟
یارانه معیشتی ۱۲۰هزار تومانی به افراد تحت پوشش کمیته امداد اعطا شد. همچنین عدم پرداخت حق بیمه ماهانه، نداشتن درآمد ثابت، شاخص پایین درآمدی و همچنین مشمول طرح یارانه معیشتی (که پیش‌تر اجرا شده‌بود) از شرایط لازم برای دریافت یارانه ۱۰۰هزار تومانی بود.
این افراد از سوی وزارت رفاه شناسایی شدند و باتوجه به گفته سخنگوی ستاد معیشتی کرونا، اطلاعات در دسترس وزارت رفاه ثبتی بوده و صحت سنجی شده است.
معترضان یارانه معیشتی کرونا
پس از واریز یارانه معیشتی کرونا، دو گروه از افراد معترض شدند. گروه اول؛ خانوارهایی که مشمول شرایط دریافت یارانه معیشتی کرونا بودند و مبلغی به حساب آن‌ها واریز نشده‌بود. گروه دوم هم خانوارهایی بودند که از شرایط معیشتی مناسبی برخوردار نبودند اما به علت اینکه بیمه‌پرداز بودند، یارانه معیشتی کرونا دریافت نکردند.
در خصوص گروه اول اخیراً اعلام شده است که به حساب برخی از این افراد که واجد شرایط بوده ولی یارانه دریافت نکرده‌اند، یارانه معیشتی کرونا واریز شده است و به حساب باقی افراد نیز در روزهای آینده واریز خواهد شد.
درباره گروه دوم نیز هنوز تصمیمی از سوی مسئولین گرفته نشده و به گفته حسین میرزایی، سخنگوی ستاد معیشتی کرونا، این خانوارها باید همچنان منتظر بمانن

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4330
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803945
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي