18:07:10 - پنج‌شنبه 30 ژوئن 2016
کمیسیون های تخصصی نمایندگان و انتظار برای کمک به توسعه استان اردبیل
چینش و جای گیری نمایندگان استان اردبیل در کمیسیون های تخصصی انتظارها برای تاثیرگذاری آنها در مسیر حرکت توسعه ای استان در بخش های مختلف را افزایش داده است.

به گزارش ارس رسا ، بر این اساس، میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی مغان به عضویت کمیسیون علوم و تحقیقات ، شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار مغان به عضویت کمیسیون اجتماعی ، صدیف بدری، رضا کریمی و محمد فیضی نمایندگان مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین به ترتیب به عضویت کمیسیون های عمران ، کشاورزی و کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ، بشیر خالقی نماینده خلخال و کوثر به عضویت کمیسیون بهداشت و درمان و ولی ملکی نماینده مشگین شهر به عضویت کمیسیون صنایع و معادن درآمده اند.

ar4690.
استان اردبیل با جمعیت بیش از ۱٫۲ میلیون نفر در پنج حوزه انتخابیه دارای هفت نماینده در مجلس شوری اسلامی می باشد.
نگاهی به نحوه حضور نمایندگان استان اردبیل در کمیسیون های تخصصی مجلس حکایت از انتخاب انها بر اساس تجربه ، رشته تحصیلی و تخصص کاری دارد و این مهم می تواند به تاثیرگذاری مثبت آنها در بحث های ملی و استانی کمک کند.
استان اردبیل با توجه به نوپا بودن سیستم آموزش عالی و مشکلاتی که در زمینه آموزش و پرورش با آن روبرو می باشد نیازمند توجه بیش از گذشته به این حوزه می باشد و میرزاده با توجه به سابقه طولانی در پست های مدیریتی آموزش و پرورش در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی می تواند کمک حال این بخش و تحول در آن دست کم در استان اردبیل باشد.
آسیب های اجتماعی و فرهنگی امروز مشکلی است گه بسیاری از استان های کشور با آن روبرو هستند و اردبیل نیز از این موضوع مستثنی نیست ، اما در این بین برخی مسایل از جمله موضوع بیکاری ، خشونت ، طلاق و .. در منطقه در حال افزایش می باشد که حضور شکور پور حسین با توجه به سوابق قضایی و آشنایی نزدیک با این مسایل می تواند کمک حال رفع برخی مشکلات و نیازهای استان باشد.
موضوع اختصاص اعتبار و کمبود آن همیشه پاشنه آشیل اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی در استان اردبیل بوده است و حضور محمد فبضی نماینده جوان در کمیسیون بودجه ، بودجه و محاسبات که دارای تحصیلات مرتبط و نیز برخی ایده ها در این زمینه می باشد می تواند فرصتی برای فعالیت این نماینده مردم اردبیل در مجلس باشد .
رضا کریمی نیز که دارای تحصیلات کشاورزی می باشد در کمیسیون کشاورزی عضویت یافته و کار سختی با توجه به محوریت این بخش در توسعه استان در پیش رو دارد.
ظرفیت های کشاورزی استان اردبیل و محور بودن آن ایجاب می کند که در این بخش کارهای بزرگی صورت گیرد و کریمی با توجه به تخصص ، تجربه تقریبا طولانی خود در استانداری بویژه بخشداری ها می تواند راه گشای توسعه استان در این بخش مهم باشد.
استان اردبیل در زمینه راه ، فرودگاه و بویژه راه آهن مشکلات زیادی دارد ، بزرگترین پروژه عمرانی استان یعنی راه اهن پس از سال ها هنوز از پیشرفت مناسب برخوردار نمیست و در زمینه راهها نیز این استان با مشکلاتی مواجه می باشد ، صدیف بدری نماینده اردبیل که داری تجربه فعالیت در اداره کل راه و شهرسازی و نیز شهرداری در استان های اردبیل و آذربایجان شرقی می باشد از توان خوبی برای به کمک به حرکت پروژه های مشکل دار این بخش برخوردار می باشد.
بخش صمعت نیز این روزها دراستان اردبیل شرایط مناسبی ندارد هر چند که تلاش دولت نیز بیشتر بر این امر معطوف شده و استاندار اردبیل نیز توجهی خاص به این موضوع دارد .
ولی ملکی نماینده مردم مشگین شهر که دارای تجربه نمایندگی و نیز مدیریت شرکت های بزرگ تولیدی در کشور می باشد در کمیسیون صنایع و معادن می تواند ایده های خوبی برای فعال تر شدن یخش صنعت و معدن در استان و کشور داشته باشد.
در بخش بهداشت و درمان نیز اردبیل همچنان در مقایسه با دیگر استانها محروم می باشد و بشیر خالقی پزشک و نماینده مردم خلخال و کوثر با توجه به تجربه پیشین در کمیسیون بهداشت و درمان باید اقدام های اساسی در رفع این محرومیت ها داشته باشد.
اما با نگاهی به فعالیت های اخیر نمایندگان استان در مجلس ش.رای اسلامی چنین به نظر می رسد که مهمترین موضوع مورد توجه آنها بحث منطقه آزاد تجاری ، صنعتی استان می باشد که قرار است بخش های شمالی استان اردبیل را در برگیرد .
لایحه دولت در زمینه ایجاد چندین منطقه آزاد از جمله در استان اردبیل در مجلس نهم دوبار از سوی نمایندگان رد شد و انتظار می رود با توجه به وعده های دولت برای طرح دوباره آن در مجلس دهم و رایزنی های جدی تمامی هفت نماینده مجلس در کنار نمایندگان چندین استان دیگر در نهایت به فرجام مثبتی در این زمینه منجر شود.
در این بین نمایندگان استان به بحث راه اهن اردبیل – میانه نیز توجه خاصی دارند و در تلاش هستند تا به دولت زمینه اجرایی شدن آن از ظریق فایناس کمک کنند.

منبع : ایرنا استان

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 457
  • بازدید دیروز: 2402
  • کل بازدیدها: 4950244
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي