18:02:59 - شنبه 29 سپتامبر 2018
پیشنهاد وزیر خارجه عراق به کشورهای عربی درباره ایران
وزیر امور خارجه عراق در مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای عربی خواست برای حل مشکلات خود با ایران «گفت‌وگوی صریحی» داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ «ابراهیم الجعفری»، وزیر امور خارجه عراق شامگاه جمعه در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد.

او با بیان اینکه «هیچ گزینه‌ای جز گفت‌وگوی صریح با ایران وجود ندارد»، از کشورهای عربی خواست با ایران به صراحت وارد گفت‌وگو شوند.

ابراهیم الجعفری در بخش دیگر از سخنان خود به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و گفت که ادعاهای او مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در خاک عراق را محکوم می‌کند.

«بنیامین نتانیاهو» دیرور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد که مواضع ایران در سوریه و عراق را هدف قرار خواهد داد.

الجعفری به نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در نیویورک اشاره کرد و گفت که در این نشست نکات «خوبی» از جمله اتحاد مواضع کشورهای عربی در قبال آرمان فلسطین مطرح شد.

وزیر امور عراق تأکید کرد که کشورش از آرمان فلسطین حمایت می‌کند و قدس را پایتخت این کشور می‌‌داند.

او در مورد تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا نیز گفت که کشورش مخالف محاصره کشورهاست و عراق معتقد است که راه حل بحران یمن در حمایت از گفت‌وگوهای این کشور است.

الجعفری بار دیگر از حضور نیروهای نظامی ترکیه در «بعشیقه» انتقاد کرد و از این کشور خواست نیروهایش را از خاک عراق خارج کند.

برنا

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 4569
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4804184
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي