16:28:46 - چهارشنبه 18 جولای 2018
در شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس چه خبر است؟
مدیران‌عامل و مالی کشت و صنعت و دامپروری پارس و نماینده سهامدار عمده با تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی از پیش‌بینی سود سال ۹۷، سیاست تقسیم سود و برنامه افزایش سرمایه خبر دادند.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی ارس رسا به نقل از سایت آران مغان، مدیران‌عامل و مالی کشت و صنعت و دامپروری پارس و نماینده سهامدار عمده با تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی از پیش‌بینی سود سال ۹۷، سیاست تقسیم سود و برنامه افزایش سرمایه خبر دادند.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه این شرکت در بهمن ۶۶ با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومانی در استان اردبیل شهرستان گرمی به ثبت رسیده و مرکز اصلی آن در شهرستان پارس‌آباد اردبیل واقع شده است، گفت: سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۹/ ۳۹ درصد، شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان با ۹/ ۳۹ درصد و شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با ۲۰ درصد، در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند که به عبارتی ۶۰ درصد سهام این شرکت متعلق به بانک ملی و ۴۰ درصد به کشت و صنعت مغان یا وزارت جهادکشاورزی است.

ارسلان کاظم‌پور در خصوص سیاست‌های تقسیم سود گفت: سود هر سهم «زپارس» در سال گذشته ۵۰۷ ریال و سود تقسیمی هرسهم ۵۵۰ ریال بوده که نشان‌دهنده سیاست تقسیم سود حداکثری ( ۱۰۸ درصدی) است.

وی پیش‌بینی سود هر سهم سال‌جاری را ۵۶۰ ریال اعلام کرد و افزود: در افق ۱۴۰۰ برآورد می‌شود سود شرکت به ۷۰ میلیون تومان برسد. افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی در برنامه شرکت وجود دارد تا سرمایه را به ۶۴ میلیارد تومان برساند. با توجه به اینکه شرکت در حوزه صیفی‌جات فعالیت کشاورزی ندارد با اجاره اراضی درامد غیرعملیاتی بالایی از اجاره آنها به‌دست می‌آورد. بودجه شرکت در سال مالی ۹۶-۹۷ مبلغ ۱۸ میلیارد تومان است که «زپارس» موفق شده در ۶ ماه ۱۵ درصد آن، معادل ۷/ ۲ میلیارد تومان را پوشش دهد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1215
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4951002
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي