13:42:58 - سه‌شنبه 21 ژانویه 2020
صرفه جویی ۲۷ درصدی در مصرف بنزین
اروجعلی محمدزاده از جایگزینی ۴۵درصدی مصرف سوخت بنزین با سی ان جی خبرداد و خاطر نشان کرد: این آمار در تاریخ کشوربی سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان پارس آباد با حضور محمدزاده معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری پارس آباد،بخشدار مرکزی،رییس اداره صمت ،اتاق اصناف،دارایی،جهاد کشاورزی و دیگر دستگاههای عضو ستاد تنظیم بازارامروز سه شنبه اول بهمن ماه ۹۸ برگزار شد.

اروجعلی محمدزاده معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری پارس آباد از صرفه جویی محسوس در میزان مصرف بنزین و سوخت گاز ال پی جی بعد از هدفمندی بنزین خبر داد و افزود: حدود سه میلیون مترمکعب، معادل ۲۷درصد صرفه جویی در مصرف بنزین در مقایسه با قبل از هدفمندی کاهش داشته است که یک رکورد در تاریخ مصرف سوخت محسوب می شود.

محمدزاده تصریح کرد: این رقم در کل استان اردبیل به ۱۸ و نیم میلیون متر مکعب صرفه جویی افزایش یافته است که رقمی قابل توجه در کاهش میزان مصرف بنزین می باشد.

وی افزود: سیر نزولی مصرف سوخت، در گاز مایع نیز اتفاق افتاده است که معادل ۲۲درصد صرفه جویی در مصرف گاز ال پی جی می باشد.

معاون فرماندار پارس آباد این را نیز یادآور شد: که علیرغم صرفه جویی محسوس در مصرف بنزین افزایش فاحشی در مصرف گازسی ان جی اتفاق نیفتاده است و تنها ده درصد در مصرف سی ان جی افزایش داشته است.

محمدزاده به برخورد جدی با گرانفروشان تاکید کرد و گفت: اصنافی که نسبت به درج قیمت واقعی بر روی کالا بی توجه بوده یا بصورت صوری اقدام به درج قیمت ها می کنند،باید به شدت برخورد شود.

کنترل قیمت ها و برخورد با صنوفی که برای فتوکپی مدارک بیش از تعرفه قانونی از مردم وجه دریافت میکنند همچنین عدم احتساب ظرف قنادی در قنادان، از دیگر بخش های سخنان معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری پارس آباد در این جلسه بود.

معاون برنامه ریزی در پایان افزود: ۱۷۴۶ مورد بازرسی در ماه گذشته در شهرستان انجام شده است و ۹۸ فقره پرونده نیز برای متخلفات تشکیل شده است،اما با این حال به جهت آمار بالای شهرستان و نزدیکی ایام عید این بازرسی ها باید افزایش یافته و نظارت تشدید شود.

 

 

خبرنگار: رضا امیرپور

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 47
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4949834
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي