20:56:42 - دوشنبه 30 مه 2016
نامه ای به دکتر پورحسین منتخب مردم پارس آباد و بیله سوار
جناب آقای شکور پورحسین، قاضی پاکدست و عادل نمونه ی کشوری ، همشهری قابل افتخار و احترام، منتخب عزیز و قابل اعتماد حوزه ی انتخابیه شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار مغان؛

به گزارس ارس رسا؛ مطلبم را با یادآوری چکامه ی فاخری که در یکی از سخنرانی هایتان خواندید آغاز می کنمIMG_7070

من علی (ع) اوغلویام ، آزاده لرین مردی ، مورادی
او قارانلیق لارا مشعل
او ایشیق لارا هادی
حقه ، ایمانه مونادی
ال ده سینماز سیپریم
باشدا کوتلمه ز قیلیجیم وار
الده فرعونه قنیم بیر آغاجیم وار
حرجیم یوخ ، فرجیم وار.

خداوند را شاکریم که توفیق شرکت در انتخاباتی آزاد و امن را در منطقه ی ما فراهم آورد. به عنوان یک شهروند بر خود وظیفه می دانم از مسولین برگزاری و تامین امنیت و از عموم مردم فهیم و با شعور منطقه  و همچنین از شرکت حضرتعالی در این رقابت که جملگی این فرصت را مغتنم شمرده و شور و نشاط عظیمی را در این رقابت خلق کردند تقدیر و تشکر نمایم.
جناب آقای پورحسین ، ما در این دوره در سردرگمی که حاصل برخی ناامیدیهای فرا رسیده از دوره های قبل بود گرفتار شده بودیم. مردم اندیشمند و فهیم و نکته سنج مغان ( چه آنانکه حامی شما بودند و چه آنانکه حامی رقیب شما بودند) جملگی دغدغه و خواسته ی مشترکی داشته و دارند. و آنهم رفع موانع پیش روی توسعه ی منطقه و به تبع آن حصول به پیشرفت و رشد و تعالی در منطقه بوده و هست.
و اینکه در منطقه ی ما و شاید در خیلی از شهرهای کشور، کانون و علت العلل این توسعه نیافتگی را نماینده ی منطقه در مجلس می دانند و انتظارات محیر العقولی از نماینده می رود.  پر بیراه نمی باشد.  چراکه نماینده ی منطقه عموما” علاوه بر اقدام در چهارچوب وظایف قانونی خود که کلیات آن مبتنی بر وضع قانون و نظارت بر اجرای قانون است در امورات اجرایی یک منطقه اعم از توزیع اعتبارات در منطقه ، اولویت گذاری طرح ها و خصوصا” عزل و نصب مدیران دستگاههای اجرایی ، سیاسی ، اجتماعی  آموزشی و پژوهشی و. .. اعمال نظر نموده و در بیشتر موارد هم نظرات و امیال شخصی خود و اطرافیان نزدیک خود را که محتملا” از غرض نیز خالی نمی شود را نیز دخالت داده و بدین ترتیب گهگاهی موجبات برهم زنی معادلات تدوین و برنامه ریزی شده از سوی نهاد های برنامه ریزی و اجرایی برای توسعه منطقه و همچنین سیر در مسیر فاقد آمایش سرزمین را فراهم می آورد. لهذا مردم حق دارند که نماینده را علت العلل و اصلی ترین عامل توسعه یافتگی یا توسعه نیافتگی یک منطقه بدانند.
علی الایحال در این راستا مردم مغان اعم از پیر و جوان ، زن و مرد ، کارمند و کارگر ، کسبه و بازاری، معلمان و فرهنگیان و روحانیان و. .. نگران این انتخاب عظیم می شوند. که یکی از دلایل شور و نشاط انتخاباتی متفاوت در منطقه ی مغان نشات گرفته از این دغدغه ها و نگرانیهاست.
جناب آقای پورحسین ؛ نتیجه ی این رقابت حاکی از انتخاب حضرتعالی بعنوان نماینده ی  مردم شریف شهرستانهای بیله سوار و پارس آباد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ایران است.
امروز دیگر فصل رقابت به پایان رسید. امروز دیگر شما منتخب کل مردم منطقه ( اعم از حامی خود و رقیب خود) هستید.
امروز دیگر شما نماینده ی ” کل مردم شریف ” شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار هستید.
کل مردم شریف منطقه ؛ اصلاح طلب و اصول گرا ، تمام مردم شهری و روستایی و عشایر چه محلاتی که رای اکثریت به شما داده اند و چه آنانی که اقل رای را به شما داده اند. همه و همه موکل شما بوده و غیر حامی همان انتظار را دارد که حامی دارد.
از امروز فصل اقدام و عمل است. از امروز فصل خدمت و مسولیت است.
از امروز فصل بردباری و تحمل و صبوری است.
از امروز فصل جنگ اکبر است.
شما قدرتی را حاصل کرده اید که برابر با قدرت و توان بالغ بر یکصد و ده هزار نفر است. مردم منطقه برآیند قدرت و توان خود را به شما اعطا کردند.
حسب قوانین کشوری نهاد خاصی بر مهار این قدرت نیست الا خود شما.
در دوره های قبل غرض و نفس، برخی ها را از مهار قدرت خود عاجز ساخت. برخی ها نیز توان پیشگیری از سلب این قدرت اکتسابی توسط نزدیکان و خودیهای داخل در حلقه ی منتسبین و نزدیکان خود را نداشته و مردم را بر این حقیقت معترف ساختند که فلان نماینده را نزدیکان ایشان تخریب کردند و از چشم و نگاه مردم انداختند. که الحق کم هم نبودند چنین تجربیاتی در منطقه ی مغان.
این شد که در این دوره گفتمان چالش آلودی  بنام بومی و غیر بومی در منطقه حاکم گردید.
خداوند تبارک و تعالی شما را مستوجب پیروزی گردانید لیکن این پیروزی آزمون سختی را برای شما به ارمغان آورده است.
جناب آقای پورحسین؛
شما به استناد سوابق اجتماعی که در رسانه ها ، در جامعه و در محیط کاری از شما منعکس گردید  و همچنین به اعتبار خانواده ی مکرم خود و به اعتبار افراد معتمد و متعهدی که از شما به نیکی یاد می کردند فردی متعهد ، متواضع ، پاکدست، عادل و نیک نفس هستید.
حامیان شما دلایل متعددی را برای حمایت از شما در زمان تبلیغات بر می شمردند.  متن ذیل نمونه ای است تا میزان شناخت حامیان خود از شخصیت شما را شاهد باشید.
۱- پورحسین شخصیتی آرام و قابل اعتماد دارد.
۲- در این مدت مخالفان خود را تهدید نکرده است.
۳- از دادن وعده و وعید هایی که خارج از حیطه ی وظایف نماینده است پرهیز نموده است.
۴- از دادن قول و قرار به حامیان خود (قول پست و مقام و مجوز و. .. ) پرهیز نموده است.
۵- فردی متمول نیست. و از اقشار سختی کشیده ی جامعه است.
۶- فردی خودساخته است.
۷- قاضی خوشنام و عادلی بوده است. اساسا” قضات شخصیتهای ضابطه مند و قانونمندی هستند و عدالت محور رفتار ایشان است. و می توانم مطمین باشم که با عموم مردم منطقه و شهرستانها و بخشهای منطقه با دیده ی عدالت خواهد نگریست و از رفتار و گفتار ناعادلانه در منطقه پرهیز خواهد کرد.
۸- اهل مسامحه و گفتگو و منطق است.
۹- با دولت و مسولین رده بالای استانی و کشوری عهد تعامل و همکاری بسته است.
۱۰- شخصیتهای متشخص و قابل اعتماد کشوری و منطقه ای به ایشان اعتمادداشته و اعتماد و حمایت خود را علنا” اعلام داشته اند. لذا می توانم من هم به تاسی از این شخصیتها به ایشان اعتماد کنم.
۱۱- همچون من از کوچه های خاکی و پر از گل و لای شهرهای محروم منطقه گذر کرده و در مدارس کم امکانات این منطقه درس خوانده و همچون من از آب منطقه خورده و همچون من سموم پاشیده شده در مزارع منطقه را استشمام کرده و همچون من در منطقه ی محروم مغان رشد کرده و همچون من با هزاران سختی دست و پنجه نرم کرده و به دانشگاه رفته و رشد کرده است. عین خودم است. خودم را در آیینه ی نجابت و مظلومیت او می بینم. می توانم مطمین باشم که به من و منطقه ی من خیانت نمی کند.
۱۲- از نگاه اجتماعی ، اداری ، دینی و رفتاری و گفتاری فردی سالم بوده است. و علاوه بر اینکه هیچ گونه شایبه ی ناسلامتی در خصوص ایشان نشنیده ام. و سابقه ای در این رابطه ندیده ام.  فعالیت ایشان در دستگاه قضا نیز اطمینانم را بیشتر و بیشتر کرده است.
۱۳- فردی مودب و باشخصیت است. در گفتارش به طور قابل ملاحظه ای مراعات ادب را می کند. گفتار بی ادبانه ای از ایشان نشنیده ام. در هیچ حال فردی عصبانی و پرخاشگر نیست و الفاظ رکیکی در گفتارش بکار نبسته است.
۱۴- حرمت بزرگان و نخبگان و برگزیدگان منطقه را بی قید و شرط مراعات کرده است و شخصیتی متواضع دارد.
۱۵- اهل معامله نیست. نشنیده ام با پیشنهاد دادن پول کلان به نمایندگان قبلی منطقه و یا پیشنهاد دادن پول به افراد ذی نفوذ منطقه سعی در جذب و جلب حمایت ایشان داشته باشد. و بر عکس خیلی از نمایندگان قبلی و افراد ذی نفوذ منطقه بدون هیچ چشم داشت و سهم خواهی ، شیفته ی شخصیت سالم و آرام و قابل اعتماد ایشان شده و صراحتا” حمایت خود را از ایشان اعلام داشته اند.
۱۶- چون از جنس خودمان است می توانم به حضور ایشان در مجلس بعنوان نماینده ی خودم افتخار کنم. و اگر خدای ناکرده پیروز رقابت نیز نشود می توانم سرم را بالا بگیرم و با سربلندی بگویم که حامی پورحسین خودم بودم. و در سرافکندگی منطقه ام نقش نداشته ام.
۱۷- دارای سررشته و سابقه موثر در رشته ی حقوق است. تفحص در تاریخ معاصرمان و ملاحظه ی شخصیتی ملی همچون مصدق و شجاعت و درایت ایشان در زمان حضور در مجلس بر این باورم رسانده که اگر نماینده ام دارای دانش و سابقه ی مطلوب حقوقی بوده باشد بهتر و بیشتر می تواند از حقوق ملتم دفاع نماید.
۱۸- فردی صادق و روراست است. اهل دروغ و دورویی و مردم فریبی نیست.
۱۹- سعی در برهم زنی آرامش اجتماعی منطقه ام ندارد. دو بهم زنی در بین مردم و طوایف و شهرستانها و شهرها و روستاهای منطقه نمی کند. سعی در ایجاد همدلی و وحدت در بین عموم طوایف و شهرستانها و شهرهای منطقه دارد.
۲۰- اگر حامی ایشان نیز نباشم دغدغه و نگرانی و اضطرابی از نماینده شدن ایشان در منطقه ندارم و مطمینم که آسیبی از سوی ایشان به من نوعی نخواهد رسید.
بر همین اساس با آرامش خاطر و اطمینان و اعتماد راسخ  از ایشان حمایت می کنم و دوستش دارم.
در این میان حامیان رقیب شما نقطه نظرات دیگری ابراز می کردند.
ایشان شما را به جهت آرامشی که در رفتار و گفتار شما بود و متقابلا” شور و حالی که در رفتار و گفتار رقیبتان می دیدند شما را فاقد جرات و شجاعت در راه احقاق حقوق منطقه می گفتند.که صد البته نه شخصیتی آرام و متین داشتن دلیل کم جراتی بوده و نه پرخاشگر بودن یک شخصیت دال بر شجاع بودن یک شخص می تواند باشد.
و یا شما را به جهت فقدان تخصص در رشته ی مهندسی و اجرایی و خاصه عمران مناسب برای شرایط فعلی مغان که نیازمند توسعه و عمران و آبادانی و متناظرا” کسب اعتبارات عمرانی کلان از بودجه ی تملک دارایی و استانی و صندوق توسعه و. .. می باشد نمی دیدند. و متقابلا” رقیب شما را به جهت واجد تخصص عمران بودن مناسبتر می دیدند.
لیکن اگر چنین استدلالی را هم صحیح بدانیم بالطبع فقدان تخصص رقیب در رشته ی حقوق و قانون گزاری، که از اساسی ترین تخصص های مورد نیاز برای یک نماینده است  ،را می توانیم بزرگترین ضعف ایشان  بدانیم.  اصلا” اینکه شاخصه نماینده بودن را تخصص در تمامی امورات بدانیم از منطق درستی برخوردار نمی تواند باشد. اما آنچه در اساس حایز اهمیت می تواند باشد اعتقاد و باور شخص منتخب به استفاده از خرد جمعی نخبگان منطقه و تشکیل و بهره مندی از کمیته های اختصاصی برنامه ریزی و مشاوره ( با عضویت نخبگان و صاحب اندیشگان و سرمایه گذاران و ریش سفیدان و. .. اعم از حامی و غیر حامی ) در منطقه می باشد که این موضوع خوشبختانه مورد تاکید و باور شماست. اکنون ما حامی و غیر حامی از این پس همه حامی شما بوده و در کنار شما هستیم تا در آزمون سختی که پیش روی شما و منطقه ماست همراه شما باشیم و جملگی توان فکری و عملی و مالی و تخصصی و. .. خود را در طبق تعهد قرار داده و در راه توسعه ی منطقه مان به منطقه ارزانی داریم. و شمایید که می توانید این ظرفیت های منطقه را فارغ از غرض و نظر شخصی در یک جهت قرار داده و برآیند مطلوبی را سبب گردیده و توسعه و پیشرفت را نصیب منطقه نمایید.  و همچنین می توانید خدای ناکرده همچون برخی مسولین قبلی ظرفیتهای منطقه را با اعمال گزینش های نشات گرفته از غرض و نظر شخصی  و یا اغراض نزدیکان از توان حداکثری بیندازید و با گامی به جلو و گامی به عقب اقل توسعه و پیشرفت را نصیب منطقه نمایید.
قول مساعدی که شما در سخنرانی های دوران تبلیغات داده اید و همچنین بیانیه ی اخیر خود که خطاب به مردم شریف منطقه بعد از اعلام نتایج انتخابات ارایه نموده اید حکایت از باور و ایمان راسخ شما به استفاده از رای و نظر و مدیریت و کارشناسی عموم نخبگان و صاحب اندیشگان منطقه ( صرفنظر از حامی و غیر حامی) داشته و دارد.
و این امید بزرگی را در حامیان و حتی غیر حامیان ( که شاید فعلا”  قصد قضاوت ندارند) ایجاد کرده است. و این امید را شما باید ارج نهاده و محققش سازید ان شالله.
و اما مطلب آخر ،
جناب آقای پورحسین ؛
مردم مغان از بی کاری جوانانشان سخت در مضیقه هستند
مردم مغان از مشکلاتی که گریبانگیر کشاورزی آنها هست سخت در فشار هستند
مردم مغان از نابسامانی بوجود آمده در کشت و صنعت هایشان ناراضی هستند.
مردم مغان از عدم توسعه ی متوازن در منطقه و استان ناراضی هستند
مردم مغان از ناعدالتی های موجود در نگاه و رفتار برخی مسولین به منطقه ناراضی هستند.
مردم مغان از طایفه سالاری و باند بازی برخی نمایندگان قبلی ناخشنود هستند.
مردم مغان از عدم شایسته سالاری در چیدمان مسولین و مدیران دستگاههای اجرایی منطقه ناراضی هستند.
مردم مغان از نگاه تحقیر آمیز برخی مقامات استانی به منطقه ناخشنود هستند.
مردم مغان از ایجاد مانع در مسیر الحاق منطقه شان به منطقه ی آزاد ارس ناراضی بوده و آنرا حاصل بخشی نگری تلقی می کنند.
مردم مغان از عدم ثبات مدیریت در منطقه ناراضی هستند از تغییرات زودهنگام فرماندارها و بخشدارها ناراضی هستند.
مردم مغان از نبود مراکز آموزشی مناسب در روستاهایشان ناراضی هستند.
مردم مغان از عدم بهداشت کافی و آب شرب مطلوب در روستاهایشان ناراضی هستند.
مردم مغان از نبود راه مواصلاتی امن بین شهرها و بخشهایشان و مرکز استان و استانهای مجاور ناراضی هستند.
مردم مغان از توقف فعالیت فرودگاهشان ناراضی هستند
مردم مغان از عدم توجه به توسعه مراکز تفریحی و گردشگری و استفاده از ظرفیتهای طبیعی گردشگری در منطقه شان ناراضی هستند.
مردم مغان از تنگ نظری و بخشی نگری مسولین به منطقه مغان خسته شدند.
مردم مغان از اینکه ظرفیتهای انسانی خودشان را تحقیر شده و طرد شده می بینند ناراضی هستند.
مردم مغان از عدم توفیق مسولین و خود در جلب و جذب سرمایه گذار به منطقه ناراضی هستند.
مردم مغان از مبلمان نامناسب شهرها و بخشهایشان ناراضی هستند.
مردم مغان از نبود صنایع تبدیلی لازم ، از نبود صنایع بسته بندی و نگهداری لازم ، از نبود مراکز صادراتی برای محصولات تولیدی کشاورزی شان در منطقه ش
دیدا” ناراضی هستند.
مردم مغان از اینکه محصولات تولیدی کشاورزی شان را بصورت خام و با قیمت نامتناظر با ارزش زحمات و هزینه های نهاده ها،  بفروش می رسانند ناراحت و ناراضی هستند.
مردم مغان از اینکه منطقه شان گرمسیر هست ولی کارمندان و کارگران و کسبه و اصنافشان نمی توانند از تسهیلاتی که قانون برای چنین مناطقی منظور داشته بهره مند بشوند ناراضی هستند.
مردم مغان از اینکه گمرک اصلاندوزشان بسته شده و گمرک بیله سوارشان از رونق لازم برخوردار نیست ناراضی هستند.
مردم مغان از اینکه دانشگاههایشان از کیفیت و ظرفیت مطلوب بهره مند نیس
ت ناراضی هستند.
مردم مغان از اینکه دو شهر از شهرهایشان ظرفیت فرمانداری شدن دارند ولی توفیقی در این راه حاصل نشده ناراضی هستند.
مردم مغان از گریزان شدن نخبه ها ، اندیشمندان و متخصصان و تحصیل کردگان توانمند خود از منطقه ناراضی هستند و آنرا بیشتر حاصل نبود زمینه های کاری، آموزشی و رفاهی در منطقه می دانند.
مردم مغان از فقر و نداری بخش اعظمی از ساکنین منطقه ناراضی هستند و آنرا حاصل ناعدالتی حاکم بر منطقه می دانند.
مردم مغان از توسعه بیماریهای لاعلاج در منطقه ناراضی هستند و وقتی می بینند آنرا به قیمت جانفشانی در تولید سالانه بیش از یک میلیون تن محصول غذایی برای کشور بجان خریده اند ولی متناظر با این جانفشانی از رشد اقتصادی و رفاه و اشتغال برای جوانانشان و تسهیلات مربوطه بهره مند نگردیده اند بطرز قابل ملاحظه ای ناراضی و سرخورده شده اند.
مردم مغان از اینکه ستانده هایشان متناظر با داده هایشان به امنیت غذایی استان و کشور نمی باشد ناراضی هستند.
مردم مغان خسته و رنجور هستند.
شما را به روح برادر شهید بزرگوارتان قسم می دهیم ؛
متعهد شوید که در راه رفع مشکلات و موانع توسعه ی مغان کوتاهی نخواهید کرد.
متعهد شوید که همچون اکنون که فردی نیک نفس و سالم و عادل و متواضع و مردم دوست هستید در کل طول مدت چهارساله ی نمایندگی هم اینگونه باقی خواهید ماند.
متعهد شوید که از اعمال نظرات و امیال و اغراض شخصی و یا نزدیکان در عزل و نصب مدیران و مسولان منطقه ای پرهیز و در این ارتباط به نظرات و آرای نخبگان و ریش سفیدان و اندیشمندان و دلسوزان مشهور و مقبول منطقه ای احترام گذاشته و آنرا محقق خواهید ساخت.
متعهد شوید که همواره با مردم خواهید بود.
متعهد شوید که کمیته های برنامه ریزی و تولید فکر در منطقه ایجاد خواهید کرد و در آنها از همه ی جوانان و متفکران و متخصصان ( حامی و غیر حامی ) بهره جسته و تفکرات و برنامه های صادره از این کمیته ها را عملیاتی و محقق خواهید ساخت.
و دیگر اینکه شما را قسم می دهیم به خدا که با خدمت خالصانه و عادلانه به منطقه و عموم مردم، هم موجبات خوشنودی عموم مردم و هم موجبات جلب رضایت کامل غیر حامیان گردید.  به امید روزی که در دوره بعدی به اعتبار جلب رضایت عموم مردم نه تنها موجبات ریزش آرای خود را فراهم نیاورید بلکه آرای یکدست عموم مردم را کسب نمایید. و البته که رضای حضرت حق شرط است.

والسلام علی من التبع الهدی

با احترام

فرهاد شهبازی

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 630
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950417
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي