13:54:28 - پنج‌شنبه 24 دسامبر 2020
امام جمعه شهرستان پارس‌آباد از اردبیل:
پژوهش لازمه دستیابی جوامع اسلامی به اقتدار و امنیت است
امام جمعه شهرستان پارس‌آباد تحقیقات علمی را از مهم‌ترین نیاز جوامع اسلامی دانست و گفت: پژوهش لازمه دستیابی جوامع اسلامی به اقتدار و امنیت است.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی اکبر باقری بنابی در نشست پژوهشی برخط(آنلاین) با طلاب مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) پارس‌آباد، علت‌های توسعه دانش و رویکرد گام دوم انقلاب را بررسی کرد و بیان داشت: علم‌آموزی و علم‌گستری از نخستین و مهم‌ترین موضوعاتی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه نموده است.

 

وی علم و پژوهش را از مهم‌ترین نیاز جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: علم و پژوهش از نیازهای اساسی جوامع اسلامی به ویژه ایران، برای دستیابی به تقویت، تضمین و تثبیت عزت و اقتدار، استقلال، امنیت و غیره لازم و ضروری است.

 

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در اندیشه رهبر معظم انقلاب رویکرد مصرف‌کنندگی بایستی به تولید در حوزه علم و عمل تبدیل شود و این امر مستلزم قدرت و جرات علمی است.

 

باقری به توصیه مقام معظم رهبری در رابطه با تولید علم اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری از جنبش نرم‌افزاری به معنای خیزش در زمینه تولید علم و شکستن مرزهای علم و حرکت عظیم ملی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

مدرس حوزه‌های علمیه شهرستان وظایف علماء، نخبگان و اندیشمندان در حوزه علم و پژوهش را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: با تبیین و تشریح همه‌جانبه موضوع علم و پژوهش و با بررسی، اتفاق و تجمیع نظرات خبرگی و کارشناسی، زمینه‌های پیشرفت توسط تلاشگران این حوزه فراهم می‌شود تا از این طریق، زمینه عزت و اقتدار اسلام و ایران اسلامی و همچنین ذلت دشمنان مسمانان را بیش از پیش فراهم سازند.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 1505
  • بازدید دیروز: 2296
  • کل بازدیدها: 4953588
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي