21:33:29 - شنبه 17 فوریه 2018
فرماندار شهرستان پارس آباد خبر داد؛
بزودی و با حضور کلیه اقشار و طوایف،گردهمایی بزرگ مغان برگزار میشود
در جلسه ای که که امروز برگزار شد،بر ضرورت تشکیل گردهمایی بزرگ با حضور کلیه اقشار و طوایف مغان در تپه نادری اصلاندوز محل تاجگذاری نادر شاه افشار در استانه سال جدید تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارس رسا ؛ درجلسه هماهنگی همایش فرصتها و محدودیتهای سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد که که امروز پیش از ظهر با حضور فرماندار شهرستان پارس آباد، مسئول پارک علم و فناوری شعبه پارس آباد و روسای دانشگاهها برگزار شد،بر ضرورت تشکیل گردهمایی عظیمی با حضور کلیه اقشار و طوایف مغان در تپه نادری اصلاندوز محل تاجگذاری نادر شاه افشار در استانه سال جدید تاکید شد.

صمدی پتانسیل ها و ظرفیت های عظیم مغان را بی نظیر توصیف کرد و افزود: باید از تمامی ظرفیت ها برای شناساندن این اقلیم و منطقه بکر به گردشگران و سرمایه گذاران بهره مند شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد ازبرگزاری این همایش با هدف معرفی  ظرفیتهای تاریخی و سرمایه گذاری و گردشگری شهرستان طی ماههای آتی خبر داد و افزود: شهرستان پارس آباد به لحاظ تاریخی دارای سابقه درخشان و تاثیر گذاری در جهان بوده ، به گونه ای که بزرگترین دژ نظامی و قلعه باستانی دوره ساسانی واقع دراولتان و تاج گذاری نادر شاه با گردهمایی سران قبایل و طوایف ایران در محل تپه باستانی نادر واقع در اصلاندوز مغان انجام پذیرفته که این می تواند به عنوان ظرفیت بزرگ معرفی شهرستان در سطح ایران و جهان باشد و گردشگران بین المللی  و داخلی را برای بازدید از منطقه ترغیب نماید.

او از برنامه ریزی برای برگزاری گردهمایی بزرگی متشکل از طوایف مغان ،دانشگاهیان،صنعتگران،کارآفرینان،دانشجویان و  تمامی اقشار و گروههای مختلف خبر داد و گفت:گردهمایی و جشنواره بزرگی متشکل از تمام اقشار مردم در راستای شناساندن پتانسیل ها و ظرفیت های مغان و جذب گردشگران و مسافران خضوضا سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در زمینه گردشگری و توریستی تشکیل میشود.

فرماندار پارس آباد عمده اهداف این گردهمایی را با توجه به درخواست های مکرر مردم، نامگذاری یک روز تاریخی برای پارس آباد با نماد تاریخ منطقه و در شان مردم مغان ،در کنار شناخت پتانسیل ها و موقعیت تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی مغان خصوصا طوایف شاهسون توصیف کرد و گفت: مغان دارای مکانهای تاریخی و گردشگری و موقعیت های خاص استراتژیکی است که در ادوار مختلف تاریخ شاهد اهمیت آن بوده است که یکی از این دوره ها دوره نادر شاه و رخداد بزرگ تاجگذاری نادر در این منطقه بوده است.

وی از برگزاری جشنواره ای در کنار این گردهمایی در محل تپه نادری در اصلاندوز خبر داد و گفت:جشنواره ای به منظور شناساندن بازی های بومی محلی و آداب و سنن عشایر منطقه در کنار این همایش برگزار خواهد شد.

 

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3459
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803074
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي