11:48:43 - پنج‌شنبه 15 سپتامبر 2016
مرگ بیش از ۱۲۰۰ کارگر ساختمانی به علت عدم وجود ایمنی کار طی یکسال در ایران
اکبر شوکت، رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد حوادث کارگری مربوط به کارگران ساختمانی است، گفت: “از مجموع ۲۰۰۰ فوتی در سال گذشته ۱۲۰۰ مورد آن مربوط به کارگران ساختمانی بوده است.”

ارس رسا – اکبر شوکت، رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد حوادث کارگری مربوط به کارگران ساختمانی است، گفت: “از مجموع ۲۰۰۰ فوتی در سال گذشته ۱۲۰۰ مورد آن مربوط به کارگران ساختمانی بوده است.”

hsivi

شوکت همچنین عنوان کرد که یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارگر ساختمانی در ایران مشغول به کار هستند که “متاسفانه” امنیت شغلی مناسبی هم ندارند.

در همین حال حسن هفده تن، معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی کشور نیز در شهریورماه امسال با ارائه آماری در خصوص حوادث ناشی از کار و مشکلات کارگران گفت: “سالانه حدود ۱۱هزار نفر در کشور دراثر آلایندگی ناشی از کار دچار بیماری می شوند و حدود ۲۶ هزار هم قطع عضو می شوند.”

به گفته معاون روابط کار وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، حوادث ناشی از کار سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان برای ایران هزینه دارد.

به گفته این مقام مسئول، ۱۸ وزارتخانه و سازمان در تلاشند تا با اجرای طرحی آمار فوت ناشی از حوادث کار را در ۱۰ سال آینده به صفر برسانند.

 بیمه کارگران ساختمانی که از حدود دو سال پیش اجرایی شد، چندان مورد رضایت کارگران ساختمانی قرار نگرفت. کانون کارگران ساختمانی و فعالان کارگری تاکید داشتند که این بیمه شامل افرادی غیر از کارگران نظیر کارفرمایان نیز شده است.

در پی پیگیری‌های انجام شده، مسلم مکاری، بازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی چهار روز پیش اعلام کرد: “شیوه بیمه کارگران ساختمانی تغییر کرده است و تمامی کارگران ساختمانی برای پالایش بیمه ساختمانی باید در سایتی که وزارت کار تدارک دیده است ثبت نام کنند.”

به گفته بازرس انجمن صنفی کارگران ساختمانی، با طرح جدید امکان بیمه شدن افرادی که کارگر ساختمانی نیستند از میان می رود و به عبارتی کارگران واقعی بیمه می شوند.

منبع : نوداد «nodud»

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 2015
  • بازدید دیروز: 2543
  • کل بازدیدها: 4949400
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي