22:00:48 - سه‌شنبه 31 دسامبر 2019
حاجی پور فرماندار پارس آباد :
چهار بانده کردن راه پارس آباد مطالبه اصلی مردم شهرستان های شمال استان
کشاورز تاکید کرد: مغان قطب ایجاد شغل است و ظرفیت فراوانی برای تولید و ایجاد اشتغال دارد و نیازمند سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

SONY DSC

مهندس حاجی پور سرپرست فرمانداری پارس آباد در جلسه شورای اداری شهرستان پارس آباد که با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و معاونین وزارت جهاد و مدیران استانی و شهرستانی و اقشار مختلف برگزار شد؛اظهار داشت: شهرستان پارس آباد دارای بیش از ۹۰ هزار هکتار اراضی مرغوب که سالانه بالغ بر یک و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی تولید میکند،واقع شده است.

فرماندار پارس آباد افزود: این شهرستان با تولید ۳۲ نوع محصول متنوع جزو قطب های برتر کشاورزی بوده و صدرصد بذور سورغوم و دیگر بذرهای کشور را تولید میکند.

وی چهاربانده کردن راه پارس آباد را جزو مطالبات اصلی و بحق مردم شهرستان دانست و گفت: اصلی ترین مطالبه مردم شمال استان چهار خطه کردن راه پارس آباد تا سه راهی مشکین شهر است.

حاجی پور با بیان اینکه دولت خدمات وسیعی در شهرستان پارس آباد ارائه نموده است؛تصریح کرد: بخشی از این خدمات شامل:احداث پایاب اراضی سد خدافرین بعنوان بزرگترین پروژه شمالغرب ، احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی، بازسازی و تعریض باند فرودگاه پارس آباد ،تاسیس بزرگترین شهرک گلخانه ای کشوربه مساحت ۱۶۰۰ هکتار ، احداث زیر ساخت های ناحیه صنعتی، انعقاد تفاهم نامه همکاری برای ایجاد پایانه لجستیکی ریلی و شهرک صنعتی مشترک بین ایران و آذربایجان می باشد.

سرپرست فرمانداری پارس آباد از دیگر مطالبات و درخواستهای مردمی منطقه از نماینده ویژه رئیس جمهور خبر داد و خاطر نشان کرد: تکمیل و تجهیز بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهدای پارس آباد به دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن – تامین اعتبار به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری پارس آباد -تامین اعتبار به میزان ۵ هزار میلیارد ریال به منظور تکمیل زیرساخت های شهرک گلخانه‌ای شهرستان در سطح ۱۶۰۰ هکتار -تامین اعتبار به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال جهت اجرای مدول دوم تصفیه خانه آب شرب پارس آباد و حومه ؛از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.

وی با اشاره به فعالیت شهرک صنعتی مشترک با کشور آذربایجان گفت: بستر سازی و ایجاد یک جاده ایمن نیازی ملی است تا حمل و نقل این حجم بزرگی از محصولات در زمان سریع و بدون خطرات جانی و تحمیل خسارت های معنوی و مالی به سهولت انجام پذیرد.

عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ویژه رئیس جمهور در پاسخ به مطالبات مطرح شده مردمی توسط سرپرست فرمانداری شهرستان پارس‌آباد مغان تشریح کرد:خاک و آب و کشاورزی مغان دانش و ادبیات کشاورزی کشور را زیر سوال برده و یک استثنا در دنیا به شمار میرود.

وی تاکید کرد: شرایط مغان با شرایط جغرافیای کل دنیا متفاوت است و یکی از ۴ دشت حاصلخیز در دنیا و پدیده کم نظیری در تاریخ کشاورزی محسوب می شود.

فرستاده ویژه رئیس جمهور گفت: بایستی سعی کنیم برای منطقه مغان دانش و تکنولوژی و سرمایه کافی بیاوریم این اراضی حاصلخیز در شرایط حاد ظرفیت تولید محصول مورد نیاز کل کشور را نیز دارد و ظرفیت های پنهان زیادی در این منطقه وجود داشته و پشتیبان بسیار خوبی برای کشاورزی کشور محسوب می شود.

او با بیان اینکه یک زمانی برای وارد کردن بذر ذرت با ارز بالا دچار مشکل اساسی بودیم،گفت: با تلاش کشاورزان مستعد مغان اکنون یکی از تولید کننده های اول دنیا در بذر ذرت و بذور مختلف هستیم.

کشاورز مطرح کرد: ما باید فضای رونق تولید کسب و کار در این شهرستان را بیشتر کنیم و جذب سرمایه نماییم چرا که تولید خام هیچگاه به نفع کشاورز نیست و باید از مرحله کاشت تا مرحله داشت و برداشت و فرآوری خودمان تولید کنیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: برای نجات از خسارت زدگی باید کشاورزی را فرایندی کنیم و بدون پیش بینی تقاضا تولید نکنیم و به برنامه های ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی توجه کنیم تا دچار خسارت های گروهی و منطقه ای و ملی نشویم.

کشاورز تاکید کرد: مغان قطب ایجاد شغل است و ظرفیت فراوانی برای تولید و ایجاد اشتغال دارد و نیازمند سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی است.


 

خبرنگار: رضا امیرپور

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 691
  • بازدید دیروز: 2296
  • کل بازدیدها: 4952774
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي