20:29:57 - پنج‌شنبه 9 ژوئن 2016
جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پارس آباد تشکیل شد
تگرگ و طوفان ۸۰۰۰ هکتار مزارع گندم و سایر مزارع و باغات و زیرساختهای شهرستان را با حدود ۵۰۰ میلیارد ریال دچار خسارت نموده است.

به گزارش ارس رسا ، استاندار اردبیل ضمن ابراز تاسف از حادثه اخیر گفت: قطعا این مشیت و امتحان الهی است که به شیوه های گوناگون انسانها را مورد آزمایش قرار میدهد.

وی همچنین افزود: در این حادثه ۴۰۰۰ هکتار از مزارع گندم و ۴۰۰۰ هکتار نیز از سایر مزارع و باغات شهرستان دچار خسارت شده  است که قطعا تلاش خواهیم نمود تا کمک های لازم هر چه سریعتر به کشاورزان عزیز و خسارت دیدگان صورت گیرد.

مجید خدابخش گفت: پنج نوع مساعدت لازم برای کمک به کشاورزان و خسارت دیدگان در نظر گرفته شده بشرح؛ وام ارزان قیمت با سود چهار درصد برای کشاورزان و خسارت دیدگان، گرفتن کمک های مالی بلاعوض از دولت، بخشودگی آب بها ۳ درصدی کشاورزان توسط امور آب منطقه ای ، استمهال وام های دریافتی از بانکهای مربوطه، دو برابر نمودن یارانه بذر کشاورزان برای محصولات کشت بهاره می باشد.

arasrasaparsabad-bohran

شکور پورحسین نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار نیز از حادثه غیرمترقبه بوجود آمده برای اهالی منطقه اظهار همدردی نمود و گفت: طبق گزارشات از وضعیت موجود برای بازدید میدانی و وضعیت خسارت دیدگان عازم منطقه شدیم تا حداکثر کمکی که از سوی ما میتواند به کشاورزانی که حلال ترین کاسب در بین تمام اقشار جامعه هستند صورت دهیم.

وی گفت: رایزنی هایی نیز با سازمان مدیریت بحران و مجمع نمایندگان استان انجام گرفته است که هماهنگی قابل توجهی نیز در بین نمایندگان استان وجود دارد و به زودی اقدامات لازم اتخاذ خواهد شد.

شکور پورحسین افزود: با تمام توان نمایندگان استان را متقاعد خواهیم نمود تا با همکاری دولت کمک هایی به کشاورزان و خسارت دیدگان ارائه شود.

حجت الاسلام رشادی؛ امام جمعه شهرستان پارس آباد در این جلسه ضمن اظهار تاسف خود گفت: بنده خود شخصا از این مزارع بازدید کرده ام و میزان خسارت خیلی بالاست.
وی به کمک استاندار اشاره کرد و گفت: از استاندار محترم تشکر ویژه جهت کمک به کشاورزان در این جلسه را دارم.

عدیل سروی مدیر کل جهاد کشاورزی استان نیز  در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه دامنه خسارت بالا بوده است و طبق گزارشات ارائه شده ۱۴ نوع محصول در این حادثه دچار خسارت شده که میزان خسارت مبلغی در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین گفت: از کشاورزان عزیز استدعا داریم همکاری لازم را جهت دریافت خسارت با مراجع مربوطه انجام دهند و ما نیز قول مساعد میدهیم تا با همکاری و مساعدت دولت این مشکلات مرتفع شده و کمکی هر چند جزئی موجب آلام کشاورزان و تسکین درد آنان باشد.

اکبر صمدی فرماندار پارس آباد نیز با ارائه گزارشی مختصر از وضعیت منطقه و خسارت دیده گان گفت: طبق گزارشات اولیه بدنبال بارش باران و تگرگ همراه با طوفان و رعد و برق که حدود ساعت ۲ بامداد خسارات سنگینی به زیرساختها، مسکن، مزارع و باغات شهرستان وارد گردیده است.

صمدی افزود: بیش از ۲۰ روستا با هشت هزار هکتار در این حادثه مابین ۴۰ الی ۷۰ درصد خسارت دیده است که اکیپهای تشکیل خسارت متشکل از مراجع ذیربط به مناطق اعزام و میزان خسارتهای وارده را در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه های کشاورزی و زیرساختها عنوان نمود.

در پایان این جلسه که به نمایندگی از کشاورزان و خسارت دیدگان افرادی حضور داشتند : از زحمات و تلاشهای فرمانداری و سایر ادارت  که از بدو وقوع حادثه بصورت شبانه روزی در محل حضور داشتند، تقدیر و تشکر نموده و خواستار تسریع در روند اداری کمک ها به خسارت دیده گان شدند.

arasrasa-bohran-parsabad (1)
arasrasa-bohran-parsabad (3)
arasrasa-bohran-parsabad (4)
arasrasa-bohran-parsabad (8)

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 664
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950451
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي