18:41:53 - چهارشنبه 21 فوریه 2018
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:
شهرستان پارس آباد رتبه دوم گروه های هنری در استان را دارد
با توجه به ردیف کشوری که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است،انتظار میرود مطالبات باقی مانده هنرمندان از سالهای گذشته در سال ۹۷ پرداخت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ نشست خبری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد و جمعی از اصحاب رسانه این شهرستان در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد برگزار شد.

منوچهری با بیان اینکه سیاست دولت در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری تقویت گروهای مردم نهاد است؛ افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش میکند تا سازمانهای مردم نهاد و گروههای هنری و فرهنگی بصورت مستقل روی پاهای خود باایستند تا بتوانند در تهیه و تدوین فعالیت های هنری مستقل عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه مطالبات هنرمندان در سال آتی پرداخت خواهد شد؛افزود:با توجه به ردیف کشوری که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است،انتظار میرود مطالبات باقی مانده هنرمندان از سالهای گذشته در سال ۹۷ پرداخت شود.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مساعدت چهل میلیون تومانی شورا و شهرداری مشکین شهر به انجمن سینمای جوان این شهر خبر داد و تصریح کرد:متاسفانه فعالیت های هنری در بیشتر شهرستانهای استان خصوصا پارس آباد شکل رسمی پیدا نکرده است و از ادوار گذشته تاکنون شورا و شهرداری علیرغم وظایف اجرایی که در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری بر عهده شان است،همکاری تنگاتنگی با اداره ارشاد بعنوان متولی فعلایت های فرهنگی نداشته اند.

منوچهری مشارکت در جشنواره ها و فعالیت های هنری و فرهنگی از سوی گروهها و انجمن ها را مستلزم داشتن پروانه فعالیت دانست و گفت: گروهها و انجمن هایی که مایل به شرکت در جشنواره ها و مسابقات هنری هستند ابتداعا میبایست فعالیت های خود را قانونی کرده و پروانه فعالیت دریافت کنند،چراکه بدون دریافت پروانه فعالیت آمار این گروهها در اداره ارشاد ثبت نمی شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه هر اقدام فرهنگی در ادارات باید پیوست فرهنگی داشته باشد؛افزود:تمامی اقدامات فرهنگی که در ادارات شهرستان انجام میشود باید پیوست فرهنگی داشته و با اداره ارشاد هماهنگ شده باشند.

او با تاکید بر اینکه خبرنگاران و اصحاب سانه بازوان اجرایی اداره ارشاد هستند،تصریح کرد:اصحاب رسانه باید فرهنگ و ارشاد را در اجرای برنامه ها و سیاست های خود یاری و همراهی رسانند.

منوچهری با اشاره به برخی بی قانونی ها نظیر استفاده غیر قانونی و ابزاری از برخی القاب و عناوین در خبرها و کانال های خبری و سایت ها و نشریات محلی افزود:متاسفانه برخی ها علیرغم داشتن انگیزه برای فعالیت های خبری و هنری تمایل به قانونمند کردن آن ندارند و اصرار بر فعالیت از راههای غیر قانونی دارند که این با رسالت خبری منافات دارد.

وی در پایان افزود: ما آمادگی داریم تا در صورت تمایل با یک ساز و کار خاص از نشریات و منابع خبری محلی حمایت کنیم تا آنها نیز بتوانند فعالیت های خود را بصورت مستمر و مداوم ادامه دهند و از لحاظ مالی تا حدودی به استقلال مالی برسند.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4238
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803853
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي