15:55:02 - دوشنبه 29 ژانویه 2018
جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان پارس آباد تشکیل شد
معاون فرماندار پارس اباد میانگین رشد جمعیتی شهرستان پارس اباد را ۱/۲ درصد اعلام کرد و گفت: به طور میانگین روزانه ۲ نفر در شهرستان پارس آباد مرحوم و ۱۰ نفر نیز در مجموع متولد میشود که مطابق با استاندارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان پارس آباد مغان با حضور معاون فرماندار،رئیس ثبت احوال و سایر اعضای این کارگروه پیش از ظهر امروز دوشنبه در دفتر معاون فرماندار پارس اباد تشکیل شد.

در این جلسه حاجی پور معاون فرماندار شهرستان پارس آباد بر لزوم ساماندهی دست فروشان و تردد خودروها و ترافیک مزار شهدا و آق مزار تاکید کرد و افزود: کنترل و ساماندهی دست فروشان و تردد خودروها یکی از معضلاتی است که در هر دو قبرستان شهر مشهود است و این به جز با دیوار کشی و کنترل محوطه مزارشهدا و آق مزار امکان پذیر نیست.

ایجاد غسالخانه زن در شهرستان پارس آباد یکی دیگر از مباحثی بود که حاجی پور در این جلسه بر حل این مشکل تاکید کرد و گفت: نبود غسالخانه زن نیز در این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر یک معضل محسوب میشود که شهرداری پارس اباد نسبت به حل آن باید اقدام نماید.

معاون فرماندار شهرستان پارس آباد از از صدور کارت هوشمند ملی به ۶۵ درصد و تعویض شناسنامه ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان خبر داد وگفت:دفاتر خدمات ارتباطی عابدی- فرهمند و سلطان زاده سه دفاتری هستند که مجوز ارائه خدمات ثبت احوال نظیر صدور شناسنامه و ارائه کارت هوشمند ملی و … را انجام میدهند.

وی کلید ورود به دولت الکترونیک را تکمیل صدور کارت هوشمند ملی اعلام کرد و گفت:زمانی دولت به معنای واقعی خدمات الکترونیکی میتواند ارائه نماید که همه مردم کارت هوشمند ملی را دریافت کرده باشند چرا که تمامی اطلاعات افراد در داخل این کارت تعبیه شده است.

حاجی پور از صدور مجوز دو دفتر آی سی تی در صورت آمادگی برای روستاهای اوزون قویی و ممدکندی خبر داد و افزود: جهت تسهیل خدمات اداری و الکترونیکی به عشایر و روستائیان شهرستان خصوصا افراد معلول و مسن آماده افتتاح این دفاتر در صورت وجود متقاضی در این روستاها هستیم.

معاون فرماندار پارس اباد میانگین رشد جمعیتی شهرستان پارس اباد را ۱/۲ درصد اعلام کرد وگفت: به طور میانگین روزانه ۲ نفر در شهرستان پارس آباد مرحوم و ۱۰ نفر نیز در مجموع متولد میشود که مطابق با استانداردهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران است.

رئیس ثبت احوال شهرستان پارس اباد نیز در این نشست زمان صدور کارت هوشمند ملی را تا پایان سال جاری اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچگونه دستور العملی مبنی بر تمدید و یا افزایش زمان صدور کارت هوشمند ملی صادر نشده است لذا توصیه من به همشهریان عزیز این است که جهت دریافت کارت هوشمند ملی تا پایان سال حتما اقدام نمایند.

وحدتی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در نامگذاری نوزادان تازه متولد شده نداریم،تصریح کرد:بیشترین نام هایی که در سال ۹۶ بیشتراز همه نام ها در سامانه ثبت احوال شهرستان پارس آباد ثبت شده است،از میان نام دخترانه نام: زهرا-فاطمه-رها-آسنا و حسنی و از میان نام های پسرانه نیز امیرعلی-علی اصغر-آی هان-یاسین و مهدی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1234
  • بازدید دیروز: 2543
  • کل بازدیدها: 4948619
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي