15:27:24 - شنبه 15 سپتامبر 2018
نماینده ولی فقیه در اردبیل:
عزل و نصب‌های سیاسی کشور را به نقطه بحران می‌رساند
امام جمعه اردبیل با اشاره به خبر نصب عامل تحمیل و اضافه شدن نقدینگی کشور در یک سمت مهم اقتصادی گفت: اینگونه اقدامات دولت، دهن کجی به شعور مردم است و عدم مدیریت منابع انسانی در کشور بدترین صدمه را به کشور زده است چرا که عزل ونصب های سیاسی و جناحی، کشور را به نقطه بحران می‌رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ سید حسن عاملی اظهار کرد: سپاه با موشک نقطه زن شهر کویه در اقلیم کردستان عراق را هدف گرفت و اقتدار نظامی و علمی خود را اثبات کرد. ارزش علمی و نظامی این حرکت استثنایی است و درس بزرگی به کردهای تروریست، حکومت اقلیم، آمریکا، عربستان و اسرائیل داد.

وی افزود: در این ماجرا خیانت و نفاق حکومت اقلیم کاملا روشن است و آنها باید به نحوی متنبه شوند در حالی‌که ایران در زمان صدام به مسئولان فعلی اقلیم، نهایت لطف و رحمت را داشت.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: تروریست‌های اکراد، از خویشتن‌داری ایران برداشت غلط دارند و تصور می‌کنند کشور ما متأثر از سیاست‌های جدید آمریکا و ترامپ است و توان مقابله با تحرکات آنها را ندارد. آنها تبلیغ می‌کردند که ایران ضعیف شده و حالا بهترین موقع است که مناطق کردنشین ایران به میدان فعالیت احزاب کردی تبدیل شود لذا این فکر شوم باید از ذهن آنها بیرون می‌رفت و سپاه با اقتدار این کار را کرد.

عاملی گفت: وقتی تروریست‌ها به مجلس و حرم امام حمله کردند اگر سپاه مقر داعش در دیرالزور را نمی‌زد تلقی آنها این می‌شد که ایران عاجز از رد فعل است در نتیجه حملات آنها نقطه پایان نداشت.

وی ادامه داد: احزاب کردی معاند و تروریست اخیرا آنچنان جری شده بودند که با تشکیل مرکزی به عنوان مرکز هماهنگی و فعالیت مشترک احزاب کردی در اقلیم کردستان ادعا می‌کردند در آینده نزدیک می‌توانند مثل مناطق کردنشین سوریه اداره محلی مناطق کردنشین ایران را به دست بگیرند!

نماینده ولی فقیه در اردبیل اظهار داشت: حالا نه فقط اکراد تروریست بلکه اربابان آنها در آمریکا، اسرائیل و عربستان خوب فهمیدند که “این دم شیر است به بازی مگیر”.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفته است” ایرانی‌ها را چنان خفه می‌کنیم که هرچه سلاح دارند به ما تحویل دهند” که در پاسخ به ایشان می‌گویم چاقویی بسیار نفیس، قیمتی و عتیقه دست کودکی بود و مردی شیاد می‌خواست با فریب آن را بگیرد به همین جهت چشم و ابرو و دهن خود را کج و قیافه‌اش را عبوس کرد تا کودک بترسد اما کودک با دیدن تهدید و قیافه کریه آن مرد نابکار گفت نترس سرت را نمی‌برم! خانم! اول کربلا و عاشورا را مطالعه کن تا بدانی با چه ادبیاتی با ایرانی‌ها صحبت کنی.

وی افزود: در شعارهای کربلا عزت موج می‌زند و در هیچ انقلابی همانند نهضت حسینی خبر از عزت مداری نیست؛ بر این اساس وقتی مرگ حل شد عزت و حماسه شکل می‌گیرد.

عاملی ادامه داد: جامعه اسلامی باید در سطح کلان، برنامه‌ها و نظام تربیتی را طوری تنظیم کند که روح عزت در جامعه نمیرد و همه افراد باید چنان تربیت شوند که عزت در عرصه فردی و اجتماعی و بین‌المللی مطالبه اصلی آنها باشد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: حسین (ع) سه پیام مهم دارد؛ اول، لزوم رهبریت صالح؛ دوم، مبارزه با ظلم و استبداد تا آخرین قربانی و آخرین قطره خون؛ سوم، عدم پذیرش ذلت و زورگویی و عزیزماندن و لو تمام عزیزان از دست برود و فشار از حد بگذرد و کل دنیا بر علیه حسین باشند.

وی افزود: در کربلا فشار و جنایت هرچقدر بیشتر می‌شود، حسین و خطبه‌هایش حماسی‌تر می شود؛ چنان‌که حسین را در محاصره قرار دادند اما او از فتح و ظفر صحبت کرد و ذلیل نشد بلکه فرمود بر مرگ من دست پیدا می‌کنید اما هرگز بر از بین رفتن مجد و محو عزت من دست نخواهید یافت.

نماینده ولی فقیه در اردبیل اذعان داشت: زمامداران خودسر دنیا از این سه پیام به شدت می‌ترسند و لذا از حسین، نهضت حسینی، دستگاه حسین، عزاداری برای حسین و از حسینیه‌ها و اجتماعات حسینی نیز هراس دارند پس ما باید این سه پیام را به دنیا مخابره کنیم و راه آن اجتماعات بزرگ است که بر این اساس روز تاسوعا و عاشورا تمام آذری‌های جهان باید اجتماعات بزرگ تشکیل دهند.

وی ادامه داد: شعار امسال ما حسینیان آذری، شعار ماندگار حسین بن علی یعنی “ولکم فیّ اسوه” است تا دنیا بداند الگوی ابدی و جاودانه آذری‌های جهان، حسین است و ما، پا جای پای حسین خواهیم گذاشت.

عاملی افزود: آذری‌های جهان در هرکجا هستند باید عزیز باشند، با عزت زندگی کنند، با عزت بمیرند، ذلت را به زندگی خود راه ندهند و عملا بگویند “هیهات منا الذله”.

وی ادامه داد: عزاداری از شعائر است و ما شعیره پنهان نداریم چه اگر حاکم قلعه را ببندد و داخل قلعه نماز جمعه بخواند بعضی از فقها می‌گویند باطل است؛ چون پنهان کاری با شعیره بودن نماز جمعه سازگار نیست؛ خداوند از ما اجتماع می‌خواهد؛ حسین از ما اجتماع می‌خواهد؛ این اجتماع، اجتماع لبیک است و ما به هر سه پیام حسین لبیک می‌گوییم.

خطیب جمعه اردبیل گفت: دشمن در صدد ذلیل کردن و استخفاف ماست؛ همان کاری که فرعون کرد؛ یکی از وظایف حاکم اسلامی این است که نگذارد زمینه ذلت برای کل امت و برای فرد فرد امت پیدا شود؛ بر این اساس وظیفه دولت‌مردان است که با مدیریت صحیح، دشمن را ناکام و عزت مسلمان را حفظ کند که در این خصوص از دولت محترم مطالباتی داریم از جمله اینکه در تنظیم قیمت اجناسی که متوقف بر دلار نیست دخالت جدی کند.

وی تصریح کرد: بالا رفتن اجناس غیر متوقف بر دلار اجحاف بزرگی بر اقشار متوسط و ضعیف است و توان تنظیم زندگی را از آنها می‌گیرد چنان‌که تولید کنندگان برخی محصولات در تهران جمع می‌شوند و با هم تبانی می‌کنند که قیمت محصول را بالا ببرند و دولت هم تماشا می‌کند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عدم تأمین مواد اولیه صنایعی که به محصولات پتروشیمی متوقف است خطای بزرگی از سوی دولت بوده در حالی که ریش و قیچی در مورد محصولات پتروشیمی دست دولت است و هم تأمین خوراک پتروشیمی‌ها با قیمت یارانه‌ای و هم صادرات آن بدون همکاری دولت مقدور نیست لذا دولت هرچه دستور دهد آنان نیز مجبور به اجرا هستند.

وی ادامه داد: دولت از اینکه کالاهای اساسی را با دلار ۴۲۰۰ تومانی به حد کافی تأمین کرده، جای تشکر است اما مایحتاج مردم فقط کالاهای اساسی نیست.

خطیب جمعه اردبیل گفت: از اینکه وزیر محترم کشور دیروز به استانداران استانهای مرزی و گمرکات دستور داده که از خروج کالاهای اساسی جلوگیری شود، تشکر داریم اما عجیب است که کالاهای یارانه‌ای به صورت کامیونی از تمام مبادی خروجی کشور خارج می‌شد و دولت ما تماشا می‌کرد و تازه دیروز متوجه فاجعه شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه با خبر شدیم فردی که باعث شکل‌گیری مؤسسات مالی ورشکسته شد و ۲۰ هزار میلیارد از آن جهت بر دولت تحمیل و به نقدینگی کشور اضافه شد، بر سِمَت مهم اقتصادی منصوب شد در حالی‌که باعث شورش‌های اخیر مشهد و اعتراض سپرده‌گذاران بود و ارتقای قیمت ارز و عدم نظارت بر مصرف ارز ۴۲۰۰ تومانی از جمله خرابکاری‌های اوست؛ اینگونه اقدامات دولت، دهن کجی به شعور مردم است. مردم انتظار جدی محاکمه چنین فردی را دارند نه اینکه سمت خطیر به ایشان داده شود.

عاملی تأکید کرد: عدم مدیریت منابع انسانی در کشور بدترین صدمه را به کشور زده است و عزل و نصب‌های سیاسی و جناحی، کشور را به نقطه بحران می‌رساند.

فارس

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2961
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802576
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي