9:29:35 - چهارشنبه 1 ژانویه 2020
اورنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی در پارس آباد:
سیمای کلی پروژه خدافرین در ابتدا ۷۴ هزار هکتار بود که ۶۲ هزار هکتار آن در اردبیل و ۱۲ هزار هکتار نیز در آذربایجانشرقی بود
اورنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی: این پروژه یکی از پروژه های بزرگ آبیاری سنترپیوت در دنیاست که نظیر آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و تنها یک نمونه مشابه دارد که نصف این پروژه ظرفیت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه شورای اداری شهرستان پارس آباد روز سه شنبه مصادف با سفر فرستاده ویژه رئیس جمهور مهندس کشاورزی بعنوان سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ویژه رئیس جمهور معاونین وی و هیئت همراه و جمعی از مدیران کل و فرماندار شهرستان پارس آباد و دیگر مدعوین و میهمانان شهرستانی و استانی و کشوری برگزار شد.

مهندس اورنگی در این جلسه سیمای کلی پروژه پایاب سد خدافرین را ۷۴ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این پروژه در آغاز برای ۷۴ هزار هکتار از اراضی این منطقه پیش بینی شده بود، که ۶۲ هزار هکتار آن در استان اردبیل و ۱۲ هزار هکتار آن نیز در استان آذربایجان شرقی قرار داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در زمان اجرای پروژه به علت تخصیص بهنگام آب، سطح زیر کشت این پروژه در استان اردبیل به ۳۶۷۰۰ هکتار تقلیل یافت و در آذربایجان شرقی نیز ابتدا به ۲۵۰۰ هکتار و بعدا به دلیل پیگیری های زیاد به حدود ۵ هزار هکتار رسید.

وی خاطر نشان کرد: در کل این پروژه با ۴۲ هزار هکتار بعنوان بزرگترین پروژه در کشور به اجرا در آمد که ۳۶۷۰۰ هکتار آن در استان اردبیل قابل بهره برداری است..

اورنگی تاکید کرد: در کل ۱۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده بود که ۱۱۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون تخصیص و هزینه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پیشرفت فیزیکی پروژه را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: ۹۵ درصد پروژه یعنی ۳۷ هزار هکتار اکنون آماده بهره برداری است اما بدلیل اینکه وزارت نیرو با کمبود اعتبار مواجه است، نتوانسته برق آن را راه اندازی کند و پروژه در انتظار تامین زیرساخت برق است.

او در پایان یادآور شد: این پروژه یکی از پروژه های بزرگ آبیاری سنترپیوت در دنیاست که نظیر آن در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و تنها یک نمونه مشابه دارد که نصف این پروژه ظرفیت دارد.

 

خبرنگار: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1911
  • بازدید دیروز: 2099
  • کل بازدیدها: 4960414
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي