18:38:53 - پنج‌شنبه 16 ژوئن 2016
سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان
مناقشه قره باغ اشغالی به مسئله فلسطین شباهتی ندارد.
سفیر ایران با بیان اینکه مجلس ملی آذربایجان در کل به راوبط ایران و آذربایجان مثبت نزدیک می شود، افزود:” تصویب چند توافقنامه امضا شده با ایران در پارلمان آذربایجان نیز آن را تأیید می کند”.

به گزارش ارس رسا؛محسن پاک آئین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان  درخصوص سخنان اخیر یکی از نمایندگان پارلمان آذربایجان درباره لغو ویزا و گسترش روابط بین ایران و ارمنستان ، واکنش نشان داد.

8d275567de17e1b12e319bd15314c292

پاک آئین گفت:” در آخرین اجلاس پارلمان آذربایجان، نمایندگان به روابط آذربایجان ــ ایران نگاه مثبتی داشتند که فقط سه تن از نمایندگان انتقاد کردند. ما با درنظر گرفتن این، نباید پارلمان را بعنوان نهادی که به روابط ایران ــ آذربایجان خلال وارد می کند نگاه کنیم”.

سفیر ایران با بیان اینکه مجلس ملی آذربایجان در کل به راوبط ایران و آذربایجان مثبت نزدیک می شود، افزود:” تصویب چند توافقنامه امضا شده با ایران در پارلمان آذربایجان نیز آن را تأیید می کند”.

وی در مورد سیاست ایران در قبال مناقشه قاراباغ اشغالی گفت:” سیاست ما در قبال مناقشه قاراباغ سالیان درازی است که تغییر نکرده است. ما در نهادهای بین المللی پیوسته در کنار آذربایجان بوده ایم. موضع اصلی ایران این است که از جمله تمامیت ارضیت آذربایجان همراه با حل مسالمت آمیز مناقشه حمایت می کنیم”.

محسن پاک آئین افزود:” مناقشه قاراباغ به مسئله فلسطین شباهتی ندارد. از نظر ما دولت اسرائیل یک دولت واهی است و برای کل جهان خطرناک است. اقدامات اسرائیل در فلسطین قابل مقایسه با قاراباغ نیست”.

زاهد اوروج، عضو پارلمان آذربایجان  دو روز پیش نسبت به گسترش روابط بین ایران و ارمنستان از جمله لغو ویزا بین دو کشور و برنامه سفر رئیس جمهور ایران به ارمنستان واکنش نشان داد و اظهار کرد:” نمی خواهم درباره سفر و یا عدم سفر حسن روحانی به ارمنستان دخالت کنم، اما با در نظر گرفتن اینکه ایران خود را حامی مسلمانان جهان جلوه نشان می دهد و همانگونه که به مسئله فلسطین می پردازد، از ایران به همان اندازه واکنشی نبست به اراضی اشغال شده آزربایجان نمی بینیم”.

همچنین روز سه‌ شنبه گذشته با وجود مخالفت سه تن از نمایندگان، مجلس ملی آذربایجان  چند توافقنامه امضا شده میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران را تصویب کرد.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1648
  • بازدید دیروز: 2543
  • کل بازدیدها: 4949033
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي