18:29:33 - یکشنبه 9 جولای 2017
در سایه بی توجهی ها؛
ماشین آلات شهرداری پارس آباد تبدیل به آهن قراضه می شود + عکس
خرابی و بلاتکلیف رها شدن نیمی از ماشین ‌آلات خدمات شهری شهرداری پارس آباد سبب شده تا خدمات رسانی به شهروندان با مشکل مواجه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ارس رسا به نقل از آران مغان، خرابی و بلاتکلیف رها شدن نیمی از ادوات و ماشین آلات خدمات شهری شهرداری پارس آباد در حالی است که با اندکی هزینه می توان بیشتر این ماشین آلات را تعمیر و دوباره راه انداخت.

در این میان شنیده ها حاکیست همتی برای تعمیر و راه اندازی دوباره ماشین آلات شهرداری پارس آباد وجود ندارد. در حالی بارها جلساتی تحت عنوان کارگروه عمران در همین شورای شهر و شهردار برگزار می شود که در آن سوی شهر، چندین دستگاه ماشین آلات و ادوات معیوب در پارکینگ شهرداری هستند که بلا استفاده مانده و خاک می خورد که تنها با اندکی هزینه می توان از آنها بهره برداری کرد.

این در حالی است که وجود ماشین آلات فرسوده در لیست اموال شهرداری باعث شده تا سازمان همیاری شهرداری ها هنگام تخصیص ماشین آلات به شهرداری پارس آباد، آن ها را جزء اموال این شهرداری به حساب آورده و از واگذاری ماشین آلات جدید به آن خودداری کند.

در حالی نیمی از امکانات و ماشین آلات سنگین شهرداری پارس آباد به علت معیوب و فرسوده بودن در پارکینگ شهرداری خاک می خورد که از سویی واحد خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری نیز نزدیک پنج دستگاه ماشین آلات آتش نشانی سبک و سنگین دارد که عمر این ماشین آلات نیز رو به پایان است و به هیچ وجه نمی تواند جوابگوی حوادث احتمالی باشد زیرا شهرستان پارس آباد با مساحتی بالغ بر ۱۳۸۳ کیلومتر مربع حدود ۱۴ درصد از مساحت استان اردبیل را به خود اختصاص داده است و این تعداد ماشین آلات به هیچ وجهه نمی تواند جوابگوی شهرستان ۱۸۰ هزار نفری باشد.

اما با بررسی سوابق تعمیراتی، خرابی و توقف ماشین آلات می توان عوامل موثر بر بروز خرابی و کاهش میزان عمر اجزاء ماشین آلات را اینگونه بیان کرد: بی توجهی به شرایط ظاهری ماشین، عدم رعایت استانداردهای کاری ماشین آلات، عدم رعایت استانداردهای بهره برداری از ماشین آلات، عدم مهارت کافی در بهره برداری، تنظیم و راه اندازی ماشین آلات، عدم رفع کامل علل بروز فرسایش و البته فرسودگی از دلایل اصلی توقف ماشین آلات شهرداری پارس آباد می تواند باشد.

از سویی قرارداد با بخش خصوصی و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات آن، این شائبه و حرف و حدیثها را ایجاد کرده است که برخی ها استفاده از تجهیزات خصوصی را به تعمیر و راه انداختن ماشین آلات خود شهرداری ترجیح می دهند.

در حالی شهرداری پارس آباد با وجود مشکلات مالی در سال جاری اقدام به خرید یک دستگاه لودر کرده است که نوسازی تجهیزات و ماشین آلات شهرداری نیازمند توجه مسئولان استانی و سازمان شهرداری های کشور است.

انتهای پیام/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1189
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950976
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي