20:18:41 - دوشنبه 11 سپتامبر 2017
یعقوب شجاعی (خبرنگار صدا و سیما) را بهتر بشناسیم
تلاش و پشتکار شبانه روزی و نبوغ و خلاقیت در بخش خبری شهرستان پارس آباد خلاء بزرگی بود که پس از حضور شجاعی در این بخش،کاملا به ورطه فراموشی سپرده شده است،هنرمندی کاریزماتیک که صدا و اجرای خاص و دلنشین اش روز به روز سبب محبوبیت و البته محجوبیت وی میشود.

 

ارس رسارضا امیرپور _ به دنبال تلاش ها و زحمات سخت و طاقت فرسا و شبانه روزی تنها خبرنگار صدا و سیما در پارس آباد ، که از زمان حضورش در این حوزه از رسانه، عملکردی قابل توجه و تحولات شگرفی از خود نزد افکار عمومی بر جای گذاشته،لذا بر آن شدیم تا جهت آشنایی هر چه بیشتر شهروندان و مردم غیور و نیک سرشت استان و همچنین درخواست های مکرر مردم شریف،نجیف و قدرشناس پارس آباد و حومه که قدردان زحمات خادمین و خدمتگذاران صدیق خود هستند،رزومه و عملکرد این خبرنگار زحمتکش و بی ادعا را خدمت مردم شریف استان تقدیم نماییم.

اطلاعات ذیل دقیق و مستند بوده و با استناد به عملکرد و شایستگی های متقن و سوابق و کارنامه عملی وی تهیه و تدوین شده است.

یعقوب شجاعی متولد و ساکن پارس آباد است وی از همان دوران نوجوانی و جوانی علاقه زیادی به کارها و فعالیت های هنری داشت که ناشی از انگیزه و استعداد او در کارهای هنری بود و نبوغ قابل توجهی در رشته بازیگری و تئاتر داشت.
شجاعی با استعدادی که در وجودش نهادینه شده بود کم کم استعدادش در فعالیت های هنری از مدارس پارس آباد شکوفا شد و مورد توجه هنرمندان و فعالان هنری پارس آباد قرار گرفت.
بدلیل نبوغ بالای وی در اجرای نقش و استعدادش در تمرینات و فعالیت های هنری خصوصا تئاتر به سرعت مورد توجه گروههای هنری در شهرستان پارس آباد و سپس استان اردبیل قرار گرفت و توانست به صدا و سیمای مرکز اردبیل که در آن زمان تازه تاسیس شده بود و استارت شبکه مستقل استانی را زده بودند،راه یابد.


او با بازی در چندین فیلم کوتاه و تئاتر و طنز توانست جایگاه خود را در صدا و سیما تثبیت کرده و در برنامه های متعددی بعنوان بازیگر نقش اول حضور یافته بازی هایش مورد توجه مردم و صدا و سیما قرار گیرد.
شجاعی در حالی که در اوج شکوفایی استعدادهایش مورد توجه قرار گرفته بود؛به دلیل برخی مشکلات و مسائل شخصی از حضور در ادامه فعالیت های بازیگری باز ماند و نتوانست ادامه فعالیت دهد.
او پس از تجربه یک دوره بازیگری موفق در صدا و سیمای اردبیل،از حضور در صدا و سیما منصرف شد و نهایتا بعنوان کارمند دانشکاه غیرانتفاعی پارس آباد جذب این دانشگاه شد.
او که ظاهرا زندگی و فعالیت هایش با کارها و فعالیتهای هنری عجین شده بود و حضور در مقابل دوربین در پیشانی اش حک شده بود،پس از چندین سال خدمت در دانشگاه غیر انتفاعی پارس آباد مجددا با توجه به خلائی که حوزه خبر صدا و سیمای اردبیل در بخش شهرستان پارس آباد بوجود آمده بود،بدلیل صدای دلنشینی که در حنجره او نهادینه شده بود،مورد توجه مسئولان شهرستانی قرار گرفت و در سال ۹۵ به حوزه خبر شهرستان پارس آباد که آن را جزئی از وظایف شرعی و مدنی خود میدانست،پیوست تا مجددا نبوغش را در راه اعتلای شهر خود بوار گیرد .


گزارش های جذاب و مبسوط و فی البداهه او باعث شد تا در مدت زمان کوتاهی بعنوان یک چهره کاریزماتیک در حوزه خبر صدا و سیما مورد توجه شهروندان پارس آباد قرار گرفته و گزارشات حساس و همه جانبه وی از مشکلات چندین ساله مردم جذابیت خاصی به خبرهای این شهرستان دهد بطوری که مردم همه شب با شور و حرارت وصف ناپذیری منتظر گزارشات وی که گرمای خاصی به محافل خانواده های پارس آبادی بخشیده بود،باشند.
وی در حال حاضر در حوزه خبر شهرستان پارس آباد،بعنوان خبرنگار صدا و سیما در حال فعالیت میباشد و همه شب در خانه های شهروندان پارس آبادی مشکلاتشان را به گوش مسئولان شهرستان و استان میرساند.
شهروندان و مسئولان پارس آباد که همواره از کمبود و و گاها نبود خبرهای مربوط به شهرستان پارس آباد ابراز گلایه و شکوه میکردند، پس از حضور شجاعی در این بخش شبی نیست که اخبار و گزارشات شهرستان پارس آباد در صدا و سیمای اردبیل به روی آنتن نرود.

 

تهیه و تدوین : رضا امیرپور


تلاش و پشتکار شبانه روزی و نبوغ و خلاقیت در بخش خبری شهرستان پارس آباد خلاء بزرگی بود که پس از حضور شجاعی در این بخش،کاملا به ورطه فراموشی سپرده شده است،هنرمندی کاریزماتیک که صدا و اجرای خاص و دلنشین اش روز به روز سبب محبوبیت و البته محجوبیت وی میشود.

 

 

انتهای پیام/

  1. محرم پرتوی   سپتامبر 11, 2017  

    البته متولد خود پارس آباد نیستند اصالتٵ وزادگاهش روستای آقامحمدبیگلو از توابع بخش انگوت می باشد

  2. کاظم   سپتامبر 11, 2017  

    اقای شجاعی در روستای آقامحمدبیگلو. متولد شدند و هم روستایی و افتخار روستای ما میباشند. متولد پارس اباد نیستند

  3. حسن پروانه   سپتامبر 12, 2017  

    واقعآ جناب مهندس شجاعی با تمام توان وتعصب قدرت به هنشهریان با اندک امکانات خدمات شایسته ای می دهند.پوشش شایسته قتل اتتا وخبرهای مهم منطقه با وجود مخالفت اردبیلی های متعصب با مغان. ازخدای سبحان اروزی سلامتی و خوشبختی و موفقیت این یار دلسوز خواستارم

  4. واحد   سپتامبر 12, 2017  

    با سلام
    بدور از وطن و برای وطن در یکی از شهر کشور خدمت می کنم از اقای شجاعی متشکرم که هراز گاه با ظهور در شبکه های سراسرس و ارایه گزارش از قابلیتهای کشاروزی مغان، منطقه ما را معرفی می کند که بیش از این عدم پخش اینچنین خبر ها رنجش خاطر ماها بود.

  5. سیدطهماسبی   سپتامبر 13, 2017  

    آقای شجاعی یک فردباصلابت ومقتدر درحرفه خبرنگاری است .

  6. ناشناس   دسامبر 5, 2017  

    آقای شجاعی یک فرد به تمام معنا و انسانی با پشتکاری فراوان
    میلاد جهانگیری

  7. میلاد   دسامبر 5, 2017  

    آقای شجاعی یک فرد به تمام معنا و انسانی با پشتکاری فراوان

  8. ناشناس   مارس 11, 2018  

    آقای شجاعی قبلا حراست دانشگاه علمی کاربردی بوداند .با همه به زبان خودش صحبت میکردن .خلاصه آدم بزرگی بودن.آرزوی موفقیت دارم براشون.

تازه های خبر
آمار وبسایت
  • بازدید امروز: 3610
  • بازدید دیروز: 7132
  • کل بازدیدها: 4803225
وب لوکس موسسه خیریه آرزو وب لوکس وب لوکس وب لوکس وب لوکس
چندرسانه اي