21:32:52 - سه‌شنبه 11 جولای 2017
عملکرد بانک مرکزی درباره موسسات مالی شفاف نبوده است
نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار گفت: متاسفانه بانک مرکزی درباره موسسات مالی و اعتباری عمکرد شفاف و روشنی نداشته است.

به گزارش ارس رسا به نقا از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ شکور پورحسین نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در نطق میان دستور مجلس اظهار داشت: از اهتمام ویژه ریاست مجلس در برگزاری جلسه غیر علنی و دعوت از مسئولین بانک مرکزی جهت پاسخگویی به بحران ایجاد شده در خصوصمؤسسات مالی و اعتباری به خصوص کاسپینتشکر و قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار افزود: روزی نیست که ما شاهد ظهور و بروز و رشد قارچ‌گونه یک یا چند مؤسسه مالی و اعتباری اعم از مجاز و غیر مجاز نبوده‌ باشیم که بعد از مدتی کلاه مردم را برداشته و با اعلام ورشکستگی صوری یا واقعی موجب به خاک سیاه نشانده شدن عده کثیری از خانواده‌های آسیب‌پذیر نشده باشد.

وی تصریح کرد: عواقب ناگوار و آسیب‌های جدی این پدیده در مناطق محروم و کم برخوردار مضاعف و چند برابر بوده است.

پور حسین ادامه داد:  آن چه که از رهگذر این حوادث آسیب جدی می‌بیند اعتبار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، حسب اختیارات قانونی و اعطایی به بانک مرکزی مطابق ماده ۹۶ قانون برنامه پنجم توسعه و بند ب ماده ۴۰ قانون پولی و بانکی فرایند ساماندهی بازار غیر متشکل پولی بر عهده بانک مرکزی گذاشته شده است.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار ادامه داد: هدف قانون‌گذار از این واگذاری اختیارات صیانت از فضای کلی و عمومی اقتصاد کشور است که می‌بینیم مؤسسات مالی غیرمجاز از طریق بازارهای پولی غیر مجاز علاوه بر ایجاد بحران نقدینگی، آشفتگی اقتصادی را بوجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: مردم ماحصل چندین سال تلاش و زحمت طاقت‌فرسای خود را به دست متولیان این نهاد‌ها می‌سپارند اما عملکرد بانک مرکزی در این مدت متأسفانه شفاف و روشن نبوده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار گفت: آقای سیف، سهام‌داران از شما پاسخ روشن می‌خواهند توصیه برادرانه بنده این است که یک مقدار به صورت جدی و هوشمندانه مراقب تبعات و آثار رفتار خود باشیم و مسئولانه رفتار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: انتظار به حق و مشروع سهام‌داران این است که فارغ از هر گونه توجیه و تفسیر‌های حاشیه‌ای در اسرع وقت با سرلوحه قرار دادن اصل شفافیت حساب تمام تعاونی‌های منحل شده یا مؤسسات مالی و اعتباری جدید التاسیس پرداخت شود.

پور حسین اضافه کرد: مسئله دیگر انتشار آگهی فروش مزایده شرکت کشت و صنعت دامپروی مغان از سویسازمان خصوصی‌سازی کشور و آینده شرکت در اذهان عمومی مردم منطقه در هاله‌ ای از ابهام قرار گرفته و به داغترین بحث تبدیل شده است.

نماینده پارس‌آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: جناب آقای رئیس جمهور بنا به اجماع صاحب نظران علوم اقتصادی و کشاورزی و صنعتی ایران، تأسیس این شرکت با رویکرد اهداف استراتژیک ترویجی، آموزشی و علمی بنیان‌گذاری شده و به زبان امروز این شرکت یک شرکت دانش بنیان‌ بوده است.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار ادامه داد: اگر این شرکت صرفا با نگاه سود‌آوری به بخش خصوصی واگذار شود علاوه بر آسیب‌ دیدن خود شرکت کل کشاورزی بخش خصوصی منطقه و ایران هم آسیب جدی خواهد دید.

پور حسین گفت: بحث بعدی بحث مهم زیست محیطی است که شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان بهترین نهاد حافظ محیط زیست منطقه از گزند مخرب‌های صنعتی طبیعی و انسانی است.

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 588
  • بازدید دیروز: 2060
  • کل بازدیدها: 4961151
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي