14:29:49 - چهارشنبه 27 ژانویه 2021
مدیرعامل شرکت كشت و صنعت مغان::
 کشت و صنعت مغان را به روزهای اوج خواهیم رساند
 مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه آرامش نسبی در این شرکت حاکم شده است، افزود: حقوق کارگران و کارکنان پرداخت شده و هیچگونه نگرانی هم در این باره وجود ندارد.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، اسدالله محسن‌زاده روز شنبه در دیدار اعضای هیات مدیره کشت و صنعت مغان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: بیشتر درختان این شرکت عمر مفید خود را از دست داده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند بر این اساس برنامه اصلی شرکت ایجاد کاشت سالانه ۱۰۰ هکتار باغ در این شرکت است.
وی اضافه کرد: از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ درکشت و صنعت مغان یک هزار و ۲۰۰ هکتار آن بهره اقتصادی دارد و بقیه عمری بیش از ۳۰ سال دارند و ضروری است در اسرع وقت به احیا و نوسازی آنها اقدام شود.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اشاره به اولویت توسعه باغ زیتون در این شرکت بیان کرد: بر این اساس کاشت ۸۰ هکتار زیتون در دستور کار شرکت قرار گرفته است.
محسن‌زاده گفت: در سال‌های اخیر ۴۷۰ میلیارد ریال برای باغات کشت و صنعت مغان هزینه شده است که بدلیل فرسودگی درختان بهره‌‍ وری آن حتی به ۲۳۰ میلیارد ریال هم نرسیده است.
وی با اشاره به بازدهی کم زراعت کشت و صنعت مغان در سال‌های اخیر، گفت: در این چند سال استاندارد لازم برای کشت و زرع و حتی کودپاشی فسفات در اراضی صورت نگرفته و از الگوی کشت هم در این شرکت غفلت شده است.
محسن‌زاده اظهارکرد: جهت دستیابی به راندمان بالا در تولید محصولات کشاورزی، تمامی مراحل داشت (نگهداری) اعم از تغذیه مناسب محصولات و مصرف به موقع نهاده در مزارع شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با تلاش‌های پرسنل وکارشناسان در اولویت کاری قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه آرامش نسبی در این شرکت حاکم شده است، افزود: حقوق کارگران و کارکنان پرداخت شده و هیچگونه نگرانی هم در این باره وجود ندارد.

قاسم محمدی ، رئیس هیات مدیره کشت و صنعت مغان هم در این دیدار گفت: هماهنگی و تعامل خوبی در بین اعضای هیات مدیره وجود دارد و تلاش بر این است تا این شرکت توسعه یافته و سودده شود.
وی افزود: هدف اصلی بر این است که این شرکت با تولید محصولات استراتژیک به بازارهای بزرگ منطقه و کشورهای اسلامی دست یافته و حتی بتواند در بازارهای جهانی رقابت داشته باشد.
محمدی ایجاد مدیریت تلفیقی مبتنی بر بازار و سرمایه، کشاورزی هوشمند و برندسازی کالاها و محصولات کشت و صنعت را از برنامه‌های اصلی شرکت اعلام کرد و گفت: راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی هم در کنار این برنامه‌ها مدنظر قرار گرفته است.

در این دیدار آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تولید محصولات استراتژیک در کشت و صنعت مغان مغفول مانده است و باید تلاش شود تا تولید محصولات استراتژیک در این شرکت توسعه یابد.
وی اضافه کرد: کشت و صنعت مغان باید به یک بنگاه اقتصادی بزرگ تبدیل شود و برای تحقق این امر لازم است برنامه منسجم و پایدار طرح‌ریزی شود تا این شرکت به یک شرکت سودده تبدیل شده ، ضمن اینکه اشتغال‌زایی فراوانی هم می‌توان در این شرکت ایجاد کرد.
امام جمعه اردبیل گفت: این مجموعه قابلیت بزرگی دارد و می‌تواند برای توسعه اقتصادی کشور نقش ایفا کند ، از یک هکتار اراضی کشت و صنعت مغان ۲۵۰ میلیون تومان محصول سیر برداشت و به خارج از کشور صادر شده که گویای قابلیت منحصر بفرد آن است.
آیت‌الله عاملی گفت: با انجام کارهای تحقیقاتی می‌توان خلاء‌ها و نارسایی‌های شرکت را شناسایی و نسبت به انجام کارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام کرد.
امام جمعه اردبیل همچنین با بیان اینکه اولویت بعدی شرکت باید معطوف به بسته‌بندی محصولات تولیدی و صادرات آن باشد، افزود: بالاترین درآمد حاصله در آخرین حلقه تولید است که برای دستیابی به آن راهی جز بسته‌بندی محصولات و چگونگی صادرات آن وجود ندارد. همچنین خام ‌فروشی را آفت محصولات تولیدی شرکت عنوان کرد و تاکید نمود که چاره جلوگیری از خام‌ فروشی راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی است که با روحیه جهادی و سرمایه‌گذاری می‌توان شاهد راه ‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان بود.
وی ادامه داد: شرکت کشت و صنعت مغان باید چنان توسعه یابد که علاوه بر افزایش تولید و اشتغال و رفع مشکلات کارگران و کارکنان بتواند در امور خیریه از قبیل احداث بیمارستان ، درمانگاه و موسسه خیریه مشارکت کند.

 

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3677
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803292
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي