13:54:22 - یکشنبه 15 دسامبر 2019
حاجی پور سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد:
سقف پرداخت خسارت بیمه با میزان خسارت تناسبی ندارد
مرادی با بیان اینکه ۷۰ درصد سهم بیمه کشاورزان توسط دولت پرداخت می شود،گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی انتفاعی نیست و صرفا در راستای حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و از سوی هیچ دستگاه و نهاد و ارگانی حمایت نمی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ جلسه کارگروه امور اقتصادی با دستور کار بیمه صندوق محصولات کشاورزی امروز یکشنبه مصادف با ۲۴ آذرماه ۹۸، با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد،مدیر عامل بیمه صندوق کشاورزی استان اردبیل،معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری،بخشداران،روسای ادارات عضو کارگروه، دیگر اعضا و تعدادی از کشاورزان و دامداران بومی، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پارس آباد برگزار شد.

حاجی پور سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد در این جلسه، با ناعادلانه بودن میزان پرداخت بیمه محصولات کشاورزان و دامداران گفت: میزان پرداخت خسارت صندوق بیمه محصولات کشاورزی با میزان خسارتی که از طرف صندوق به کشاورزان پرداخت می شود؛هیچ تناسب و سنخیتی ندارد.

سرپرست فرمانداری پارس آباد خاطر نشان کرد: کشاورزان و دامداران بعنوان تولیدگنندگان و اقشار زحمتکش باید مورد تکریم مسئولان واقع شوند و کارشناسان بیمه باید با احترام و رعایت حقوق و کرامت انسانی با کشاورزان و بیمه گذاران برخورد نمایند.

وی تصریح کرد: میزان پرداخت خسارت باید افزایش یابد تا ضرر و زیان حداقلی کشاورزان جبران شود و کشاورز بتواند روی پای خود بایستد.

مرادی مدیر عامل پرداخت خسارت بیمه صندوق محصولات کشاورزی استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از سطح و میزان پرداخت خسارت بیمه صندوق تشریح کرد: در سال زراعی گذشته این صندوق حدود ۴۹ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان پرداخت کرده است که ۲۱ میلیارد آن در حوزه دامی،۸ میلیارد در حوزه باغی و ۲۰ میلیارد نیز در حوزه زراعت در این شهرستان بوده است.

مرادی با بیان اینکه ۷۰ درصد سهم بیمه کشاورزان توسط دولت پرداخت می شود،گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی انتفاعی نیست و صرفا در راستای حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و از سوی هیچ دستگاه و نهاد و ارگانی حمایت نمی شود.

وی پرداخت خسارت بیمه به کشاورزان را متناسب با حق بیمه و میزان بیمه شدگان دانست و افزود: هر چه کشاورزان سطح بیمه محصولات خود را افزایش دهند به نسبت پرداخت حق بیمه نیز خسارت پرداخت شده و تمامی حق بیمه کشاورزان در نهایت در حوزه تولید برای کشاورزان و دامداران سرمایه گذاری می شود.

مدیر عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اذعان کرد: بدلیل عدم حمایت دولت و بروز برخی مشکلات متاسفانه دو سال بطور متوالی بیمه نتوانست خسارت کشاورزان را به دلیل وسعت خسارت وارده جبران نماید به همین دلیل اعتماد کشاورزان نسبت به صندوق بیمه کمرنگ شد، اما در دو سال اخیر تمامی خسارت ها بروز شده و مطالبات کشاورزان و دامداران کاملا پرداخت شده است.

مرادی از حمایت صدرصدی صندوق بیمه به کشاورزان خبر داد و مدعی شد: علیرغم اینکه هفتاد درصد بیمه شهرستان پارس آباد در زمینه کشاورزی و دامی از شرکت های مغان و پارس دریافت شده است،اما میزان خسارت پرداخت شده عمدتا به کشاورزان و دامداران خرده پا پرداخت شده و تنها ۲۰ درصد خسارت کل شهرستان به این شرکت ها پرداخت شده است.

 

خبرنگار : رضا امیرپور

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 339
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950126
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي