13:09:17 - سه‌شنبه 13 فوریه 2018
فرماندار پارس آباد مغان:
زمین های پایاب خدا آفرین هنوز واگذار نشده است
فرماندار پارس آباد مغان با اشاره به برخی شایعات در خصوص واگذاری اراضی شبکه پایاب سد خدا آفرین گفت: تا این لحظه حتی یک متر مربع زمین از اراضی محدوده پایاب خدا آفرین در این منطقه به اشخاص حقیقی و یا حقوقی واگذار نشده است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا، اکبر صمدی روز یکشنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در پارس آباد افزود: در بحث واگذاری زمین پایاب خدا آفرین کمیته ای با عضویت نمایندگان دستگاه های مختلف فعال شده و نظام بهره برداری در حال تدوین است و مردم مطمئن باشند در این زمینه به هیچ احدی اجازه سوء استفاده داده نخواهد شد.
وی از تکمیل و افتتاح ۴۹۲ طرح در زمینه های مختلف عمرانی، تولیدی، خدماتی، اقتصادی و کشاورزی با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۳ طرح با یک هزار و ۲۶۵میلیارد اعتبار در دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این طرح ها با وجود برخی موانع و محدودیت منابع در منطقه اجرا و تکمیل شد، ادامه داد: تعدادی از طرح های افتتاح شده، مطالبات مهم چندین ساله منطقه بود که در ایام فجر شاهد برآورده شدن خواسته های مردم شدیم.
او بهره برداری از ناحیه عمرانی اول و دوم پایاب خدا آفرین، آبگیری دریاچه شهرک مغان پس از سال ها رسوب گذاری با ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار، فاز دوم مسکن مهر با یک هزار و ۲۹۶ واحد مسکونی، اجرای طرح چهار بانده کردن راه ارتباطی پارس آباد – سربند با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۲ واحد کلینیک تخصصی درمانی و مرکز غربالگری سرطان و شیمی درمانی با ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار از جمله این طرح ها ذکر کرد.
او بیان کرد: عملیات احداث ساختمان بیمارستان ۱۶۰تختخوابی سه ماه پیش به پایان رسیده و هم اکنون بخش های مختلف این بیمارستان از جمله ام آر آی، سونوگرافی، ان آی سی یو ، آندوسکوپی، کولونوسکوپی و رادیولوژی به سرعت در حال تجهیز است.
فرماندار پارس آباد به ضرورت توسعه و نوسازی کشت و صنعت های مغان و پارس اشاره و بیان کرد: در سال گذشته از محل سهم بودجه شهرستان ۱۷۰میلیارد ریال تسهیلات به شرکت مغان پرداخت شد.
وی اضافه کرد: در صورت نوسازی شرکت های مغان و پارس، علاوه بر رونق و توسعه این شرکت ها، زمینه ایجاد اشتغال مولد و پایدار فراهم خواهد شد.
صمدی همچنین فعال سازی کارخانه های راکد و نیمه فعال را از برنامه ها و طرح های مهم منطقه عنوان و اظهار کرد: در این راستا امسال چهار واحد کارخانه پنبه پاک کنی پس از سال ها رکود و تعطیلی، فعال شده است.
وی از تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در هیات دولت خبر داد و افزود: با پیگیری مسئولان و مجمع نمایندگان استان این لایحه در مجلس شورای اسلامی رای خواهد آورد.
رئیس شورای تامین پارس آباد همچنین با اشاره به بحث حق آبه مغان از رود ارس گفت: در این راستا پیگیری های جدی از سوی استاندار، مجمع نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امام جمعه و نمانیده مردم منطقه از محل مجاری قانونی در حال انجام است.
صمدی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف گفت: به برکت نظام و انقلاب اسلامی و خون شهدا، ثبات و امنیت پایدار در کشور حاکم است و ایران اسلامی در زمینه های علمی، فناوری نظامی و صنایع دفاعی و قدرت موشکی به پیشرفت های بزرگ و چشمگیری نایل شده است.

 

ایرنا

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1084
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950871
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي