14:11:19 - پنج‌شنبه 22 فوریه 2018
رونمایی از پوستر هیجدهمین دوره جشنواره تئاتر مغان/عکس
در مراسمی با حضور امام جمعه و جمعی از هنرمندان پارس‌آباد از پوستر هجدهمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای مغان در پارس‌آباد رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، امروز با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی،  پیشکسوتان تئاتر و  جمعی از هنرمندان پارس‌آبادی ضمن حضور و  ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام، پوستر هیجدهمین جشنواره تئاتر منطقه مغان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس‌آباد رونمایی شد.

حجت الاسلام سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد در آئین گشایش و رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر منطقه مغان ضمن تشکر از بانیان برگزاری این مراسم  اظهار کرد:  تئاتر نقش فوق‌العاده ای در هنر دارد و تئاتر را  بهترین مقوله برای فرهنگ‌سازی معرفی می‌کنند.

وی افزود: مسؤولان باید توجه ویژه‌ای به هنر تئاتر داشته باشند و از شهردار و شوراهای اسلامی انجام حمایت و تداوم همکاری‌های لازم را تقاضامندیم.

غریب منوچهری معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز بیان کرد: اولین جشنواره تئاتر منطقه مغان سال ۷۲ کلید خورد و اگر امروز هیجدهمین جشنواره تئاتر منطقه مغان برگزار می‌شود نشان از رشد و بالندگی هنر تئاتر در این منطقه است.

منوچهری ادامه داد: وجود هنرمندان با استعداد نمایش در این شهرستان فرصتی مغتنم هست برای مسئولین و مردم تا با همراهی و همدلی این هنرمندان در مسیر رشد و تعالی فرهنگ شهری و در حل معضلات اجتماعی قدمی بردارند.

مجتبی هاتف سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد نیز در این مراسم تصریح کرد:  این جشنواره در راستای استعدادیابی و ارتقای هنر تئاتر در منطقه و با  شعار تئاتر برای همه برگزار می‌شود.

وی در حاشیه بازبینی آثار نمایشی گفت: از ۱۸ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، پس از بازخوانی و بازبینی شورای نظارت نمایش شهرستان ۶ اثر برگزیده به جشنواره انتخاب شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: این جشنواره از امروز  شروع و تا  ۲۰  اسفند با اجراهای عمومی و به همراه اجرا، کارگاه‌های نقد و بررسی و برنامه‌های جنبی در سالن مجتمع فرهنگی و هنری  آراز برگزار خواهد شد.

هاتف اضافه کرد: تجلیل از پیشکسوتان و فعالان تئاتر، برگزاری کارگاه‌های تخصصی نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، کارگاه موسیقی تئاتر و تحلیل متن از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

در حال حاضر ۶ گروه نمایشی دارای پروانه فعالیت از مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان پارس‌آباد  فعالیت می‌کنند.

 منبع: فارس

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 5013
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4804628
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي