8:56:16 - چهارشنبه 27 آوریل 2022
قالیباف قربانی تناقضات سیاسی
مگر نه اینکه مسئولان در جمهوری اسلامی باید همانند رهبری در پائین ترین سطح افراد جامعه از نظر مالی زندگی کنند؟ کجای زندگی آقای قالیباف، ولایتی، شمخانی و … خانواده هاشون شبیه طبقه متوسط حتی رو به بالای جامعه ست.

 

*رضا امیرپور / روزنامه نگار _ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ مرگ سیاسی یک سیاستمدار زمانی است که مواضع درونی او با تبیین ظاهری وی دچار تشتت شده و با ایدئولوژی و خط فکری وی در تناقض و تضاد آشکار باشد. سیاستمداران بسیاری در ایران در طول تاریخ از این جناح بندی ها دچار پارادوکسیکال شدند و در انزوای سیاسی گرفتار شده اند.
✅سیاستمداری مثل قالیباف که همیشه در بطن سیاست های کشور بوده و مدام مواضع خود را بسته به جو سیاسی کشور تغییر داده و داعیه کوخ نشینی و مبارزه با اشرافی گری سر می دهد، باید در تبیین اضلاع سیاسی اش مستحکم باشند.قالیباف امروز قربانی برنامه سفر خانواده و دامادش به ترکیه و متهم به خرید سیسمونی نشد او امروز دچار مواضع سیاسی پارادوکسیکال خود در برابر دعوی عوامفریبانه و مفرط در سپهر سیاسی کشور شد.
✳️ صحبت های قالیباف در سال ۹۲ و در دوره انتخابات ریاست جمهوری با ادعای پاکدستی و تصعید خود در زمره اقشار محروم و ضعیف جامعه و افشای سفر داماد وزیر آموزش و پرورش به ایتالیا برای خرید لباس نوزاد، همان فضایی را خلق کرد که خود چندین سال قبل برای رقبای سیاسی اش پهن کرده بود. ادعاهای واپس گرایانه قالیباف و تظاهر به ساده زیستی و برخورداری از زندگی تجملاتی اش خیلی پیشتر از حد تصور او را در انزوا و مرگ سیاسی فرو برد.

🔺قالیباف امروز در چاهی گرفتار شد که پیش تر خود و طرفدارانش زمینه را فراهم کرده بود و چه بسا دیر یا زود مغایرت های فکری و مواضع ضد و نقیض او در خصوص ایدئولوژی و مواضع سیاسی و تظاهر به ساده زیستی و القاء زندگی محقرانه اش هویدا می شد.
💢 دفاعیات و طرفداری ناشیانه و ناخواسته برخی جریان های سیاسی نزدیک به او برای ماست مالی کردن این رویداد نه تنها کمکی به ماجرا نمی کند، بلکه بیش از پیش به بغرنج تر شدن شرایط و افشای ابعاد وسیعتری از زندگی و تناقضات وی به جامعه بر ملا می شود.
صحبت های عضو شورای شهر تهران پس از وقوع این اتفاق از قالیباف در خصوص اتفاقات استانبول با لحن متواضع و حق به جانب بیش از آنکه به شفافیت موضوع بینجامد سبب وهن خیال مخاطب و جامعه می شود چرا که موضوع صرفا خرید سیسمونی و پرداخت هزینه های مالی آن نیست، بلکه باور و اعتماد کسانی است که در سایه رفتارهای دوپهلو و سیاست های دوگانه وی کژدار شده و مردم را به تردید و شک وا داشته است.
📮قالیباف با ورود به دنیای سیاست های دوگانه و دو پهلو و مواضع آشکار تبعیض آمیز، تیشه به ریشه اعتماد مردم زد و اعتقادات جامعه را نسبت به دیگر سیاسیون هم خدشه دار کرد.

💥اما مهمترین مساله در تراژدی سفر قالیباف مساله تبعیض است که حدود ۳۰میلیون نفر زیر خط فقر اند اما می بینند خانواده دولتمردانشان سیاحت و زیارت و خریدشان از فرنگ است! در حالی که تظاهر می کنند از ۴درصدی ها بیزارند.
مساله ازبین رفتن اعتماد مردم است که مردم می گویند چگونه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل برای ماست اما خانواده دولتمردانمان خریدشان از فرنگ است؟!!!
⭐️چگونه رییس مجلس نمی داند که دختر و دامادش چه تصمیمی دارند اما میخواهد برای ۸۰ میلیون ایرانی تصمیم موثر بگیرد.
چگونه است آقای قالیباف با متهم کردن رقبای خود به رانتخواری از تسلط چهار درصدیها بر ۹۶ درصد سخن میگویند و با بی اعتنایی و عدم پاسخ گویی به اتهامات اختلاس یا سوءاستفاده دهها هزار میلیاردی خود در شهرداری، خود را ساده زیست و جزو ۹۶ در صدیها وانمود میکنند.
مگر می‌شود هر روز از مردم حرف زد اما خانواده به هر دلیلی، به ترکیه سفر کنند؟
نمی‌شود که ؛از بچگی به ما آموخته‌اند که “رطب خورده، منع رطب نمی‌کند.”
💥در اینکه خانواده آقای قالیباف زندگی لاکچری دارن شکی نیست
شاید داشتن زندگی لاکچری برای خانواده خیلی از افراد اشکالی نداشته باشد.
آقای قالیباف که دغدغه شون در انتخابات، ۹۶ درصد دربرابر ۴ درصد بود، حداقل برای پیشگیری از سوء استفاده مخالفین سیاسی شون باید پیش و بیش از این حرفا حواسشون به خانواده شون می بود در شرایطی که مردم عادی نمی توانند تا قم و مشهد بروند! همسر و دختر رئیس مجلس در ترکیه به دنبال چه امر واجبی بودند؟
🔻مگر نه اینکه مسئولان در جمهوری اسلامی باید همانند رهبری در پائین ترین سطح افراد جامعه از نظر مالی زندگی کنند؟
کجای زندگی آقای قالیباف، ولایتی، شمخانی و … خانواده هاشون شبیه طبقه متوسط حتی رو به بالای جامعه ست.
❇️در زمانه ای که مردم سرزمین مان به دلیل تصمیمات مدیریتی قالیباف ها گرفتار مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی هستند و تنها به دنبال روزمرگی اند، چگونه یک خانواده که ادعای ساده زیستی و انقلابی گری آن ها گوش فلک را کر کرده و رییس مجلس انقلابی و دیگر مسیولین نیز در سخنرانی های مختلف مردم را دعوت به صرفه جویی و خرید کالای داخلی می کنند خود و خانواده محترم از این قاعده مستثنی هستند؟!

💢جناب قالیباف؛ لطفاً راز موفقیت و پیشرفت تان را به ما مردم عادی و همان ۹۶ درصدی ها بگویید تا ما نیز بتوانیم عضوی از خانواده ۴ درصدی ها بشویم تا بدون دغدغه زندگی کنیم و خانوادگی به فرنگ برویم و کالاهای لوکس را از خارجه بخریم و کفش و لباس مارک دار بپوشیم و تنها دغدغه مان کالسکه خارجی برای نوه مان باشد؟!
💥چگونه است آقای قالیباف از دغدغه یخچال خالی خانه شان در قبال نوه خود ناله می کند اما به یکباره برای خرید لباس همان بچه از ترکیه سر در میاورند؟ چقدر پارادوکس از حرف و شعار تا عمل به واقعیت!!

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2143
  • بازدید دیروز: 2296
  • کل بازدیدها: 4954226
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي