13:23:16 - سه‌شنبه 5 دسامبر 2017
با حضور مسئولان/
مراسم روز جهانی معلولان در پارس آباد برگزار شد
ارس رسا : همه سال در اکثر استان ها و شهرهای مختلف ایران به مناسبت گرامیداشت روزجهانی معلولان مراسم هایی برگزار می شود و در آن معلولان مطالبات ومشکلات خود را بیان می کنند اما پس از گذر از این روز موضوع مسائل و مشکلات معلولان به فراموشی سپرده می شود و حرف ها و وعده ها در حد برگزاری مراسم گرامیداشت این روز تا سال بعد به خاطره ها می پیوندد که امید می روند این روند تغییر یابد. امسال نیز تعدادی از معلولان در این مراسم به بیان دغدغه ها و مطالبات خود که اصلی ترین آن مناسب سازی فضاهای شهری بود، پرداختند و خواستار فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال برای خود از سوی مسئولان شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ مراسم روز معلولان پیش از ظهر امروز(سه شنبه ۱۴ آذر) با حضور فرماندار شهرستان پارس آباد،رئیس اداره بهزیستی این شهرستان و جمعی از معلولان این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در ابتدای این جلسه به حمایت از حقوق معلولان این شهرستان پرداخت و گفت : آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر گرفت، این نکته است که ارتباط با آنها، باید همراه با احترام باشد و از ترحم به ایشان دوری گزید و در واقع می توان گفت معلولان وجانبازان ما هیچ نیازی به ترحم ندارند بلکه نیاز به تکریم دارند و ما باید تلاش کنیم تابتوانیم این موضوع را در مردم ومسوولین شهرستان نهادینه کنیم .

صمدی یکی از مهمترین دغدغه های جامعه معلولان را عدم اشتغال بکار آنان دانست و ادامه داد: هم اکنون و در این برهه از زمان بخشی از مهمترین مطالبات جامعه معلولان شهرستان اشتغال، مناسب سازی، نگهداری، مراقبت، بیمه و سلامت، آموزش، آگاهسازی و تغییر نگرش همگانی به وضعیت آنان است.

فرماندار شهرستان پارس آباد تاکید کرد: وقتی صحبت از مشکلات معلولان می‌شود می‌بینیم که تنها از معلولیت خود نگران نیستند بلکه رعایت نشدن حقوق شهروندی، مشکلات معیشتی، اشتغال و ازدواج گاهاً آنها را در بن‌بست زندگی قرار داده است.

وی ادامه داد: طبق ماده ۲ قانون حمایت از معلولان تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولی و احداث، ساختمان ها و اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی برای معلولان همانند سایر افراد وجود داشته باشد.

او همچنین خواستار آگاه سازی، تغییر نگرش و آموزش های همگانی، همیاری سایر ارگان های خدمات رسان با بهزیستی و بهره مندی از امکانات عمومی شهری برای معلولان شد.

صمدی به طرح اشتغال فراگیر دولت اشاره کرد و گفت: باید شرایطی ویژه در این طرح برای اشتغال معلولان هم در نظر گرفته شود و با توجه به اجرای طرح اشتغال فراگیر دولت، زمینه اشتغال معلولان در این زمینه فراهم شود.

تعدادی از معلولان در این مراسم به بیان دغدغه ها و مطالبات خود که اصلی ترین آن مناسب سازی فضاهای شهری بود، پرداختند و خواستار فراهم کردن زمینه ایجاد اشتغال برای خود از سوی مسئولان شدند.

بعد از مشکلات معیشتی و اشتغال که تقریباً ۹۰ درصد جامعه معلولان با آن دست به گریبان هستند مناسب‌سازی مهمترین مسئله معلولان است.
یکی از مطالبات اصلی معلولان جامعه، مناسب سازی فضاهای شهری است که در این راستا فعالیت ها و اقدامات قابل توجهی در شهرهای استان انجام شده است.همچنین خواستار آگاه سازی، تغییر نگرش و آموزش های همگانی، همیاری سایر ارگان های خدمات رسان با بهزیستی و بهره مندی از امکانات عمومی شهری برای معلولان شد.

آنچه از آغاز ورود جلب توجه می‌کرد، شرایط نامناسب ورودی سالن برگزاری مراسم و نبود رمپ بود که معلولان را با مشکل مواجه کرده و به سختی و با کمک همراهان وارد سالن می‌شدند که البته هر ساله برای ورود و خروج به سالن با مشکل مواجهند.

۱۲ تا ۱۸ آذرماه با عنوان هفته معلولان نامگذاری شده است.

 

 

گزارشگر: رضا امیرپور

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3331
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4802946
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي