19:23:13 - یکشنبه 9 دسامبر 2018
معاون سیاسی،امنیتی،اجتماعی فرماندار پارس آباد مغان؛
دانشگاه باید زمینه رشد و توسعه برای دانشجویان را فرهم سازد
با حضور حاجی پور معاون سیاسی،اجتماعی،فرهنگی فرمانداری شهرستان پارس آباد، مراسم گرامیداشت روز دانشجو(۱۶ آذر) دانشگاه جامع علمی کاربردی شماره یک پارس آباد در هتل دریا گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی شماره یک پارس آباد امروز بعد از ظهر با حضور حاجی پور معاون سیاسی،اجتماعی ،فرهنگی فرماندار شهرستان پارس آباد در هتل دریا گشایش یافت.

حاجی پور در این مراسم گفت: دانشجویان علاوه بر کسب دانش و پژوهش و فراگیری و تلاش برای بومی سازی دانش و تکنولوژی، باید در رشد و توسعه فرهنگ و آداب رسوم بومی خود نیز کوشا بوده و هر منطقه ای با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم خود آیین های خاص خود را به منصه ظهور بگذارد.

معاون سیاسی،اجتماعی ،فرهنگی فرمانداری پارس آباد با بیان اینکه امروز کشور ایران بیش از هر زمان دیگری در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارد،افزود: امروز استکبار جهانی با کمک ایادی خود با استفاده از انواع ماهواره و شبکه های مجازی و … در صدد شبیخون فرهنگی و تحمیل فسق و فجور درکشور ما خصوصا مناطق مرزی و از طریق همسایگان است.

او صیانت از فرهنگ و آداب و رسوم محلی یا فلکولور را ارج نهادن به باورهای فرهنگی عنوان کرد و تصریح کرد: شکوه و اهمیت آداب و رسوم محلی یا فلکولور امروزه به قدری برای کشورهای جهان اهمیت دارد که در دانشگاهها و مراکز فرهنگی و هنری تدریس می شود تا تاریخ و پیشینه و ریشه مردم آن کشور حفظ و حراست شود.

حاجی پور همچنین اهمیت کیفیت در فضای آموزشی و پژوهشی را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: کسب امتیاز و افتتاح دانشگاه های متعدد در یک شهر و منطقه و استان مستلزم ایجاد ظرفیت برای بهره مندی از کیفیت فضای آموزشی و پژوهشی توسط دانشجویان است.

معاون فرماندار پارس آباد تصریح کرد: اینکه به ازای هر چند دانشجو یک دانشگاه در منطقه تاسیس کنیم چندان افتخار آمیز و حرکت شاقی نیست،بلکه باید کیفیت دانشگاه و فضای آموزشی و پژوهشی برای کسب دانش مهیا باشد و کمیت چندان تاثیر بسزایی در بحث آموزش ندارد.

خبرنگار: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 958
  • بازدید دیروز: 1735
  • کل بازدیدها: 4965048
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي