14:17:02 - شنبه 15 جولای 2017
پیشخوان مطبوعات؛
سنگینی داغ آتنا بر سینه روزنامه‌ها
روزنامه‌های صبح امروز واکنش‌های به مرگ دلخراش آتنا اصلانی و کارنامه دو ساله توافق هسته‌ای را بررسی کردند و به گمانه زنی درباره گزینه‌های کابینه دوازدهم پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه جام جم با تیتر «لبخند صبحگاهی تلویزیون به خانواده‌ها» به دنبال پاسخ به این سوال رفته است که شاخص‌های کیفی و ضوابط اصلی برنامه‌های صبحگاهی چیست و برای استاندارد بودن و جذاب شدن چه باید‌ها و نبایدهایی را باید رعایت کنند؟
روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «در دل شهر سوگوار» گزارش میدانی خبرنگار این روزنامه از شهر پارس آباد را منتشر کرده است که محل قتل و سرنخ‌های جنایت مرد رنگرز را روایت می‌کند.
روزنامه آفتاب نیز از متن گفتگویش با دایی آتنا نوشته است: قاتل به همراه دیگران در جستجوی آتنا بود.
روزنامه همدلی با تیتر «ایران در شوک آتنا» به واکنش‌های گسترده مردم و مسئولان به قتل دختر اهل مغان پرداخته است، روزنامه مردم سالاری نیز با تیتر «در سوگ انسانیت» واکنش‌ها نسبت به مرگ دلخراش آتنا اصلانی را بررسی کرده است.
روزنامه شهروند با تیتر «دادخواهی ملی برای آتنا» ابعاد روانی و اجتماعی ماجرای قتل آتنا را بررسی کرد و روزنامه ایران به عنوان ارگان رسمی دولت تیتر «درد مغان درد ایران است» را چاپ و ابعاد حقوقی، اجتماعی و رسانه‌ای این فاجعه را در گفتگو با کارشناسان بررسی کرده است.
سالگرد برجام نیز مورد توجه برخی مطبوعات بود.
روزنامه کیهان در گزارش خبری تحلیلی خود با تیتر «برجام ۲ ساله شد، نوشتند فتح الفتوح بخوانید تقریبا هیچ!» را منتشر کرده و به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی نوشته است: برجام برای اسرائیل یک موهبت بود.
روزنامه قانون با توصیف اینکه با وجود فشارهای داخلی و خارجی دو سال از توافق تاریخی برنامه جامع اقدام مشترک گذشته تیتر «پایداری برجام» را برگزیده است.
روزنامه جوان به نقل از ظریف نوشته است: «آمریکا در نازل‌ترین سطح ممکن به برجام پایبند بوده است»، تیتر روزنامه اطلاعات «ظریف: آمریکا مانع از دستیابی ایران به منافع برجام است» و شرق به نقل از ظریف تیتر «گزینه دیگری جز برجام نبود» را منعکس کرده است.
روزنامه ایران با بررسی کارنامه دو ساله توافق هسته‌ای تیتر «جهش اقتصاد ایران در پسا برجام» را منتشر و روزنامه اعتماد با تیتر «ایستاده در توفان ها» دستاوردهای سیاسی اقتصادی امنیتی برجام در دومین سالروز توافق هسته‌ای را بررسی کرده است.
وزرای کابینه آینده نیز سوژه روزنامه‌ها بود.
روزنامه خراسان با انتشار تصویری از آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و عارف رئیس فراکسیون امید مجلس از مجادله آن‌ها درباره سهم خواهی از دولت خبر داده و نوشته است: کشمکش‌ها بر سر کابینه دوازدهم بالا گرفته است.
روزنامه شرق در گزارشی از نمره دهی اصلاح طلبان به کابینه یازدهم تیتر «خطر مردودی برخی وزیران» را منتشر کرده و به نقل از عارف نوشته است: روحانی مدیون اصلاح طلبان است.
هر دو روزنامه کیهان و آرمان به نقل از محمد رضا عارف نوشته اند: دولت، اصلاح طلبان را دنبال نخود سیاه نفرستد!؛ روزنامه اعتماد نیز سعی داشته تا از سخنان جنجالی عارف رمزگشایی کند.
روزنامه آفتاب، شدت گرفتن تخریب محمد رضا عارف از سوی برخی افراد مدعی اصلاح طلبی را «سرمایه سوزی» خوانده است.
روزنامه جمهوری اسلامی با انتشار تیتر «با رئیس جمهور در دولت دوازدهم همراهی کنید»، از سوی مردم و دلسوزان نظام خطاب به چهار وزیر دولت یازدهم به نام‌های زنگنه، حجتی، هاشمی و ظریف خواسته است که در کابینه دوازدهم باقی بمانند.
روزنامه ابتکار در مطلب مفصلی با عنوان «گزینه‌های روی میز رئیس جمهوری» با چاپ نام گزینه‌های احتمالی وزارتخانه‌های دولت، از آخرین گمانه زنی‌ها درباره کابینه دولت دوازدهم گزارش می‌دهد و اعتماد نیز با تیتر «رونمایی از وزرا در ساعت ۵ عصر» این سوال را مطرح کرده است که: حسن روحانی کدام اسامی را تحویل علی لاریجانی می‌دهد؟
«تابستان طوفانی» نیز تیتر روزنامه شهروند است که از بارش برف، سیل و طوفان در چهار نقطه ایران خبر داده است.
یادداشت از: مرتضی اذانی

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2300
  • بازدید دیروز: 2543
  • کل بازدیدها: 4949685
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي