15:51:06 - دوشنبه 13 ژوئن 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارس‌آباد خبرداد؛
پارس آبادی ها ۲ برابر سرانه کشوری زباله تولید می کنند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد گفت: شهروندان پارس‌آبادی دو برابر سرانه کشوری پسماند و زباله تولید می‌کنند.

به گزارش ارس رسا، هاشم میرزانژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست پارساباد گفت: سرانه تولید زباله شهری در پارس‌آباد نسبت به سرانه کشوری دو برابر بوده که ضروری است در زمینه کاهش سرانه پسماند شهروندان پارس‌آبادی توجه لازم را داشته باشند.

ar4806

وی گفت: تولید این میزان زباله، لزوم تفکیک در مبدا و استفاده کمتر کیسه‌های پلاستیکی را بیش از پیش آشکار می‌کند که برای موفقیت در این امر ضروری است تا اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی در شهرستان پارس‌آباد انجام شده و آگاهی مردم نسبت به این امر افزایش یابد.

میرزانژاد با اشاره به اثرات نامطلوب سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی و تاثیر آن در از بین رفتن مواد ارزشمند خاک و افزایش شوری خاک زراعی، از کشاورزان پارس‌آباد خواست از هرگونه آتش زدن کاه و کلش باقیمانده در مزارع خوداری کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد بیان کرد: با توجه به آغاز برداشت محصول گندم در شهرستان و اقدام سالانه کشاورزان به آتش زدن بقایای محصولات خود باید نظارت در این زمینه افزایش یافته و اطلاع‌رسانی لازم نیز در کنار نظارت‌ها افزایش یابد تا بتوانیم با جلوگیری از این کار زمینه‌ساز حفاظت از خاک در این مناطق باشیم.

منبع : آران مغان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1576
  • بازدید دیروز: 2543
  • کل بازدیدها: 4948961
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي