15:01:01 - پنج‌شنبه 14 دسامبر 2017
پورحسین در جریان سفر استاندار به پارس اباد مغان؛
من وزیر را با لبخند به مجلس میکشانم/ مبلمان شهری پارس آباد اسف بار است/ شهر پارس آباد تمامی مشکلات شهرهای کشور را به تنهایی در خود جای داده است
پورحسین: اگر قرار باشد به دلیل کم کاری و تبعیض وزرا و مسئولان،مشکلات و معضلات از دیدگاه مردم به ضعف نماینده منجر شود،ما این مسئله را بر نمی تابیم و وزیر را با لبخند به مجلس میکشانیم تا پاسخگوی کوتاهی و نواقص وزارتخانه مطبوع خود باشد چراکه امورات اجرایی بستگی به عملکرد دولت دارد و وظیفه نماینده تنها نظارت است و ما در این زمینه با هیچکسی تعارف نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا؛ سفر استاندار استان اردبیل و هیئت همراه  به شهرستان پارس آباد(روز چهارشنبه)به همراه نماینده مردم شهرستان های پارس آباد و بیله سوار با بازدید از طرحها و پروژه های در دست اجرا و برگزاری جلسه بررسی موانع و مشکلات کارآفرینان و سرمایه گذاران در این شهرستان،در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

شکور پورحسین نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در این مراسم با انتقاد از عملکرد و وعده های مسئولان در برخی حوزه ها گفت:کشور ما در حال حاضر با چند بحران عمده روبروست که یکی از آنها سرمایه های اجتماعی و اعتماد مردم است که از انان سلب شده است اما امیدواریم با حضور مهندس بهنام جو در راس این استان این سرمایه معنوی به مردم عودت داده شود.

پورحسین مصرف منابع در حوزه آب را یکی دیگر از  بحران های مهم کشور دانست و افزود: مدیریت علمی حقابه ها در کشور و نفاق میان تسهیم آب در بین سه استان آذربایجانهای شرقی،غربی و اردبیل یکی دیگر از این معضلات است که در حال پیگیری توسط نمایندگان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:تعامل و همدلی با دولت در راستای تسهیل و تعجیل در حل موانع و مشکلات مردم هدف اصلی ما و نمایندگان است،اما این تعامل تا جایی ادامه خواهد داشت که دولت در انجام وظایفش کوتاهی نکند،در غیر اینصورت استفاده از حق نظارتی نمایندگان کمترین اقدامی است که در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت همانطور که این کار بدلیل تعلل در انجام وظایف وزارتخانه جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و درباره کمکاری و عدم کارایی بنگاه اقتصادی کشت و صنعت مغان باید جواب پس بدهند.

وی طرح سوال از آخوندی وزیر راه و شهر سازی را نیز یکی از وزرای پاسخگو به سوال ایشان در صحن مجلس عنوان کرد و گفت: جاده های مواصلاتی محورهای مغان،اردبیل که کارها و اقدامات آن از یک سال پیش به جد مورد پیگیری قرار گرفته و دستور آن توسط نوبخت صادر شده است،متاسفانه در بودجه ۹۷ مورد پیش بینی نشده است که یکی از دلایل آن نیز ارسال دیر هنگام گزارش این محورها به وزارتخانه بوده است.

 

او با بیان اینکه اگر قرار باشد به دلیل کم کاری و تبعیض وزرا و مسئولان،مشکلات و معضلات از دیدگاه مردم به ضعف نماینده منجر شود،ما این مسئله را بر نمی تابیم و وزیر را با لبخند به مجلس میکشانیم تا پاسخگوی کوتاهی و نواقص وزارتخانه مطبوع خود باشد چراکه امورات اجرایی بستگی به عملکرد دولت دارد و وظیفه نماینده تنها نظارت است و ما در این زمینه با هیچکسی تعارف نداریم.

عضور مجمع نمایندگان استان اردبیل وضعیت بیکاری در کشور را با ۷ میلیون بیکار بسیار وخیم توصیف کرد و گفت:یک شرکت فشلی بنام شرکت کشت و صنعت مغان در منطقه وجود دارد که میزان شاغلانش از چند هزار نفر به چند صد نفر کاهش یافته است بنابر این، این وضعیت شامل ما هم میشود و ما نیز مستثنی از این قاعده نیستیم.

نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در پایان سخنانش که پیش از برگزاری مراسم معارفه شهردار جدید پارس آباد،رحمت انوری آذر بود،گریزی به وضعیت مبلمان و چهره ظاهری پارس آباد نیز زد و گفت: چهره ظاهری و مبلمان پارس آباد در شان و منزلت مردم با وقار و غیور پارس آباد نیست اگر بخواهیم تک تک به مشکلات پارس آباد اشاره کنیم باید بگویم که شهر پارس آباد یکجا کل مشکلات تمامی شهرهای کشور را در خود جای داده است.

پورحسین مشکل رها شدن آبهای سطحی شهر-وضعیت نامتعارف دست فروشان،متکدیان،مشاغل کاذب-وضعیت ناهمگون و ناهموار پیاده رو ها و خیابانها-فاضلاب-وصله ها،دست اندازها و چاله چوله های خیابانها-ساخت و ساز غیر اصولی- وضعیت بد رباله ها و عدم ساماندهی و راه اندازی سایت زباله و تنظیف خیابانها-عدم جلب مشارکت عمومی و گسترش حاشیه نشینی را تنها بخش کوچکی از این کمبودها و نارسایی ها دانست و تاکید کرد: ارزیابی عملکرد شورا و شهردار به نسبت تغییر چهره محلات فقیر نشین و مبلمان عمومی شهر میسر است و عملکرد شهردار جدید نیز در پایان ماموریتش به نسبت تغییر در جهره محله زیر نهر تراب و محله آزادگان و محلات فقیر نشین دیگر ملموس خواهد بود.

وی به شائبه مال مردم خوری در مجموعه شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری مجموعه ای است که با مالیات اخذ شده از مردم اداره میشود و اگر در نهادی شائبه مال مردم خوری اشتهار داشته باشد،اعتماد مردم سلب و به آن نهاد کمک نمیکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و قاضی ویژه زمین خواری سابق به بدهی های وصول نشده شهرداری نیز اشاره کرد و گفت:از قرار معلوم شهرداری تنها ۱۰ میلیارد تومان بدهی ثبت شده دارد و اینکه بدهی های ثبت نشده چقدر است باید مورد رسیدگی واقع شود.

 

خبرنگار: رضا امیرپور

 

 

  1. buzz video youtube   فوریه 28, 2018  

    Magasin de jeux-vidéo avec espace cybercafé. https://sociabuzz.tumblr.com/

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4304
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803919
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي