13:05:32 - سه‌شنبه 3 اکتبر 2017
خشک شدن تالاب سد میل مغان و کاهش حجم رود ارس به مرز هشدار رسید+عکس
خشک شدن دریاچه سدمیل و مغان و کاهش حجم رودخانه ارس در اصلاندوز به مرز هشدار و بحران رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از خبرنگار ارس تبار،رود مرزی ارس دیگر رمقی ندارد. پای خشکسالی به رودخانه ای که هیچ کس فکر نمی کرد روزی خشک شود هم باز شد. سطح آب ارس آن قدر پایین رفته که رو به خشکی است، حتی ذخیره سد آن هم به حجم مرده خود رسیده است.

حالا تنها بارش آن هم بارش های پاییزی، امید به زنده ماندن ارس و خشک نشدن آن را در دل ساکنان شمالی استان اردبیل را زنده نگاه داشته است. بارش هایی که در ماه های اخیر روی خوشی نشان نداده و معلوم نیست در پاییز بر سر ارس و حواشی آن خواهد بارید یا نه.البته بارش متوسط باران در روزهای اخیر شاهد بودیم.

سایه خشکسالی برسر تالاب سدمیل و مغان نیز افتاده و همچنان وضعیت اسفناکی را سپری میکند تالابی که سالها میزبان پرندگان مهاجر است اما تاکنون و در آستانه فصل سرما و ورود گونه های مختلف پرندگان هیچ آبی دیده نمی شود.

این در حالی است که بسیاری از مردم مغان کاهش حق آبه ارس را علت اصلی کاهش آب رودخانه ارس می‌دانند و عده ای نیز خشکسالی در اثر نباریدن باران رحمت الهی اعلام می کنند.

اخبار متناقض مربوط به حق آبه ارس در حالی از سوی مسوولان استانهای آذربایجان شرقی، ارومیه و اردبیل مطرح است که تا کنون مردم منطقه مغان هنوز سردرگم مانده اند که کدامیک از حرف های مسئولان استانی را باور کنند، که آیا سهم حق آبه این منطقه کاهش یافته است یا خیر؟

به گزارش ارس تبار،خشک شدن دریاچه سدمیل و مغان و کاهش حجم رودخانه ارس در اصلاندوز به مرز هشدار و بحران رسیده است که تنها تصمیم گیری و اقدام جدی مسئولان را می طلبد.

تصاویر اختصاصی زیر که عصر امروز دوشنبه تهیه شده است.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 5519
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4805134
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي