16:32:51 - چهارشنبه 18 جولای 2018
سفری که برای دشت مغان برکتی نداشت
اگر به مردمان این اهالی اهمیت میدادید که اصلا ندادید! از اوضاع و احوال و مشکلات طاقت فرسای کمبود ماده حیاتی آب زراعی و آب آشامیدنی بویژه در مناطق اهالی شریف و زحمتکش عشایر این خطه از میهن اسلامی مان باخبر می شدید! صد افسوس که نشدید.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ، آقای وزیر نیرو، ما اهالی خطه ی زرین دشت همیشه سر سبز مغان هم از نظر میهمان نوازی و کار و تلاش و تولید مردمان سرآمد هستیم که وجود دو بنگاه بزرگ اقتصادی از جمله شرکت بزرگ کشت وصنعت دامپروری مغان و شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری پارس، کارخانه قند مغان و چندین و چند کارخانه، کارگاهها و بنگاه های اقتصادی مبیّن ادعای ماست.
عشایر غیور و مرزبانان واقعی، پشتیبان نظام و انقلاب و دولت و کشاورزان سختکوش و توانمند مولد اقتصاد و کمک حال دولت تدبیر و امید می باشند جوانان برومند و شایسته ی این خطه زرخیز اما محروم در برخی زمینه ها از جمله آب شرب و بهداشتی و راه شوسه بویژه در مناطق عشایرنشین که ۸۰ درصد اهالی عشایر استان اردبیل ساکن در منطقه مغان می باشند و جاده های مواصلاتی غیر استاندارد که در کشور به قتلگاه مشهور و معروف شده است در کل حارث و نگهبان این مرز و بوم و تلاشگران آبادانی آبادی اند.
حال جنابعالی یا شناخت کافی از موهبت ها و پتانسیل ها و ظرفیت های منحصر بفرد بالقوه و بالفعل و خصایص زنان و مردان زحمتکش منطقه سرافراز دشت مغان ندارید! و یا اینکه اصلا به این ملت خدوم و حامیان اصلی دولت تدبیر و امیداحترام قایل نیستید! که جای بسی تاسف است! وگرنه از بزرگترین و حیاتی ترین پروژه سد پایاب خدا آفرین در جلگه مغان بازدید هوایی نمی کردید!
اگر به مردمان این اهالی اهمیت میدادید که اصلا ندادید! از اوضاع و احوال و مشکلات طاقت فرسای کمبود ماده حیاتی آب زراعی و آب آشامیدنی بویژه در مناطق اهالی شریف و زحمتکش عشایر این خطه از میهن اسلامی مان باخبر می شدید! صد افسوس که نشدید.

سالهاست که مردمان این منطقه با انواع مشکلات برای حفظ آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزیز و همیشه سر بلند و دولت تدبیر و امید کنار آمده اند! اما این دفعه گریبانگیر کمبود شدید آب هستیم. در این رهگذر شاید دیری نگذرد و زنان و فرزندانمان جرعه بردست گرفته و العطش و العطش سردهند!

جناب آقای دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو و سایر مدیران مرفّه و بی درد! بخوبی واقفید که کل آبادانی و ترقی و پیشرفت جمعیت ۳۶۰ هزار نفری شمال استان اردبیل، منطقه مغان (شهرستانهای مرزی پارس آباد مغان، بیله سوار مغان و گرمی مغان) منوط به رودخانه ارس می باشد.

در این میان اگر قطره ای از آب قدیمی و جد و آبادیمان به سایر مناطق بچکد! دیگر قاشق ما به ته دیگ میخورد و مظلومیت مردمان این منطقه مرزی و مظلوم مضاعف گشته و قربانی سیاست غلط تقسیم حقابه شما دولتمردان و مجریان عدالت می گردد.

به امید آن روزی که که اساس مشکل این منطقه (کمبود شدید آب زراعی و شرب ) بخصوص در مناطق عشایر نشین به دست توانا و پر برکت خدمتگذاران صدیق دولت تدبیر و امید حل شود.

یادآوری کنم که در سفر ۱۵ دقیقه ای وزیر نیرو به پارس آباد، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت منابع آب ایران و معاون وزیر در آب و فاضلاب و نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، استاندار و معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اردبیل، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان، فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان و تنی چند از مسئولان و کارشناسان وزارت نیرو و  استانی و شهرستانی همراهی می کردند.

شهرستان مرزی پارس آباد مغان در شمال غرب ایران با ۲۰۰ هزار نفر پرجمعیت ترین شهرستان استان اردبیل و  ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان و ۳۶۰ کیلومتری تبریز و یکصد کیلومتر مرز مشترک آبی و خشکی با جمهوری آذربایجان دارد و در کنار رودخانه مرزی و پر آب ارس و در مجاورت کشور جمهوری آذربایجان‌ واقع است.

علی رضا ارژنگی

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1086
  • بازدید دیروز: 9537
  • کل بازدیدها: 4994194
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي