13:44:55 - چهارشنبه 10 ژوئن 2020
فروزنده سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل:
شهرستان پارس آباد پایلوت اجرای طرح پیشگیری از خشونت اجتماعی
فرماندار شهرستان پارس آباد در این جلسه گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی، کثرت جمعیت جوان و ترکیب جمعیت ناهمگون از طوایف و اقشار و گروه‌های مختلف مردمی یکی از عوامل ازدیاد خشونت در شهرستان پارس آباد است.

 

جلسه طرح پیشگیری از خشونت اجتماعی با حضور فرماندار شهرستان پارس آباد، رئیس دادگستری ،دادستان،سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل،روسای ادارات و بخشداران و دیگر اعضای مدعو در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس اباد برگزار شد.

فروزنده در این جلسه تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، در نظر دارد در حوزه فرهنگی با دو ابزار آموزش و آگاهی بخشی به آحاد جامعه، زمینه های رفتار خشونت آمیز را کاهش دهد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات فرهنگی صورت گرفته توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در سال گذشته، شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و ارائه آموزش در مدارس پرخطر با محوریت آموزش مهارت های کنترل خشم، برگزاری دوره های طرح امید و آموزش مهارت های کنترل خشم برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت و همچنین استفاده از ظرفیت های رسانه ای تمام دستگاه ها برای اطلاع رسانی و ارجاع مرتکبین جرائم ضرب و جرح عمدی به جلسات مشاوره و روانشناسی جهت اصلاح و باز اجتماعی کردن آنان است.

وی افزود: در سال جاری درصدد هستیم که طرح پیشگیری از خشونت را که در حال به روز رسانی است به صورت پایلوت در شهرستان پارس آباد اجرایی کنیم.

فروزنده یادآور شد: همچنین دوره های آموزشی مهارت کنترل خشم برای دانش آموزان مدارس شهرستان پارس آباد برگزار می شود.

او در ادامه از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با مضمون آسیب‌های اجتماعی به خصوص پیشگیری از خشونت در محلات درگیر با جرائم خشن توسط دستگاه متولی خبر داد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: ادارات متولی پیشگیری از خشونت در سطح شهرستان پارس آباد براساس برنامه عملی پیش بینی و شرح وظایف هر دستگاه مرتبط با موضوع اعلام و برنامه ریزی مشخص جهت اجرای آن پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه جهت کاهش خشونت باید زمینه مشارکت و حضور مردم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی فراهم شود، افزود: استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های مهم و قابل توجه در استان است و به دلیل وجود ظرفیت های علمی و اجرایی مناسب و بخصوص وجود بسترهای وقوع جرایم خشن در استان، با برنامه ریزی دقیق و آسیب شناسیِ وضعیت موجود، شهرستان پارس آباد به عنوان پایلوت پیشگیری از خشونت انتخاب شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در این جلسه گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی، کثرت جمعیت جوان و ترکیب جمعیت ناهمگون از طوایف و اقشار و گروه‌های مختلف مردمی یکی از عوامل ازدیاد خشونت در شهرستان پارس آباد است.

حاجی پور یادآور شد: حضور کارگران غیر بومی در فصول مختلف سال در شهرستان پارس آباد با فرهنگ ها و آیین های مختلف یکی دیگر از عوامل بروز خشونت در شهرستان پارس آباد است.

فرماندار گفت: فاصله گرفتن از فرهنگ ریشه ای و عشایری و روستایی از دیگر دغدغه های ازدیاد خشونت در جامعه است.

او افزود: توسعه متوازن شهر و توزیع مناسب امکانات و تجهیزات و بسترسازی عادلانه در نقاط مختلف شهر در جلوگیری از خشونت و وقوع جرم در اجتماع نقش مهمی دارد.

وی گفت: یکی از راهکارهای غلبه بر این معضل اجتماعی، مطالعات تخصصی و دقیق ،حضور تمامی دستگاه‌های متولی و مجری در حوزه فعالیت مرتبط از دلایل تحقق این امر مهم است.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 749
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950536
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي